Jep. Vaihtakoon vaikka jokaiseen kisaan uudet moottorit yms vaan jos budjetissa on tilaa.Toivottavasti ei, ja ajetaan yhä kovempaa mielummin kuin sukkasilteen säästäen. Aikoinaan oli aika-ajo moottorit erikseen. Ihan niihin ei tarvii palata, mutta 6 iceä kaudessa olis ihan jeppis. Jäis nuo toisten aiheuttamien kolareiden seurauksenakin tehdyt vaihdot pienempään rooliin.
No ei kyllä ole koskaan ajettu koko kisaa limitillä. Kyllä sitä Schumin ja Häkkisenkin aikoihin erikseen kuljettajat mainitsivat, jos vetelivät "aika-ajokierroksia" kisan aikana koska oli kiire jonnekin.Kyllä tässä on ikävä sitä aikaa kun f1:ssä ajettiin kisatkin joka kierros limiitillä eikä ollut mitään renkaiden, bensan ja moottoreiden säästöä.
Toinen vaihtoehto on juuri tuo moottoriosien määrän kasvattaminen, mutta tällainen rangaistuksista hyödyn hakeminen ei ole toimiva homma. Jotenkin älytöntä, että penalttia ottamalla ollaan paremmissa asetelmissa kuin ilman sitä... Tätä porsaanreikää ei tosin ole tarvittu ennen tätä kautta, kun mestaruudet on ratkottu jo keväällä.Toivottavasti ei, ja ajetaan yhä kovempaa mielummin kuin sukkasilteen säästäen. Aikoinaan oli aika-ajo moottorit erikseen. Ihan niihin ei tarvii palata, mutta 6 iceä kaudessa olis ihan jeppis. Jäis nuo toisten aiheuttamien kolareiden seurauksenakin tehdyt vaihdot pienempään rooliin.
No montako kuskia tuolla hyötyy moottorivaihdosta niin paljon että voittaa kisan? Yksi.Toinen vaihtoehto on juuri tuo moottoriosien määrän kasvattaminen, mutta tällainen rangaistuksista hyödyn hakeminen ei ole toimiva homma. Jotenkin älytöntä, että penalttia ottamalla ollaan paremmissa asetelmissa kuin ilman sitä... Tätä porsaanreikää ei tosin ole tarvittu ennen tätä kautta, kun mestaruudet on ratkottu jo keväällä.
Hondalla tuskin laitettiin tuossa vaiheessa normaalia tehokkaampaa konetta, jonka ei tarvitse kestää kuin max 4 kilpailua. Onkohan Honda kirinyt tehoissa juuri sillä, että Mersu on joutunut laskemaan enemmän tehoja kun yritetään päästä yhdellä moottorilla lähes 8 kilpailua.No montako kuskia tuolla hyötyy moottorivaihdosta niin paljon että voittaa kisan? Yksi.
Verstappen kerkesi toiseksi Sothsissa, kun Lando ja muutama muu perseili renkaiden kanssa.
Tässä vaiheessa kautta taktisesti otetut rangaistukset eivät ole kuitenkaan se, mitä ainakaan itse haluaisin nähdä. Siitä saa paljon isomman edun nyt, kun moottorin ei tarvitse kestää niin montaa kisaa kuin aikaisemmin otetuilla koneilla. Toki Mersulle propsit siitä, että ovat tällaisen homman keksineet, mutta siltikin vähän halju maku tästä jää jos Hamilton näiden ansiosta nyt sen mestaruuden voittaa. Ei Hamiltonkaan ehtinyt Turkissa kuin viidenneksi uuden koneen kanssa kun tehoja ei otettu niin paljoa irti.No montako kuskia tuolla hyötyy moottorivaihdosta niin paljon että voittaa kisan? Yksi.
Verstappen kerkesi toiseksi Sothsissa, kun Lando ja muutama muu perseili renkaiden kanssa.
Jos näihin kisoihin uskaltaa ottaa vielä uuden polttiksen tehon vuoksi, niin siinä kyllä on niin isot pallit ettei ne mahdu edes Tokmannin ämpäriin. Älytön riski lähteä kärjen takaa ja sattumuksille paljon suurempi riski.Tässä vaiheessa kautta taktisesti otetut rangaistukset eivät ole kuitenkaan se, mitä ainakaan itse haluaisin nähdä. Siitä saa paljon isomman edun nyt, kun moottorin ei tarvitse kestää niin montaa kisaa kuin aikaisemmin otetuilla koneilla. Toki Mersulle propsit siitä, että ovat tällaisen homman keksineet, mutta siltikin vähän halju maku tästä jää jos Hamilton näiden ansiosta nyt sen mestaruuden voittaa. Ei Hamiltonkaan ehtinyt Turkissa kuin viidenneksi uuden koneen kanssa kun tehoja ei otettu niin paljoa irti.
Lopeta jo, ei Mese oo tätä mitenkään keksinyt, ihan säännöissä avoimesti lukee, että mitenkä toimitaan jos ylimääräisiä koneita pitää ottaa käyttöön.Toki Mersulle propsit siitä, että ovat tällaisen homman keksineet, mutta siltikin vähän halju maku tästä jää jos Hamilton näiden ansiosta nyt sen mestaruuden voittaa.
Pahoittelen suuresti omia mielipiteitäni jos ne aiheuttavat näin paljon kiukkua joissain.Lopeta jo, ei Mese oo tätä mitenkään keksinyt, ihan säännöissä avoimesti lukee, että mitenkä toimitaan jos ylimääräisiä koneita pitää ottaa käyttöön.
Honda itte tätä samaa harrasti jo Macilla GP2 koneillaan, eli Hondahan tän on siis keksinyt