vai oliko Rossi ja Rahal?Harvey ja Rossi kolaroivat. Harveylla puhjennut rengas. Kävi stopilla ja matka jatkuu.
Rahal se oli, meni numerot sekaisin. Harvey edelleen neljäntenä.vai oliko Rossi ja Rahal?
Bourdais heinosti top 10:ssä taas.1. Herta
2. Newgarden
3. Pagenaud
4. Harvey
5. Dixon
6. Sato
7. Ericsson
8. Power
9. Veekay
10. Bourdais
saa nähdä onko IndyCar tehnyt muutoksia autoihin Texasin suhteen ja miten Uudet Firestone renkaat radalle parantaa kilvan ajoa viime kisastaAika monella yliohjasi auto kilpailun aikana. Hipaisuja nähtiin.
Ensi viikolla Texasin tupla. Aikaeron vuoksi jätän ko. kisat väliin.
Hyvin mahdollista, kun kuljettajat sortuvat yliyrittämiseen nopealla kierroksella.Texasin kisoihin ajetaan aika-ajo sessio molempia kisoja varten ennen kisoja joten joidenkin kisa saattaa päättyä jo ulosajoon aika-ajoissa riippuen kuinka isoa vahinkoa auto saa jos osuu seinään.
Itse asiassa ainoastaan kolmella kertaa (2006, 2012, 2021) on jääty alle kahden tunnin. Toki 2013-2019 ajettiin 10 kierrosta enemmän.Hertan kokonaisaika tänä vuonna 01:51:51.4115. Muistanko oikein, mielestäni monena vuonna St.Petessä menty yli kahden tunnin?
Täytyy sanoa, että ennen tätä kautta tiesin miehen nimeltä ja että on menestynyt Nascarissa, mutta siihen se sitten jäikin. Nyt puolestaan tiedän osapuilleen hänen saavutuksensa Nascarissa, ja ennen kaikkea sen että joku Carvana on varmaan ihan kiva firma Eli näkyvyyden ja markkinoinnin kannalta onnistunut temppu, mutta jos tuo räpiköinti jatkuu kauan niin se mediahuomio alkaa vähitellen kääntymään itseään vastaan. Syntyy meemejä yms. Tosin siitä pisteet Johnsonille, ettei ole missään vaiheessa paukutellut henkseleitään pahemmin, eikä ainakaan tähän mennessä aiheuttanut mitään hämminkiä muita autoja kohtaan radalla. Enemmänkin vakuutellut sitä, että opettelee lajin saloja vähitellen ja vaikuttaa haastatteluissa ihan jalat maassa tyypiltä saavutuksiinsa nähden.keltainen lippu ulos....
ei tarvii kauan arvata kuka toi ulos keltaisen....
on kyllä säälittävää katsottavaa Johnsonin ajaminen.
ehkä naurettavinta tässä on että kisan jälkeen Johnson on ehkä yksi ensimmäisistä kuskeista jota haastatellaan.
Johnson, Kimball ja Jones varmaan tuoneet enemmän rahaa kuin Bourdais olisi voinut tuoda Ganassille. Jonesin stintti tiimissä oli jo tuhoon tuomittu kun se alkoi koska hän oli teknisesti vain kauden kestävä paikka koska Ganassi ei saanut Rosenqvistia talliin kautta aikaisemmin. (Rosenqvist oli tallissa lopulta vain kaksi kautta)Täytyy sanoa, että ennen tätä kautta tiesin miehen nimeltä ja että on menestynyt Nascarissa, mutta siihen se sitten jäikin. Nyt puolestaan tiedän osapuilleen hänen saavutuksensa Nascarissa, ja ennen kaikkea sen että joku Carvana on varmaan ihan kiva firma Eli näkyvyyden ja markkinoinnin kannalta onnistunut temppu, mutta jos tuo räpiköinti jatkuu kauan niin se mediahuomio alkaa vähitellen kääntymään itseään vastaan. Syntyy meemejä yms. Tosin siitä pisteet Johnsonille, ettei ole missään vaiheessa paukutellut henkseleitään pahemmin, eikä ainakaan tähän mennessä aiheuttanut mitään hämminkiä muita autoja kohtaan radalla. Enemmänkin vakuutellut sitä, että opettelee lajin saloja vähitellen ja vaikuttaa haastatteluissa ihan jalat maassa tyypiltä saavutuksiinsa nähden.
