Sanoit aiemmin itsekin että halo nosti kaidetta, mutta silti yrität kiistää halon pelastaneen Grosjeanin hengen? Mies itse on niin sanonut, ja on varmasti edelleenkin sitä mieltä tänäkin päivänä.Niin, liioitella pään irtoamista.
Sanoit aiemmin itsekin että halo nosti kaidetta, mutta silti yrität kiistää halon pelastaneen Grosjeanin hengen? Mies itse on niin sanonut, ja on varmasti edelleenkin sitä mieltä tänäkin päivänä.Niin, liioitella pään irtoamista.
No juu, tää oli vähän kieli poskella heitetty kommentti.Niin, liioitella pään irtoamista.
Halolla ei ollut mitään tekemistä Leclercin ja Hamiltonin kolareissa.Ja onhan Halo pelastanut jo monien kuljettajien hengen. Esimerkiksi Charles Leclercin hengen Span kisassa 2018, Romain Grosjeanin hengen viime kaudella Bahrainissa ja Lewis Hamiltonin hengen tämän kauden Monzan kisassa. Toimiva systeemi Halo siis on.
Kaiteen halkeaminen on klassinen ongelma, mutta kukaan ei ole kuollut kaiteen halkeamiseen sitten... 60-luvun? Pientä kritiikkiä voisi soveltaa, kun joku puhuu selvästi puhdasta paskaa.Olihan tuo melkoinen kolari. Todella isot G- voimat kyseessä.
Ross Brawn totesi tutkimustuloksessa seuraavaa: "Kaiteen halkeaminen oli klassinen ongelma monta vuotta sitten. Normaalisti siitä seuraisi kuolema. Ei ole epäilystäkään, että halo oli päivän pelastanut ratkaiseva tekijä. Se pelasti Romainin"
Seiskytluvulla Koinigg ja Cevert kävivät molemmat lävistämässä Watkins Glenin kaiteet. Ei tule uudempia tapauksia mieleen. Tosin en muista että kukaan olisi tuon jälkeen mennytkään pää edellä noihin.Kaiteen halkeaminen on klassinen ongelma, mutta kukaan ei ole kuollut kaiteen halkeamiseen sitten... 60-luvun? Pientä kritiikkiä voisi soveltaa, kun joku puhuu selvästi puhdasta paskaa.
Niin. En lähde kiistelemään. Mutta FIA-raportin mukaan Halo oli isossa roolissa Leclercin kolarissa.Halolla ei ollut mitään tekemistä Leclercin ja Hamiltonin kolareissa.
Sen verran korjausta, että Henry Surtees menehtyi F2:ssa eli ei nykyisessä täydellisessä FIA:n sarjassa vaan osin myös erillisessä, Jonathan Palmerin yrityksen myötävaikuttamassa sarjassa.Voi hyvä luoja mitä jankkaamista siitä onkohan jonkun pää saattanut irrota vai ei Nykyisellään Grosjeanilla oli hengenlähtö lähellä ja tuuria mukana että pysyi koko ajan tajuissaan, mikä oli ilman muuta halon ansiota. Ilman haloa olisi todennäköisesti kuollut syyhyn "massive head and brain injuries" tai liekkeihin ja/tai savukaasuihin.
Jos ja kun Halo on estänyt edes yhden loukkaantumisen, voidaan sen sanoa olevan onnistunut ja merkittävä turvallisuusparannus lajissa. Sinänsä mielenkiintoista että noita tilanteita on viime vuosina sattunut enemmän kuin ennen. En tiedä vaikuttaakohan autojen alati kasvaneet ulkomitat että noita kiipeämisiä on sattunut, mutta Grosjeanin kolari oli joka tapauksessa aivan friikki tilanne ja osumapaikka sellainen mitä ei oltu rakennettu niistä lähtökohdista että joku törmää siihen käytännössä suoraan nokka edellä.
