Freak
Well-known member
Olen usein miettinyt ja pohtinut miten tilanne olisi voinut mennä, jos yhteistyö Bemarin ja Williamsin kanssa olisi toiminut paremmin. Rellun kanssa se toimi, mutta Rellulla ei selvästikään ollut mitään moottoritoimittajaa suurempia intressejä formuloita kohtaan siinä vaiheessa, koska lähti kokonaan lajista pois vain palatakseen muutamia vuosia myöhemmin. Se oli kuitenkin aikaa, kun autotehtaat tulivat ja olivat isolla panostuksella mukana ja pienet yksityistallit joko kuolivat tai ostettiin pois. Ehkäpä Frankki ja Patrikki kuitenkin ajattelivat vielä pärjäävänsä isojen joukossa mukana ja kyllähän se homma toimikin hetken aikaa. Vaipuminen keskikastiin oli väistämätöntä ja sieltä edelleen pohjalle mistä on todella paha nousta ilman onnenkantamoista takaisin kärkijoukkoon. BMW oli aikoinansa selkeästi halukas ottamaan tiimissä enemmänkin vastuuta mikä ilmeisesti aiheutti kitkaa osapuolten välillä. Näin jäkikäteen ajateltuna se olisi kaikesta huolimatta ollut se parempi ratkaisu tai ainakin olisi tuonut tallille vähintäänkin noin kymmenen vuoden ajalle suuren summan rahaa. Siis ne massit mitä BMW Sauberiin lykkäsi. Se rahamäärä olisi taatusti osattu hyödyntää Williamssin pilttuussa paremmin kuin Sauberin, ainakin tulosten valossa.