Mä olen vuosikausia tätä pohtinut, varmaan täälläkin, mutta miksi ihmeessä Ganassi ei ole palkannut Bourdaisia missään vaiheessa. On kierrätetty kaikki Jonesit, Johnsonit, Chiltonit, Pinballit sun muut, ja 4-kertainen CCWS-mestari on raahannut milloin mitäkin traktoreita jopa voittoihin ja ainakin säännöllisesti hyville pisteille kuten viime loppukaudesta ja tän vuoden parissa ekassa kisassa. Ja varsinkin kun Bourdais on muistaakseni joskus ajanut Daytona yms. kisoja Ganassin tiimissä yhdessä Dixonin, TK:n yms. kanssa niin luulisivat olleen jo "tuttuja" pidemmän aikaa.
Herta ajoi jälleen hyvin ja vaikuttaa sellaiselta nuorelta mieheltä että ihan hänelle suo menestystä. Yksi mestarikandidaatti tänä vuonna ehdottomasti. Rossin kokonaisuudessaan surkea viime kausi on saanut nyt parin kisan verran jatkoa, niin mielenkiintoista että miten käsittelee tallikaverinsa (Hertan) hyvää suorittamista ja kokoaa itsensä, vai vajoaako pidemmän päälle Hunter-Reayn kanssa samoille varjojen maille. No, ei Rossia voi vielä tässä vaiheessa uraa tuomita vähän laihan putken perusteella. Dixon teki jälleen Dixonit eli ei tainnut missään vaiheessa olla kärkivauhdissa, mutta toi auton jälleen hyville pisteille ilman suurempaa draamaa.
En usko että kovasti hehkutetut Pato O Ward tai Alex Palou ovat vielä valmiita taistelemaan mestaruudesta, yksittäisistä voitoista kylläkin. Eiköhän mestaruustaistelu käydä Dixonin, Pensken kuskien (poislukien ehkä McLaughlin), ja Hertan välillä. Mutta pari kisaa vasta ajettu ja Indystä saa tuplapisteet, niin vähän ennenaikaista spekuloida.
Joo, onhan noissa taustalla aina joku syy mitä ei julkisesti huudella. Ja toisaalta hyvinhän toi yhden kärjen taktiikka on toiminut, taitaa kyseessä olla vähän sama tilanne kuin Mersulla ja Hamiltonilla formuloissa, että haluavat kovat ennätykset nimiinsä. Jos vaikka mainitsemani Bourdais olisi ajanut tiimissä viime vuosina, Rossi, Newgarden ja takavuosina ehkä Castroneveskin olisivat saattaneet korjata jonkun Dixonille osuneen potin kun Ganassin kuskit olisivat syöneet pisteitä toisiltaan että sinänsä ihan ymmärrettävää.Johnson, Kimball ja Jones varmaan tuoneet enemmän rahaa kuin Bourdais olisi voinut tuoda Ganassille. Jonesin stintti tiimissä oli jo tuhoon tuomittu kun se alkoi koska hän oli teknisesti vain kauden kestävä paikka koska Ganassi ei saanut Rosenqvistia talliin kautta aikaisemmin.
Ehkä Ganassi halusi pitää Dixonin selvänä ykköskuskina ja ajattaa muissa autoissa nimiä jotka tuovat hyvin rahaa ja ehkä joskus taistelevat voitoista tai podiumeista. Fakta kuitenkin on että Dixonilla ei ole ollut tallissa oikeaa haastajaa sitten Franchittin.
Näyttää siltä että Pato O'Wardilla tällä hetkellä pää ei vaan kestä paineita ja tilanteita joissa strategia ei toimi, Monta kertaa tällä kaudella jo vinkunut tiimiradiossa kun asiat ei mene hänelle mieluisella tavalla.
IndyCar sarjassa on ollut monta hyvää kuskia jotka eivät ole ikinä päässeet ajamaan Ganassille tai Penskelle Indyautoissa, mutta isoimmat esimerkit täytyy olla Bourdais ja Justin Wilson.
Ehkä paras taidon-näyte Bourdain taidoista tuli 2012 Barberissa jossa mies raahasi todella alitehoisen Lootuksen sijalta 17 sijalle 9 radalla jossa ohittaminen ei ole helpointa.