Formula 1 - 2022 - 6 - Espanjan GP

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4188
En tiedä onko kukaan ollut niin surkea kärkiautossa luotettavuuden suhteen kuin Sainz, kun peilaa viimeiset 10v. Ihme homma, että saa jatkaa vielä pari kautta Ferrarilla.
Kukapa olisi hyvä korvaaja? Bottas voisi kyllä olla, kun kokemusta Mercedeksellä kakkoskuskin tehtävistä. Hyvin voisi turvata Leclercin selustan ja voittaa välillä kilpailujakin
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2772
En tiedä onko kukaan ollut niin surkea kärkiautossa luotettavuuden suhteen kuin Sainz, kun peilaa viimeiset 10v. Ihme homma, että saa jatkaa vielä pari kautta Ferrarilla.
Se jatko on varmasti kaikkea muuta kuin varmaa, jos meno tuommoisena jatkuu, vaikka miten nimet olisikin papereissa. Poikkeuksellisen surkea kyllä ollut alkukausi.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Se jatko on varmasti kaikkea muuta kuin varmaa, jos meno tuommoisena jatkuu, vaikka miten nimet olisikin papereissa. Poikkeuksellisen surkea kyllä ollut alkukausi.
No onko siihen sitten ketä ehdolla... Kukahan lie tämän hetken kuumin kuljettaja kärkitallien ulkopuolella. Gasly olisi ehkä viime vuoden suoritustasolla ollut ehdolla.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2772
No onko siihen sitten ketä ehdolla... Kukahan lie tämän hetken kuumin kuljettaja kärkitallien ulkopuolella. Gasly olisi ehkä viime vuoden suoritustasolla ollut ehdolla.
Bottas varmaan tällä hetkellä.. Mutta toki kerrankin sitonut itsensä pitkällä sopparilla.

Gaslykin kyllä jännä. Viime kaudella tosiaan sarjan hehkutetuimpia, nyt tulee pataan Tsunodalta ja tuskin tarvitsee haaveilla taas siirrosta minnekään isompiin tiimeihin jos ei ala viime kauden tatsi löytymään.

Jos Sainz tämän tason suorituksia vielä tovin jatkaa, niin eiköhän tässä jonkinlainen huhumylly ainakin saatane käyntiin..
 
Viimeksi muokattu:

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6147
Oconin tosi pirteä kauden avaus on jäänyt aika vähälle huomiolle. Imolassa oli vaihdelaatikko-ongelmia aika-ajoissa ja talli sössi varikkostopilla kisassa, mutta muuten sijoitukset 7, 6, 7, 8, 7.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5367
Onhan tuo, että autot ovat muuttuneet ajettavuudeltaan muuttuneet viime vuodesta, niin vaikuttaa kuskien suorituskykyyn. Bottaksen renkaanhallinta on ihan hyvällä tasolla tällä kaudella. Mutta tarvis kyllä apuja tallikaverilta autonkehittämiseen muutenkin kuin frangien muodossa.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3442
Kukapa olisi hyvä korvaaja? Bottas voisi kyllä olla, kun kokemusta Mercedeksellä kakkoskuskin tehtävistä. Hyvin voisi turvata Leclercin selustan ja voittaa välillä kilpailujakin
Alonson kyykyttäjä Ocon. Tosin pitkä soppari Renaultilla.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1085
Kimi voisi tulla toisen Ferrarin ohjaksiin. Tolla autolla ajelisi Perezin kanssa kilpaa.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Uran isoin virhe oli lähteä Red Bullilta. Sen jälkeen alko alamäki.
Helppo se on nyt sanoa. Silloin lähdön hetkellä se oli parasta mitä Ricciardo voi tehdä, koska olisi jäänyt muuten Verstappenin jalkoihin ja tallikin vaikutti suosivan Verstappenia. Ricciardon kristallipallo vaatisi kyllä pientä säätöä. Se ei ole selvästikään oikeassa balanssissa.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2772
Helppo se on nyt sanoa. Silloin lähdön hetkellä se oli parasta mitä Ricciardo voi tehdä, koska olisi jäänyt muuten Verstappenin jalkoihin ja tallikin vaikutti suosivan Verstappenia. Ricciardon kristallipallo vaatisi kyllä pientä säätöä. Se ei ole selvästikään oikeassa balanssissa.
Ei kai kristallipallossa sinänsä vikaa, Red Bullilta lähtö oli tosiaan vähän pakon sanelema jos ei halunnut Maxin siipimieheksi ja toki oli tiedossa että saman tason autoa ei ole muualta tarjolla. Renault ja McLaren on ihan kelpo talleja kuitenkin ja Rellulla nyt sentään vielä kulkikin ihan kelvollisesti.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4359
Ei kai kristallipallossa sinänsä vikaa, Red Bullilta lähtö oli tosiaan vähän pakon sanelema jos ei halunnut Maxin siipimieheksi ja toki oli tiedossa että saman tason autoa ei ole muualta tarjolla. Renault ja McLaren on ihan kelpo talleja kuitenkin ja Rellulla nyt sentään vielä kulkikin ihan kelvollisesti.
Rellulakin oli sopeutumisvaikeuksia kunnes auto saatiin muutoksilla matchamaan hänen ajotyylilleen.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2772
Rellulakin oli sopeutumisvaikeuksia kunnes auto saatiin muutoksilla matchamaan hänen ajotyylilleen.
Jep, ei sielläkään samanlaista lentoa tuntunut enää löytyvän kuin rb:llä, alkuun varsinkaan. Ehkä Ricciardo on näitä, joilla auto pitää olla just eikä melkein tietynlainen tai muuten ajamisesta ei tule mitään.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5634
Helppo se on nyt sanoa. Silloin lähdön hetkellä se oli parasta mitä Ricciardo voi tehdä, koska olisi jäänyt muuten Verstappenin jalkoihin ja tallikin vaikutti suosivan Verstappenia. Ricciardon kristallipallo vaatisi kyllä pientä säätöä. Se ei ole selvästikään oikeassa balanssissa.
Toki jos myöntää olevansa betamies ja kakkoskuski, niin silloin ei kelpaakaan kuin keskikastin talliin. Tällä hetkellä Ricciardo on kuitenkin vieläkin alempana, ei kelpaa enää edes siipimieheksi.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4188
Jep, ei sielläkään samanlaista lentoa tuntunut enää löytyvän kuin rb:llä, alkuun varsinkaan. Ehkä Ricciardo on näitä, joilla auto pitää olla just eikä melkein tietynlainen tai muuten ajamisesta ei tule mitään.
Samantyyppinen kuljettaja kuin Kimi Räikkönen autoon sopeutumisessa? Hyvin mahdollista ja selittää sen, miksei Ricciardo tunnu saavan McLarenia millään vauhtiin. Aivan kuten Kimi loisti McLarenilla, mutta Ferrarilla ei mestaruudesta huolimatta samaan vauhtiin yltänyt.

