Ferrari 2024: "Box box. 4 tires? Question."

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Kimi vetää kyllä eläkkeelläkin harvinaisen hienosti - toki ehkä se ultimate terävyys (?) on hävinnyt mutta ei millään tavoin ole heittopussina kuten eräät muut.
Ja millä varmuudella. Menetetyn terävyyden vastapainona onkin sitten säheltämisen puuttuminen ja kovalla prosentilla auton tuominen maaliin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5659
Peräkkäiset on sijoituksetkin.
No nyt sinä sanot, ettei kuljettaja voi olla hyvä paitsi jos tallikaveri on paska. Aivan järkyttävä päätelmä.

Käytännössä sanot että Hamilton on nyt parempi kuljettaja kuin ajaessaan Rosbergia vastaan, koska Bottas ei yleensä aja maaliin kakkosena heti Hamiltonin takana.

🤪🔫
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
En ymmärrä, mistä tuo joku kirjoittelija keksi alkaa haukkua LeGlargia yliarvostetuksi. Sille ei yksinkertaisesti ole mitään perustetta, kun mies tylyttää niin perusteellisesti tallikavereitaan eikä sähellä muidenkaan kuljettajien kanssa. Tämän kauden kahdessa kilpailussa Sainzillakaan ei ole ollut mitään jakoja Leclerciä vastaan.
Mitä sä nyt selität? Niin joo "haukuin" olevan hieman yliarvostettu. En väittänyt hänen täyttä roskaa olevan ja parempiin kuskeihin kuuluvina edelleen pidän mutta en aivan niin huippuna mitä tässä nyt on pari kautta hyperetty. Onko tässä nyt jotain epäselvää?
Ja toistan taas itseäni että jonkun Ericcsonin ja murtuneen Vettelin voittaminen ei todellakaan ole mikään erikoisen uskomaton suoritus.

Katsotaan nyt tämä kausi loppuun ja jos Lercci murskaa Sainzin olen valmis muuttamaan mielipidettäni.
 
Viimeksi muokattu:

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Ehkä enemmänkin Sainz on monien mielestä vähän aliarvostettu. Verstappen on tallin sisällä joutunut tiukimmalle juuri hänen kanssaan Toro Rossolla. Varmaan se keskenäinen vääntö oli osasyy, miksi hän lopulta ajautui pois Red Bullin ohjelmasta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Kisan lopussa ero on kyllä yllättävän pieni Leclercin hype huomioon ottaen. Aika-ajoissa Sainz ei kyllä tule pärjäämään.
Sainz oli sateella paljon radan ulkopuolella, turva-auto tasoitti erot. Oliko Norris tulppana lopussa Leclercille?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
En ymmärrä, mistä tuo joku kirjoittelija keksi alkaa haukkua LeGlargia yliarvostetuksi. Sille ei yksinkertaisesti ole mitään perustetta, kun mies tylyttää niin perusteellisesti tallikavereitaan eikä sähellä muidenkaan kuljettajien kanssa. Tämän kauden kahdessa kilpailussa Sainzillakaan ei ole ollut mitään jakoja Leclerciä vastaan.
Vetteliä tylytti, mutta niin tylyttää Strollikin tällä hetkellä eli kovin isosta meriitistä ei ole kyse. Etkös sinä sanonut jossain kohtaa, että uudet kuskit olivat hukassa Imolassa ja totuttelevat autoon, miksi sitä ei suoda nyt Sainzille? Sauberin tallitovereita ei kannata nyt edes mainita. Leclerc on minustakin aavistuksen verran yliarvostettu, tekee välillä outouksia eli kolaroi ja sählää.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
904
Ei liity kuskien oletettuihin palkkakuoppiin mitenkään, mutta tämä lie lähin Ferrari-ketju käsitellä asiaa.

Nimittäin Ferrari on tuomassa ensi kaudeksi Binotton mukaan kokonaan uudenlaisen moottorin, "brand new in concept and design", mutta myös täksi kaudeksi on vielä tulossa päivitystä. Ferrarihan ei siis ole vieläkään ottanut käyttöön kaikkia 2021-luokituksen mukaisia voimayksikön osia, vaan ainakin osa komponenteista periytyy 20-kaudelta. Mutta kuitenkin samaan aikaan Binotto hehkuttaa miten täksi kaudeksi on tulossa vielä merkittävä päivitys, jolla otetaan kiinni eroa muihin moottorivalmistajiin, ja siitä on hyötyä myös ensi kauden voimayksikön kehityksessä.

