2020 NTT IndyCar series

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1460
Kimball jatkaa #4 autolla.
saa nähdä tuleeko Kimball tai Kellett tippumaan ulos kauden päättyessä, Se on aika varmaa että Foyt ei tule ajattamaan 3 autoa koko kautta ensi kaudella.

omasta mielestä Foytin pitäisi typistää yhteen autoon Bourdailla ja ajattaa 2 tai 3 autoa Indy 500:ssa, että olisi 100% keskittyminen yhteen hyvään kuskiin, Mutta Foyt tuskin tulee tekemään sitä koska haluaa pitää molemmat Texasissa ja Indianapolisissa toimivat tallit toiminnassa.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1460
https://racer.com/2020/09/15/nashville-adds-to-indycar-street-race-lineup-in-2021/
2021 IndyCar kalenterissa tulee olemaan 5 Katurataa (isoin määrä katuratoja sitten kauden 2014) jos Nashvillen katukisaa ei kuopata kuin Bostonin katukisa kuopattiin.

uskoisin että ensi kauden kisakalenteri tullaan viimeistään paljastamaan seuraavan kisan yhteydessä. Kisojen määrä pysyy samana mitä 2019 kaudella kun COTA tippuu ulos kalenterista niinkuin journalistit IndyCar ympyröissä on sanonut ja Nashville tulee tilalle.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Lokakuun 29. päivänä Indyn ovaalilla testataan aeropaketin muutoksia, jotta ohittaminen helpottuisi.

https://racer.com/2020/09/28/indycar-to-test-aero-changes-to-promote-overtaking/
Racerin tietojen mukaan ensi vuoden kalenteriin tulee muutoksia. Lyhytovaalit, kuten Richmond poistuvat. Nashville korvaa COTA:n.

https://racer.com/2020/09/29/indycar-heading-for-a-schedule-shake-up-in-2021/
RACER.com has learned that Texas Motor Speedway will be hosting its annual IndyCar race in the first weekend of May in 2021 and it will be a doubleheader, while Richmond Raceway will not be on the calendar next year. And with NASCAR wanting to shut down Iowa, that could join Richmond on the scrap heap.
Jame Allenin haastattelussa Mike Miles kertoo tulevaisuuden näkymistä. Tavoitteena kolmas moottorivalmistaja ja katsojamäärien lisääminen.

https://www.motorsport.com/indycar/news/indycar-ceo-mark-miles-future-to-see-third-constructor-digital-offering/4883794/?ic_source=home-page-widget&ic_medium=widget&ic_campaign=widget-6
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1460
Lokakuun 29. päivänä Indyn ovaalilla testataan aeropaketin muutoksia, jotta ohittaminen helpottuisi.

https://racer.com/2020/09/28/indycar-to-test-aero-changes-to-promote-overtaking/
Racerin tietojen mukaan ensi vuoden kalenteriin tulee muutoksia. Lyhytovaalit, kuten Richmond poistuvat. Nashville korvaa COTA:n.

https://racer.com/2020/09/29/indycar-heading-for-a-schedule-shake-up-in-2021/


Jame Allenin haastattelussa Mike Miles kertoo tulevaisuuden näkymistä. Tavoitteena kolmas moottorivalmistaja ja katsojamäärien lisääminen.

https://www.motorsport.com/indycar/news/indycar-ceo-mark-miles-future-to-see-third-constructor-digital-offering/4883794/?ic_source=home-page-widget&ic_medium=widget&ic_campaign=widget-6
Jos nykyinen huhuttu kalenteri on totta IndyCar sarja kutistuisi ainoastaan 3:n ovaalirataan.

Texas Motor Speedway tulee monen indycar journalistin mukaan olemaan, "double header" joka antaisi radalle kaksi kisaa tyyliin ensimmäistä kertaa sitten splitin päättymisen jälkeen
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ja ovaalikisoista kaksi juuri Texasissa... Plääh.

Mutkaratojen osalta ihan jees kalenteri kuitenkin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Kuinka hankalaa on saada tasapainoa ovaali- ja moottorirata/katuratojen välillä? Ideaalitilanne olisi tasamäärä, mutta se ei tule koskaan toteutumaan.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1460
Kuinka hankalaa on saada tasapainoa ovaali- ja moottorirata/katuratojen välillä? Ideaalitilanne olisi tasamäärä, mutta se ei tule koskaan toteutumaan.
Viimeisin IndyCar sarjaan lisätty ovaali Gateway on ollut täysi menestys.

Ihmettelen suuresti miksi Penske ei yritä saada ovaaliratoja kuin Kentucky takaisin kalenteriin vaikka Kentucky on näyttänyt halunsa tuoda IndyCar takaisin monta kertaa ja siellä näyttää myös olevan haluja ostaa lippuja katsomoon.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1460
Newgarden voitti Indy Road Coursen ensimmäisen kisan ja kavensi piste-eron Dixoniin vain 40:n pisteeseen.

Alkukaudesta näytti että Dixon oli jo varmistanut mestaruutensa mutta Iceman on alkanut lipsumaan loppukaudesta
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Onpa onneton kalenteri, siis ovaaliratojen osalta. Mutkaratojen järjestys näyttää varsin hyvältä ja mietityltä. Kentuckyn tosiaan sopisi palaavan, sijainti kuitenkin kahden metropolin välissä ja ilmaston sallima ajankohta kilvanajolle noin huhtikuu-lokakuu.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Newgarden voitti Indy Road Coursen ensimmäisen kisan ja kavensi piste-eron Dixoniin vain 40:n pisteeseen.

