Bukko
Voorumisti
- Liittynyt
- 26.3.2019
- Viestit
- 3525
Niin voisi toivoa, mutta pahoin pelkään sen olevan tilaisuus Mercedesille kasvattaa etumatkaa.2022 toivottavasti tasoittaa erot tiimien välillä ja sekoittaa pakkaa.
Niin voisi toivoa, mutta pahoin pelkään sen olevan tilaisuus Mercedesille kasvattaa etumatkaa.2022 toivottavasti tasoittaa erot tiimien välillä ja sekoittaa pakkaa.
Sitten sääntöihin pitää puuttua entistä rajummin. Yhden tallin vuosikymmenen jatkuva dominanssi ei ole lajille kovin edullista.Niin voisi toivoa, mutta pahoin pelkään sen olevan tilaisuus Mercedesille kasvattaa etumatkaa.
Ei kyllä. Minkäs teet Mersu monena vuonna vaan onnistunut auton ja moottorin suunnittelussa paljon kilpailijoita paremmin. Ja kuskina vielä yksi parhaista kuljettajista ikinä. Niin eipä ihme että on dominoinut F1 sarjaa viime kaudet.Sitten sääntöihin pitää puuttua entistä rajummin. Yhden tallin vuosikymmenen jatkuva dominanssi ei ole lajille kovin edullista.
Mersun etumatka juontaa juurensa hybridikauden alkuun, ajoivat hybridimoottoria testipenkissä vuoden ennen sääntöjen muuttumista (2014) . Tämä etumatka on ollut olemassa kokoajan heillä poislukien viimekausi ja Ferrarin vippaskonstit. Kehitys pitäisi jäädyttää vain Mersun osalta ja sitten muiden kun ovat tasaväkisessä asemassa kuten V8-kauden lopussa. Eroja moottorien välillä ei juuri enää silloin ollut.Ei kyllä. Minkäs teet Mersu monena vuonna vaan onnistunut auton ja moottorin suunnittelussa paljon kilpailijoita paremmin. Ja kuskina vielä yksi parhaista kuljettajista ikinä. Niin eipä ihme että on dominoinut F1 sarjaa viime kaudet.
Viisas kauaskantoinen päätös Mersulta tuo ennen aikainen hydridimoottorin testaus rupeama.Mersun etumatka juontaa juurensa hybridikauden alkuun, ajoivat hybridimoottoria testipenkissä vuoden ennen sääntöjen muuttumista (2014) . Tämä etumatka on ollut olemassa kokoajan heillä poislukien viimekausi ja Ferrarin vippaskonstit. Kehitys pitäisi jäädyttää vain Mersun osalta ja sitten muiden kun ovat tasaväkisessä asemassa kuten V8-kauden lopussa. Eroja moottorien välillä ei juuri enää silloin ollut.
Ferrari olisi tuonut jo uuden moottorin gridille...Bernien mielestähän F1 pärjäisi kokonaan ilman Eurooppaa. Ei tämä nyt yhtään huonompi tilanne ole kuin Bernien aikanakaan.
FIA:han kaivoi oman hautansa sillä, että ensin se laati helvetin kalliit tekniset säännöt, ja sen jälkeen sääntöjä ei ole ollut varaa muuttaa, koska talleilla ei ole laittaa ylimääräistä likoon, jotta autot voitaisiin suunnitella uusiksi. Esimerkiksi Force India kierrätti aikanaan vuosikausia vanhoja osia ja konsepteja autosta toiseen, koska sillä ei ollut varaa parempaan. Jopa alakynteen jääneet tallit vastustavat sääntöjen muuttamista, koska se tietäisi heille kuolettavia lisäkuluja. Ferrari, Mercedes ja Red Bull kiittävät. Paitsi että nyt Red Bull ulisee, koska se astui omaan paskaansa.Sitten sääntöihin pitää puuttua entistä rajummin. Yhden tallin vuosikymmenen jatkuva dominanssi ei ole lajille kovin edullista.
Suomalaiset Karjala-lippikset.Katsooko kukaan F1 sarjaa Saudi Arabian suunnilla edes?
Suomalaiset Karjala-lippikset.