Hybridisysteemin tehohan on vakioitu, joten kaiken maalaisjärjen mukaan tuon kehityksen pitäisi tapahtua siis nimenomaan polttomoottorin puolella.
Mutta jos kerran koko konsepti menee uusiksi ensi kaudeksi, niin mitähän sitten tällä kaudella pystytään testaamaan niin että siitä on ensi kaudeksi hyötyä... Kiehtovaa, vai meneekö nyt minulta jotain ohi? 🤔

Samalla alkaa jo vähän ihmetyttää tämän Iisakin kirkon valmistumisen kesto, ei nimittäin ole ensimmäinen kerta kun tämän kauden moottoripäivitystä päivitellään, eikä ole vieläkään tiedossa edes minä viikonloppuna tuo saadaan käyttöön. Ongelmiako kenties?
https://www.formula1.com/en/latest/article.binotto-says-work-on-ferraris-2022-car-is-advanced-and-targets-engine.5rOXrVs3ISdETtO0UStwU6.htmlEdit: lisätty kappalejakoa
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Tuota motin osapäivitystä on odoteltu jo monen kisan verran. Voisi kuvitella, että jotain ongelmaa yhteensovittamisessa on.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5659
Ei liity kuskien oletettuihin palkkakuoppiin mitenkään, mutta tämä lie lähin Ferrari-ketju käsitellä asiaa.

Nimittäin Ferrari on tuomassa ensi kaudeksi Binotton mukaan kokonaan uudenlaisen moottorin, "brand new in concept and design", mutta myös täksi kaudeksi on vielä tulossa päivitystä. Ferrarihan ei siis ole vieläkään ottanut käyttöön kaikkia 2021-luokituksen mukaisia voimayksikön osia, vaan ainakin osa komponenteista periytyy 20-kaudelta. Mutta kuitenkin samaan aikaan Binotto hehkuttaa miten täksi kaudeksi on tulossa vielä merkittävä päivitys, jolla otetaan kiinni eroa muihin moottorivalmistajiin, ja siitä on hyötyä myös ensi kauden voimayksikön kehityksessä.

Hybridisysteemin tehohan on vakioitu, joten kaiken maalaisjärjen mukaan tuon kehityksen pitäisi tapahtua siis nimenomaan polttomoottorin puolella.
Muistaakseni vain kineettisen energian keräimen antoteho on vakioitu. Hukkalämpöä energiaksi muuttavan yksikön tehoa ei ole rajoitettu. Muutenkin hukkalämpöä vähentämällä voidaan komponenteista ottaa sitten enemmän irti.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Binotto jää taas tehtaalle (Turkin) kisan ajaksi, valvomaan uuden auton kehitystä. Jotenkin tuntuu kummalliselta syyltä. Onkohan ukkoa alkanut tympimään kisareissut
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1366
Binotto jää taas tehtaalle (Turkin) kisan ajaksi, valvomaan uuden auton kehitystä. Jotenkin tuntuu kummalliselta syyltä. Onkohan ukkoa alkanut tympimään kisareissut
Voisi kuvitella että ammattilaiset osaisivat autoa kehittää viikon ilman isopomon kyttäämistä.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5502
Voisi kuvitella että ammattilaiset osaisivat autoa kehittää viikon ilman isopomon kyttäämistä.
Varmaan yhtä tärkeä radalla kuin tehtaalla. Tehtaalla sentään pääsee kiinni ratatapahtumiin livenä. Onhan tuo nyt aina 5 päivän reissu.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Hieno kausi Carlokselta. Pisteissä edellä Leclerciä.

Hauska nähdä jos tämä käyrä jatkuu näin kuinka alkaa välit kiristyä ferrarin sisällä koska LecLercistä odotettiin schumaista johtajaa. Nyt näyttää kelkka kääntyvän.

Leclerc on kuitenkin tietynlainen ferrarin kultapoika ja elken perheystäviä vissiin jne. Hmm....
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4371
Sainz näyttää ensikaudella kaapin paikan Lelercille..
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1971
Sijainti
Vyborg
No vaikka Sainz olikin kova luu tänä vuonna. Niin on turhan aikaista vetää johtopäätöksiä koska Ferrarilla ei ole ollut pariin vuoteen kilpailukykyistä autoa jonka takia ei voi vielä Leclerciä täysin tuomita.
Mutta sitten kun Ferrari saa vähän nopeamman auton, niin sitten selviäsi kaksikon todellinen ero.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
No vaikka Sainz olikin kova luu tänä vuonna. Niin on turhan aikaista vetää johtopäätöksiä koska Ferrarilla ei ole ollut pariin vuoteen kilpailukykyistä autoa jonka takia ei voi vielä Leclerciä täysin tuomita.
Mutta sitten kun Ferrari saa vähän nopeamman auton, niin sitten selviäsi kaksikon todellinen ero.
Eli väärin voitettu 😕😂
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6185
Eli väärin voitettu 😕😂
Ei kai kukaan tommoista ole väittänyt, mutta minusta se oli melko selkeää että ongelmattomissa kisoissa Leclerc oli melkeinpä aina Carloksen edellä tällä kaudella. Carlos puolestaan sitten onnistui paremmin korjaamaan isoja pistepotteja, jotka väkisin ei-kärkiautolla näkyy mojovasti pistetaulukossa. Otetaan esimerkiksi kauden viimeiset 10 kisaa tarkkailuun: Leclerc voitti kisat Sainzia vastaan 7-3, eli melko selkeästi. Silti Sainz keräisi kys. kisoista isomman pistepotin.

Sainz voi hyvinkin sopia Leclerciä paremmin keskikastin autoon, mutta minusta on selvää, että jos Ferrarilla on kärkiauto ensi vuonna niin se on Leclerc joka pystyy ennemmin mestaruudesta taistelemaan.
 
Ylös