Kunhan laitoin spotter90:lle vastauksen kysymykseen.Sinänsä ihan mielenkiinnosta tarinaa, mutta miten yläpuolella oleva viesti liittyy vuoden 2022 Miamin Grand Prixiin?
Joka päivä oli myyty loppuun, viikonlopun total. katsojat n. 240 000. Kumma jos tolla ei tehtäisiin voittoa, varsinkin noilla lippujen hinnoilla. General admission hinta oli 540$, normikisaan 80$ koko viikonlopuksi.https://www.tsn.ca/formula-one-miami-grand-prix-1.1797345Ensimmäinen kisa Miamissa pyöri tappiolla. Minulle ainakin oli uutta tietoa se, että tuonne ei edes myyty normaaliin tapaan julkisesti lippuja kapasiteetin ollessa rajattu 85 000 katsojaan - tarkoittanee varmaankin koko viikonlopuksi? Kovin paljoahan tuolla ei tosiaan katsomoita ja väkeä näkynyt, ja toki kaikki feikkibiitsit ja uima-altaat ovat pois katsomokapasiteetista.
Tom Garfinkel (kisan niin sanottu pääpromoottori) sanoi että rahaa käytettiin kisan järjestämiseen enemmän kuin mitä saadaan takaisin. Odottaa mahdollista tuottoa ensi vuonna.Kumma jos tolla ei tehtäisiin voittoa, varsinkin noilla lippujen hinnoilla.
Enpä ole yllättänyt tuosta että rahaa käytettiin enemmän kisan järjestämiseen kuin mitään fyrkkaa saatiin takaisin, kun kyseessä oli kuitenkin eka Miamin kisa ja eikä formulat ole seuratuimpia lajeja siellä päin muutenkaan.Tom Garfinkel (kisan niin sanottu pääpromoottori) sanoi että rahaa käytettiin kisan järjestämiseen enemmän kuin mitä saadaan takaisin. Odottaa mahdollista tuottoa ensi vuonna.
Byrokratiaan jolla kisa saatiin raiteille meni varmaan kohtalaisesti rahaa.Kun kyseessä oli kuitenkin eka Miamin kisa ja eikä formulat ole seuratuimpia lajeja siellä päin muutenkaan.
Joten ei voinut liikaa ihmeitä odottaakaan.
Toisaalta, tuo aluehan on normaalisti parkkipaikkaa, joten aikalailla kaikkihan tuolta joudutaan purkamaan pois. No, ehkä jotain fasiliteetteja, esim vessoja, voidaan hyödyntää myös tuon urheilustadionin toiminnassa.Minä en kyllä yhtään ihmettele, ettei tuonut voittoa, jos mukaan on laskettu kaikki maksut f1-organisaation/FIAn suuntaan, radan rakentaminen tyhjästä sekä katsojien ja työntekijöiden fasiliteetit. Seuraava tuottaakin jo jotain, koska rata on jo olemassa, siis helppo pystyttää sekä samoin vessat, ruokalat, taukotilat, pukuhuoneet jne pakollinen johon menee kuitenkin älyttömät summat rahaa. Silloin lipputulot riittävätkin jo hillotolppien tukemiseen.
Kieltämättä aika härskiä kun vitossija alfalla olis ollut aikalailla 10/10 suoritus, jos edellä on red bullit ja ferrarit.Ulkomaisia sivustoja ja asiantuntijoita tykätään aina kehua, mutta onpahan naurettava tuo autosportin arvosana 5/10 Valtterille.
Itse mietin kuinka suurilta osin tuo hype oli markkinointi taktiikkaa eikä aitoa hypetystä.Loput myyty loppuun, älyttömän kalliit hinnat ja kova hype
Tässä tapauksessa hype oli markkinontikikka, aivan kuten meillä jokakeväisissä Skoda cupeissa ja euroviisuissa.Itse mietin kuinka suurilta osin tuo hype oli markkinointi taktiikkaa eikä aitoa hypetystä.
Kuten Extreme E lähetyksissä törkeästi ylikäytetty tekohypetys, joka saa naurettavat mittasuhteet kun jokainen asia on hypettämisen arvoista.
F1-sarja saa kiittää Masia sarjan nykyisestä suosiosta. Aiheutti skandaaleja viime kaudella; sallittiin aggressiivinen taistelu sääntökirjojen ulkopuolelta, eikä tultu turva-auton perässä mestaruuteen. Skandaalit myy.F1 voitti Nascarin mitä tulee 18-49 avainkatsojademoon, Nascar kisa oli pienemmällä kanavalla mutta kyseinen demonumero kertoo jo jotain siitä kumpi sarja on suositumpi nuoremman demografian keskuudessa ja kuinka pöytä todennäköisesti on kääntynyt toisten päin seuraavan kymmenen vuoden sisällä mitä tulee ihan normaaleihinkin katsojalukuihin. Todella kova numero F1:lle jenkeissä (about 50% katsojista mainostajien avaindemoa)
Saiko Hamilton vielä peräti kasin, vaikka samantasoista suorittamista. Aika puolueellista tekemistä kyseiseltä julkaistulta.Ulkomaisia sivustoja ja asiantuntijoita tykätään aina kehua, mutta onpahan naurettava tuo autosportin arvosana 5/10 Valtterille.