Kimillä vain on mestaruus, Ricciardolta se puuttuu.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5634
Jep, ei sielläkään samanlaista lentoa tuntunut enää löytyvän kuin rb:llä, alkuun varsinkaan. Ehkä Ricciardo on näitä, joilla auto pitää olla just eikä melkein tietynlainen tai muuten ajamisesta ei tule mitään.
Siihen aikaan niin Ricciardo kuin Renault'kin kommentoivat avoimesti sitä, että Ricciardo tarvitsee autolta hyvän tuntuman jarrutuksessa, koska hän on aggressiivinen jarruttaja. Räikkösen akilleen kantapää oli ohjaustehostin.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1970
Sijainti
Vyborg
No sitten Ricciardon ei ole täytynyt löytää sitä sopivaa tuntumaa Mclarenin auton jarruista, kun suunta on ollut alaspäin viimeisen kahden vuoden aikana aussin kohdalla. Eikä valoa näy vieläkään tunnelissa:(
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4359
Siihen aikaan niin Ricciardo kuin Renault'kin kommentoivat avoimesti sitä, että Ricciardo tarvitsee autolta hyvän tuntuman jarrutuksessa, koska hän on aggressiivinen jarruttaja. Räikkösen akilleen kantapää oli ohjaustehostin.
Tähän nykyiset ongelma liittyy, nykyautoilla et voi ohjata ja jarruttaa (aka sukeltaa) vaan jarruttaminen tapahtuu auton ollessa suorassa ja siitä kääntö apexiin. Ricciardo mainitsi että on joutuut adoptoimaan kokonaan uuden ajotyylin uusien autojen johdosta.
 

Vormulaniilo

Designer
Liittynyt
11.12.2021
Viestit
106
Kyllä tähän kisaan nyt Mersu tarvittas mukaan asap. Ferrari on nopea mutta Sainzista ei oo mihinkään ja jos luotettavuuskin alkaa sakkaamaan. Lec on nopea mutta vaikuttaa virheherkältä paineen alla. Lewistä kaivataan taistelemaan voitosta ja mestaruudesta. Toki Russel on kans hemmetin nopea mutta vähän ollu onnea että on päätyny kisassa Hamiltonin edelle. Hamiltonil monta turva-auto tapahtumaa vieny strategian. Uskon että kun lelut saadaan kunnol laulamaan nii kohta siel on Hamilton taistelemas voitosta
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3384
Sijainti
F1-fanikatsomo
Ois kyllä hyvä jos Mersu saa palaset kohdilleen ja auton kulkemaan niin kärkikahinoissa ois kolmen tiimin autot eikä kuten viimevuosina 1-2 tallia.
En oikein jaksa uskoa sanontaan että jos auto toimii Barcelonaan radalla se toimii melko hyvin joka paikassa, tuo rata kuitenkin on hieman korkeamman downforcen rata, jossa ei äärettömän pitkiä suoria ole jolloin ihan 100% kuvaa siitä porpoisingin korjaamisesta ei ole. Bakun rata Monacon jälkeen näyttää miten autot taas pomppii
 
Ylös