Alkukaudesta näytti että Dixon oli jo varmistanut mestaruutensa mutta Iceman on alkanut lipsumaan loppukaudesta
Veekay ja Herta kävivät kovaa taistelua kisan alussa. Hertan voitto lipsui ajovirheeseen 1. mutkassa. Dixonilta suli softit ja menetti arvokkaita pisteitä.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1460
Onpa onneton kalenteri, siis ovaaliratojen osalta. Mutkaratojen järjestys näyttää varsin hyvältä ja mietityltä. Kentuckyn tosiaan sopisi palaavan, sijainti kuitenkin kahden metropolin välissä ja ilmaston sallima ajankohta kilvanajolle noin huhtikuu-lokakuu.
Iowassakaan ei enää todennäköisesti tulla enää ajamaan IndyCaria.

Veekay ja Herta kävivät kovaa taistelua kisan alussa. Hertan voitto lipsui ajovirheeseen 1. mutkassa. Dixonilta suli softit ja menetti arvokkaita pisteitä.
viimeiseen kisaan Dixonilla 32 pisteen etumatka Newgardeniin.

Newgardenin täytyy voittaa ja dixon ei saa tulla maaliin kympin joukossa
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Harvest Gp, 2. Lähtö

1. Power
2. Herta
3. Rossi

Newgarden neljäs. Dixonilla vaikea kisa, osui Hunter-Reayn kanssa ja kävi varikolla. Maalissa kahdeksas.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
https://urheilunortti2.blogspot.com/2020/10/indycar-kisaraportti-harvest-gp.html
Uuden-seelannin Scott Dixon saa odottaa ainakin kolme viikkoa juhliakseen uransa kuudetta Indycar-mestaruutta. Tai sitä ei tule ollenkaan, jos kauden päätöskilpailussa ei sijoitu kymmenen parhaan joukkoon. Viikonloppuna ajettiin kaksi kilpailua Indianapolisin ovallin road course-radalla.

Molemmat kilpailut tarjosivat ohituksia, eikä turva-autoa edes tarvittu, mikä oli Penske-tallin kannalta tärkeää. Viikonloppu oli menestystallille jättipotti, sillä perjantain kilpailun ylivoimaiseen voittoon ajoi mestaruudesta kamppaileva Josef Newgarden ja seuraavana päivänä paalulta voittoon ajoi tallitoveri Will Power. Powerille Indianapoliksen ovaalin sisälle kyhätty mutkaversio sopii, sillä australialainen otti urana neljännen voittonsa samassa paikassa.

Dixonille viikonloppu oli hankala. Ensimmäisessä kilpailussa viimeisellä pysähdyksellä autoon laitetut pehmeät renkaat suli alta, joten tärkeitä sijoituksia meni hukkaan. Lauantaina avauskierroksella tuli osuma Ryan Hunter-Reayn kanssa takasuoran päättävässä vasemmassa kaarteessa, mikä vaurioitti auton pohjalevyä. Uusi-seelantilainen teki parhaansa, mitä pystyi varikkokäyntinsä myötä ja ajoi lopulta maaliin neljäntenä.

20-vuotiaat Rinus VeeKay ja Colton Herta tarjosivat kiivasta kilvanajoa molempina kisapäivinä. Perjantaina he ajoivat pitkään rinnakkain, eivätkä halunneet luovuttaa sijoituksiaan. Hollantilainen lähti kyseiseen kilpailuun paalupaikalta ja sijoittui toiseksi. Herta oli perjantaina neljäs ja lauantaina haastoi lopussa Poweria, mutta ei päässyt ohitusetäisyydelle, vaan sijoittui toiseksi.

Alexander Rossi ajoi onnistuneen viikonlopun. Varmalla ajolla Andretti Autosportin pinkillä autolla vuoden 2016 Indy 500-voittaja tuli molemmissa lähdöissä palkintosijoille ollen perjantaina kolmas ja seuraavana päivänä toinen.

Kauden päätösosakilpailu ajetaan Floridan osavaltiossa St. Peterburgin katuradalla. Veikkaan olosuhteiden olevan hiukan toisenlaiset, kuin maaliskuussa, jolloin kilpailu yleensä ajetaan. Kyseinen rata on myös ensi kauden avauskilpailu. Muita muutoksia kalenteriin on ovaalikilpailujen määrän putoaminen neljään ja elokuussa ajettava katukisa Nashvillessä. Kausi päättyy syyskuussa kuuluisalle Laguna Secan radalle.

NBC:n televisiosopimuksella on iso vaikutus kauden aikaiseen lopetukseen. NFL-liigan katsojalukujen ei haluta putoavan toisen samalla kanavalla esitettävän urheilulajin myötä. NBC näyttää myös Nascar-sarjaa ja tämä on myös otettu huomioon kalenteria väsätessä.

Sarjaan on tulossa moottoriuudistus kaudelle 2013. Autoa pyörittää 2,4 litrainen kaksoisturbo, johon lisätään hybridijärjestelmä sekä jarruenergiaa kierrättävä KERS-järjestelmä, mitä on Formula yksi-autoissa käytetty.
 
Ylös