DC
Helsingin UA
Aika reippaasti saa rallipäivän kestoa venyttää, jos heinä-elokuun vaihteessa meinataan ajaa lisävalot keulalla.
Sinänsä hauskaa kun joskus viitisen vuotta sitten valitettiin että "aina samat Mökkiperä, Jukojärvi ja Lankamaa", mutta eipä niitä sen koommin ole juuri ajettu. Hyviä pätkiä kaikki, etenkin Lankamaa yksi parhaista. Jukojärvi saattaa lipsahtaa hieman liian nopean puolelle, siinä on pari aika suoraa osuutta.Tästä oma toive ensi vuoteen:
To
Harju
Pe
Ruuhimäki
Lankamaa
Ruuhimäki
Lankamaa
Jukojärvi
Mökkiperä
Jukojärvi
Mökkiperä
Oittila (lisävaloilla)
Harju
La
MegaHassi (kakaristo & Arvaja yhdistelmä)
Pihlajakoski
Päijälä
Kaipolanvuori
Megahassi
Pihlajakoski
Päijälä
Kaipolanvuori
Laajavuori (lisävaloilla)
Su
Ehikki
Moksi-Leustu
Himos
Ehikki
Himos
PS. Mökkiperän voi korvata paremmalla. myös Juupajoki lauantaille vaikka Pihlajakosken tilalle, jos sopii Moutonille
Kuinkas monta kilsaa tossa lauantailenkissä on sitten?Moksi-Leustu Kaipolanvuoren tilalle lauantaille, niin saadaan siihen ison tien varteen helposti saavutettava pätkä.
Tai vaikka koko rallin!Moksin-Leustun alueelta ei kyllä varmasti tiet loppuisi, yhden päivän voisi ajella pelkästään niillä kulmilla varmasti, jos haluaisi.
Totta muuten, että sujahti ihan huomaamatta tuollaiseen masokistimoodiin ja sunnuntaille noita kaukaisia pätkiä. Toki fakta taitaa olla, että Ruuhimäen maalihyppy tulee olemaan se maalihyppy vielä jonkin vuotta. Tykkäsin viitisen vuotta sitten siitä Oittilä-Lempaa -akselista sunnuntaille ja miksei Hauhanpohjantietä siihen vielä kylkeen.Ajoin tuota Puolakan reittiä (pl. Saalahden pätkä) kesällä sattumoisin ja pistin huomiolle, että on tosi hienoa tietä. Kannatetaan! Myös tuo sunnuntainen Lankamaa Laukaata korvaamassa oli semmoinen oma harras toive ensi vuoteen. Itse käänsin nämä pätkät perjantaille, jotta sunnuntaina pääsee etelämmästä nopeammin kohti kotia
No säännöt ei tietenkään salli torstaina metsäerikoiskokeen ajamista ellei ratamestari puhu äidinkielenään ranskaa. Perjantaina kannattaisi ehkä ajaa Surkee ekana pätkänä ettei siirtymät mene hassusti. Puolakka/Ahvenus on hienoa tiestöä, mutta ei kovin yleisöystävällinen kun ysitieltä menee tasan kaksi liittymää ja ralliautojen pitäisi käyttää niitä myös. Siinä vois olla ideaa käyttää sitä samaa pikkutietä miltä Korpilahden Kesärallissa startattiin, jolloin toinen näistä liittymistä vapautuisi pelkästään yleisölle. Sunnuntain kohdalla taas tulee vastaan sekä neljän pätkän raja että aikataulut. Ainakin Hohon toinen ajokerta pitäisi jättää pois. Moutonilta tulisi varmaan noottia nopeudesta erikoiskokeista 2, 4/8, 6/10, 13/17 ja 21/23, toki riippuen tievalinnoista.Mäkin haluan osallistua toivekonserttiin. Antti voi korjata, jos ei mene sääntöjen puitteissa etäisyydet, eikä viedä vielä Moutoninkaan tietoon.
Torstai
Shakedown Vesala
EK 1 Harju 1 (19.00)
EK 2 Myhinpää (20.30)
Perjantai
EK 3/7 Urria 1
EK 4/8 Ehikki
EK 5/9 Surkee
EK 6/10 Puolakka
EK 11 Harju 2
Lauantai
EK 12/16 Patajoki
EK 13/17 Ouninpohja (länteen)
EK 14/18 Päijälä
EK 15/19 Arvaja
Sunnuntai
EK 20 Lankamaa
EK 21/23 Hoho
EK 22/24 Ruuhimäki (Power stage)
Lisää vain kabinettirallia ja tahtotilaa, niin saadaan onnistumaan.No säännöt ei tietenkään salli torstaina metsäerikoiskokeen ajamista ellei ratamestari puhu äidinkielenään ranskaa. Perjantaina kannattaisi ehkä ajaa Surkee ekana pätkänä ettei siirtymät mene hassusti. Puolakka/Ahvenus on hienoa tiestöä, mutta ei kovin yleisöystävällinen kun ysitieltä menee tasan kaksi liittymää ja ralliautojen pitäisi käyttää niitä myös. Siinä vois olla ideaa käyttää sitä samaa pikkutietä miltä Korpilahden Kesärallissa startattiin, jolloin toinen näistä liittymistä vapautuisi pelkästään yleisölle. Sunnuntain kohdalla taas tulee vastaan sekä neljän pätkän raja että aikataulut. Ainakin Hohon toinen ajokerta pitäisi jättää pois. Moutonilta tulisi varmaan noottia nopeudesta erikoiskokeista 2, 4/8, 6/10, 13/17 ja 21/23, toki riippuen tievalinnoista.
Jos koitetaan vähän feikata ja opetetaan Nuutiselle auttavat mercit ja bonsuaat?No säännöt ei tietenkään salli torstaina metsäerikoiskokeen ajamista ellei ratamestari puhu äidinkielenään ranskaa.
Mattilaan ei mene kuin yksi välitie 15 kilsan matkalla.Mattilaa joku RalliYöradiossa halusi reitille. Siitä ollut juttua täälläkin ja en nyt muista miksi sitä ei voisi ajaa Päijälän tilalla(joku tietää paremmin)?!
Vaikkakin PÄijälä on hieno tie, niin vois huilatakin jo.
Väliteiden lähes totaalinen puute on ainakin yks, kuten Antti tuossa mainitsikin. Se ykskin on melkonen kinttupolku, tai oli ainakin 2009. Lisäksi on ainakin pohjoispäästään vähän nopeanlivakka. Mutta silti ehkä salaa vähän tykkäisin jos se joskus laitettais Päijälän pariksi (missään nimessä ei tilalle!) tuonne etelän väkeä houkuttelemaan.Mattilaa joku RalliYöradiossa halusi reitille. Siitä ollut juttua täälläkin ja en nyt muista miksi sitä ei voisi ajaa Päijälän tilalla(joku tietää paremmin)?!
Se on totta, mutta ehkä näille uusille autoille saatetaan koittaa vähän nopeempaa baanaa..ehkä. Västilän alkuosa on kieltämättä hankala, mutta keskiosaan saisi vippiosastot ns kätevästi ja ylälenkille alkaisi löytyä sitten välitietäkin.Oittilaan on kaksi välitietä ihan eri suunnista, lisäksi alku ja loppu. Arvajaan oli monta metsäpolkuvälitietä ja lopussa monta risteystä.
Västilässä samat ongelmat kuin Mattilassa ja vaikkapa Myhinpäässä: ei väliteitä ajettavalla osuudella ja jos venytetään väliteille asti niin vauhti kasvaa liikaa.