Jos sadekisoja on ehkä kerran pari vuodessa ja muuten ajetaan yli 20 kisaa kuivalla kelillä, niin varmasti pääpaino suunnittelussa on edelleen kuivankelin säädöissä.
Ja varmasti aerodynamiikka vaikuttaa sateesta huolimatta, muuten nää pulkat lähtisi lähtösuoralla jo lapasesta, niillä voimilla ja vauhdeilla, mitä autoissa on.
Ja sitä aerodynamiikka vaikutusta voi miettiä vaikka siltä näkökulmalta, että tallit käyttävät älyttömiä summia rahaa pelkkien siipien päätylevyjen muotoiluun ja kehittämiseen, että saavat edes hieman etua ilman ohjaamisesta oikeisiin paikkoihin. Renkaiden aiheuttamia ilmavirtauksien pyörteitä pyritään myös ohjaamaan mahdollisimman optimaalisesti pois autosta ja auton eri aero-osille ym. Jotta kaikki toimii hyvin kokonaisuutena.
Mitä näille pitkälle hiotuille yksityiskohdille tapahtuu, kun ruuvataan kiinni lokasuojat, joiden aerodynamiikka, ilmanvastus, ilmanohjaus ym on aivan jotain muuta? Tai maavaran nostaminen, mitä se aiheuttaa edelleen etusiivestä lähtien auton aerolle?
Ei se ihan noin yksinkertaista ole.
Toki niillä nyt voi ajaa, mutta ajo-ominaisuuksiltaan varmasti jotain ihan muuta, kuin normaalisti.