Aika odotettua kun ainoana pääsi ajamaan neljällä sadekelin renkaalla. Kallella toki myös, mutta nyt kävi näin. Muilla oli kaks kuivan kelin rengasta alla.Otto poika veti kyllä todella kovaa. Harmi vaan että Kallen rengas rikko tuli tähän.
En toki tiedä, mutta voiko joku antaa 100% varmuuden, että niin ei voisi koskaan tapahtua. Pelottavaa kuvitella tilanne esim Korsikalla jossa auto on rotkon pohjalla katollaan ja syttyy tuleen. Ja jos auto on kattoa myöden kasassa, kuka silloin katselee minkä värinen on valo.Nyt on kyllä todella kaukaa haettua foliohattuilua. Miten tuollainen auto voisi syttyä niin räjähdysmäisesti ja/tai samanaikaisesti aiheuttaa hybridiyksikköön sellaisen vaurion että kuskit olisivat vaarassa?
Johan Fourmaux jo Montessa kokeili ajaa auton rotkoon, eikä siinäkään juuri kuinkaan käynyt. Myös ennen kauden alkua testeissä joku lipsautti kanssa aika kauas tieltä katolleen. Lisäksi aikalailla vastaavanlaiset hybridit ovat olleet jo vuosia F1:ssä käytössä, eikä sielläkään ole sähköjärjestelmän kanssa ongelmia juurikaan ollut.En toki tiedä, mutta voiko joku antaa 100% varmuuden, että niin ei voisi koskaan tapahtua. Pelottavaa kuvitella tilanne esim Korsikalla jossa auto on rotkon pohjalla katollaan ja syttyy tuleen. Ja jos auto on kattoa myöden kasassa, kuka silloin katselee minkä värinen on valo.
Pahoin pelkään, että tällaista tilannetta ei ole edes simuloitu. Tuntuu, että nyt mennään vain olettamuksella, että ehkä näin ei tapahdu. Pidän täysin mahdollisena, että tulemme näkemään onnettumuuden, joka voi viedä kuljettajan hengen sähköiskusta. Sen jälkeen näillä autoilla ei ajeta enään metriäkään. Sanon suoraan, että on menty ojasta allikkoon!!!!!
Loebet tais olla kolmas auto neljässä sadekumilla, kerkes just just nopeemmin kuin Kalle kolmella. Meinannu tunnistaa Tänäkkiä kun hymyili maalissa..Aika odotettua kun ainoana pääsi ajamaan neljällä sadekelin renkaalla. Kallella toki myös, mutta nyt kävi näin. Muilla oli kaks kuivan kelin rengasta alla.
Nyt on helppo sanoa, että Tänakin valinta oli oikea, mutta mikähän tilanne olisi ollut jos olisi ajanut normaalisti aamun ekan, joka kärjen osalta jäi ajamatta ja renkaat säästyivät.
Ei ollu, Tänak, Rovanperä ja Solberg oli ne kolme autoa joilla täysi sadekelisetti kyydissä.Loebet tais olla kolmas auto neljässä sadekumilla, kerkes just just nopeemmin kuin Kalle kolmella. Meinannu tunnistaa Tänäkkiä kun hymyili maalissa..
Eipä siinä Henkka Toivosen autossakaan hybridiyksikköä ollut. Aina voi moottoriurheilussa käydä huonosti, ja kuskit tietää sen.En toki tiedä, mutta voiko joku antaa 100% varmuuden, että niin ei voisi koskaan tapahtua. Pelottavaa kuvitella tilanne esim Korsikalla jossa auto on rotkon pohjalla katollaan ja syttyy tuleen. Ja jos auto on kattoa myöden kasassa, kuka silloin katselee minkä värinen on valo.
Pahoin pelkään, että tällaista tilannetta ei ole edes simuloitu. Tuntuu, että nyt mennään vain olettamuksella, että ehkä näin ei tapahdu. Pidän täysin mahdollisena, että tulemme näkemään onnettumuuden, joka voi viedä kuljettajan hengen sähköiskusta. Sen jälkeen näillä autoilla ei ajeta enään metriäkään. Sanon suoraan, että on menty ojasta allikkoon!!!!!
Totta kyllä kaikki, samoin LM ssä HY:t olleet käytössä pitkään. Vähän vaan epäilyttää tuo WRC:n hybrid-toimittaja. Aika pikku pulju tuntuu olevan. Aika katkeraa tekstiä tuli männä viikolla kuskien suusta, kun puhuivat, että ko. valmistajan tuote ei sovellu ralliautoon....toisaalta B-ryhmän aikakaudella myös mm. Vatanen testaili ko. autojen kestävyyttä rajuissa ulosajoissa ilman kuolemaa, kunnes tuli se ensimmäinen kerta 86 Korsika ja Henkka.Johan Fourmaux jo Montessa kokeili ajaa auton rotkoon, eikä siinäkään juuri kuinkaan käynyt. Myös ennen kauden alkua testeissä joku lipsautti kanssa aika kauas tieltä katolleen. Lisäksi aikalailla vastaavanlaiset hybridit ovat olleet jo vuosia F1:ssä käytössä, eikä sielläkään ole sähköjärjestelmän kanssa ongelmia juurikaan ollut.
Niin onhan noita autoja palanut maan tasalle vuosien varrella, viimeksi Meksikossa 2020. Videosta näkee kuitenkin kuinka hyvin nykyaikaiset sammutusjärjestelmät toimivat, auto sammuu parissa sekunnissa kun sammutusjärjestelmä on laukaistu.Eipä siinä Henkka Toivosen autossakaan hybridiyksikköä ollut. Aina voi moottoriurheilussa käydä huonosti, ja kuskit tietää sen.
Monta vuotta ajettiin B-ryhmäläisillä ennen sitä viimeistä onnettomuutta, jonka jälkeen yksi suuri vaaratekijä, eli alumiinibensatakki etupenkkien alla poistettiin.Eipä siinä Henkka Toivosen autossakaan hybridiyksikköä ollut. Aina voi moottoriurheilussa käydä huonosti, ja kuskit tietää sen.
Tämä ei mennyt myöskään ihan sääntöjen mukaan, kyllä Neuvillen olisi tossa tilanteessa pitänyt pysähtyä, näköjään auto myös sammutettiin käsisammuttimella eikä sammutusjärjestelmällä niin kuin aiemmin Twitter videosta ymmärsin.
Tässä myös kuvaa kun Neuville ajaa palavasta autosta ohi
Ei se Neuville(tai kukaan muukaan) osaa siihen pysähtyä ellei kukaan pysäytä sitä. Todella nopea paikka joten ei varmaan ehtinyt edes huomata ennenkuin ihan kohdalla.Tämä ei mennyt myöskään ihan sääntöjen mukaan, kyllä Neuvillen olisi tossa tilanteessa pitänyt pysähtyä, näköjään auto myös sammutettiin käsisammuttimella eikä sammutusjärjestelmällä niin kuin aiemmin Twitter videosta ymmärsin.