Vegelius
Well-known member
- Liittynyt
- 30.11.2006
- Viestit
- 199
Two issues’ for Leclerc but seatbelt behind Spain DNF
https://www.planetf1.com/news/seatbelt-charles-leclerc-dnf/
https://www.planetf1.com/news/seatbelt-charles-leclerc-dnf/
CCMIK Ja Notsip hommiin.Joku kuuluisa (paljon näkyvyyttä) voisi kuluuisa tehdä "Rest of Championshipsin" ihan vain kettuillakseen sarjalle, tuloksista Mersut pois.
Olisi edes ne uudet autot odottamassa ensi vuodelle, mutta kun ei saakeli ole.
Lisäksi kehitys käytännössä kielletty niin tätä samaa kuraa on vielä ihan tolkuton määrä kisoja.
Tämä on ihan yhtä masentavaa kuin katsoa Loeb-Hirvonen "kisailua" rallissa.
Toinen voittaa pari kisaa kaudessa ja toinen loput. Muilla mahdollisuus jos jotain erikoista tapahtuu mutta mestari selvillä ennen kautta.
Taitaa ainut jännityksen aihe tällä kaudella enää olla onko Bottas vai Vertappen toinen MM sijoituksissa.
Pitkälti samaa mieltä, olen seurannut lajia kaudesta 1997. Täytyy Schumacherinkin Ferrari-dominointi ajanjaksosta muistaa se, että ensinnäkään se ei kestänyt näin kauan, ja kaudet 2000 ja 2003 olivat tasaisia ja olisivat saattaneet päättyä toisinkin.Formulat eivät vielä oman seuraamisjakson aikana (90 luvun lopulta) tähän päivään ole olleet näin uuvuttavaa seurattavaa kuin nyt. Kyllä, aikoinaan Ferrari dominoi mutta silloin lajissa oli muuten hohtoa, mielenkiintoisempia kuljettajia, poikkeuksellisia olosuhteita, ei keinotekoisuutta (drs ohitukset). Omissa silmissä laji alkaa olemaan pilalla monella osa-alueella ja kaiken kruunaa Mercedeksen dominointi. Max on tällä hetkellä ainoa valopilkku.
Mielestäni laji oli parhaimmillaan 2000- luvulla ja vielä 2013 asti, mutta nyt ollaan menty alamäkeä poikkeuksena ehkä kaudet 2017-2018 kun ajoittain oli hyvää kilpailua.
Totta ei Schumacherin Dominointi näin murskaavaa ollut kuin nyt Hamiltonilla. Toinen jännitys momentti autojen luotettavuus kanssa lähes hävinnyt nyky formuloista.Pitkälti samaa mieltä, olen seurannut lajia kaudesta 1997. Täytyy Schumacherinkin Ferrari-dominointi ajanjaksosta muistaa se, että ensinnäkään se ei kestänyt näin kauan, ja kaudet 2000 ja 2003 olivat tasaisia ja olisivat saattaneet päättyä toisinkin.
Lisäksi se että epäluotettavuus aikanaan näytteli suurtakin osaa kilvanajossa, loi mielestäni oman ainutlaatuisen jännityksen.
Viimeinen shikaani romukoppaan ja vanhempi versio käyttöön. Tuskinpa mikään huippurata senkään jälkeen mutta alkuun päästäisi ainakin.Barcelonan radasta: miten radasta saisi pienellä vaivalla paremman kilpailemiseen ykkösiä ajatellen? Eka ja vika mutka tiukemmiksi?
Tämä vain lisäisi ongelmaa, viimeinen shikaani ja 1. ja 2. mutka uusiksi. Samoin 4 mutkaa voisi muokata vähemmän pyöreäksi. Oikeastaan koko hemmetin rata uusiksi, ajosunnasta alkaen.Viimeinen shikaani romukoppaan ja vanhempi versio käyttöön. Tuskinpa mikään huippurata senkään jälkeen mutta alkuun päästäisi ainakin.
kovasti ihmettelen tätä valintaa jo pelkästään kisan-aikana olleen sateen uhan takia. Luulisi että tarkoitus on käyttää parhaat renkaat jos 2. stopilla vaihdetann saderenkaisiin...Ai Vettelille oltiin vielä kaiken lisäks laitettu käytetyt softit alle vaikka oli vielä uusi setti jäljellä.
Helppo tietysti jossitella, että uus setti ois laitettu vikalle stintille jos olis vielä tullut toisen kerran varikolle mutta ei tuo toiminta nyt kovin järkevää ollut koska yritettiin ajaa yhdellä stopilla.
Oliko Sennan ja Mikan aikaan kisat parempia? Maksat luultavasti suuremmasta halusta katsoa kilpailut suorina ja suomenkielisellä selostuksella, kuin myöhäisillan pätkittynä koosteena.Olen seurannut F1 kisoja -90 luvulta. Ihan paskaa nykyisin. Mietin miksi joka vuosi maksan tästä.