Tuosta Brundlesta sen verran, että tuuria on täytynyt olla matkassa jos rengas on osunut päähän. Henry Surtees (?) kuoli muutama vuosi sitten silloisessa GP3 tms pikkuformulakisassa kun osui rengas päähän. Samoin Justin Wilson 2015 Indycarissa kun päähän osui ovaaliradan suoralla joku toisen auton nokkapala tms. Vähän samanlainen tilanne kuin Massalla, ja eikö hänenkin kohdalla sanottu aikoinaan että olisi saattanut kuolla jos jousi olisi osunut hieman eri kohtaan tai eri kulmassa kypärään.
Joo. Tuohon aikaan ajettiin Formula 2 sarjaa ja GP2- sarjaa. Tuosta GP2- sarjasta tuli nykyinen Formula 2.Sen verran korjausta, että Henry Surtees menehtyi F2:ssa eli ei nykyisessä täydellisessä FIA:n sarjassa vaan osin myös erillisessä, Jonathan Palmerin yrityksen myötävaikuttamassa sarjassa.
Eli et edes lukenut tuota uutisjuttua.Niin. En lähde kiistelemään. Mutta FIA-raportin mukaan Halo oli isossa roolissa Leclercin kolarissa.
https://wtf1.com/post/an-fia-report-confirms-that-the-halo-protected-leclerc-during-the-first-corner-crash-at-spa/
From the available data and video footage, we are confident that the wheel would not have hit Leclerc’s helmet. But, as Alonso’s car continued to yaw relative to Leclerc’s, we believe that Alonso’s front wing endplate would have just contacted Leclerc’s visor. It is difficult to predict the severity of the contact with any precision, though.
No mitäs meinaat sanoa sitten, kun tulee ensimmäinen halon aiheuttama loukkaantuminen? Esimerkiksi se Massan keissi olisi voinut olla sellainen, että jousi olisikin osunut epämääräisessä kulmassa johonkin kohtaan haloa ja kimmonnut siitä ohjaamoon.Jos ja kun Halo on estänyt edes yhden loukkaantumisen, voidaan sen sanoa olevan onnistunut ja merkittävä turvallisuusparannus lajissa. Sinänsä mielenkiintoista että noita tilanteita on viime vuosina sattunut enemmän kuin ennen.
Jokatapauksessa kyllä on hyvä, että moottoriurheilustakin tehdään niin turvallista , kuin se on mahdollistaEli et edes lukenut tuota uutisjuttua.
Suurin G- voiman määrä josta ihminen on selvinnyt ainakin autourheilun puolella on Kenny Bräckin 214 g:tä vuodelta 2003, Ilman Haloa. Grosjeania Halo varmaan auttoi kuitenkin huomattavasti miten palautumiseen tulee.Olihan tuo melkoinen kolari. Todella isot G- voimat kyseessä
Ja eikö samalla tullut pakollinen teräsvahvike tuohon visiirin yläreunaan?Massan onnettomuuden jälkeen kypärän visiiriaukkoa pienennettiin.
No eiköhän pitkällä aikavälillä Halo enemmän pelasta kuskeja kuin ole myötävaikuttamassa loukkaantumiseen. Vähän verrattavissa koronarokotteiden hyötyihin ja niiden haittoihin, tai siis siihen miten asia valtamedioissa esitetään. Ymmärrät varmaan vertauksenNo mitäs meinaat sanoa sitten, kun tulee ensimmäinen halon aiheuttama loukkaantuminen? Esimerkiksi se Massan keissi olisi voinut olla sellainen, että jousi olisikin osunut epämääräisessä kulmassa johonkin kohtaan haloa ja kimmonnut siitä ohjaamoon.
Ja mistä ihmeen "tilanteista" sinä puhut? Meillä on nyt vain tämä Grosjeanin tapaus, jossa olisi kaiketi sattunut jotain pahempaa ilman haloa. Loput ovat fanien ja selostamon omaa kuvitelmaa.