Bukko
Voorumisti
- Liittynyt
- 26.3.2019
- Viestit
- 3537
Pyörätietä käytettävä, jos sellainen on. Ajo-olosuhteisiin sopivan pyörän valinta on pyörän omistajan vastuulla.Antaapa koska se on maantiepyörä. Sillä ajataan maantiellä.
Pyörätietä käytettävä, jos sellainen on. Ajo-olosuhteisiin sopivan pyörän valinta on pyörän omistajan vastuulla.Antaapa koska se on maantiepyörä. Sillä ajataan maantiellä.
Vitut! Täysillä vaan ja huutaa mummot helvettiin kuljeksimasta rollaattoreineen.Pyörätietä käytettävä, jos sellainen on. Ajo-olosuhteisiin sopivan pyörän valinta on pyörän omistajan vastuulla.
Eli jos valitsee maantien, niin maantiepyörä!Pyörätietä käytettävä, jos sellainen on. Ajo-olosuhteisiin sopivan pyörän valinta on pyörän omistajan vastuulla.
Kunhan ei valitse maantiepyörää, jos pyörätie käytettävissä.Eli jos valitsee maantien, niin maantiepyörä!
Onhan tässä sekin pointti, että moottoriurheilua usein syytetään saastuttamisesta, mutta paljon on lihasurheilussakin piilosaastutusta.Maantiepyöräily on se kaikin kusipäisin laji mihin ihminen voi hairahtua. Se on välineurheilua, mutta se ei edistä mitään, sen harrastajat ovat täysiä tientukkoja.
Yhtä pyöräilijää per maastokumpure pitää ison autonletkan ohittaessaan hidastaa ja odottaa. Tässä palaa hiilidioksidia reilusti polttoaineina. Paljon enemmän kuin tyypin keuhkoissa tekee itselleen hyvää aerobisesti, niin tuhoaa ilmastoa muuten. Hyvin itsekäs liikuntamuoto.
Ja tämän tavallisen liikenteen seassa. Ei tälle ole oikein katetta ymmärtää.
Joka kerta kun nostat auton ratissa jalan kaasulta, bensaa säästyy. Hitaasti ajaminen on niin paljon taloudellisempaa kuin 100km/h. Toki hidastaminen on parasta tehdä ajoissa jarruun koskematta, jos ilmasto huolettaa. Ja kiihdytys sitten taas turhia repimättä. 30-50km/h on ihan taloudellista ajoa oikealla vaihteella. Toki 70km/h pääsee jo melkein samaan. Mutta siitä ylöspäin kulutus nousee jyrkästi. Itselleni ei ole koskaan tullut auton ratissa tai pyörän selässä tilannetta, jossa mennään pitkiä matkoja 20km/h, mutta en kiistä, etteikö sellaistakin joskus jossakin tapahdu.Yhtä pyöräilijää per maastokumpure pitää ison autonletkan ohittaessaan hidastaa ja odottaa. Tässä palaa hiilidioksidia reilusti polttoaineina.
Jos pilkkua viilataan, niin tietenkin näin on. Vaan silloin pitäisi auton seistä ainoastaan tallissa, jolloin bensaa (tai vaihtoehtoinen energia) varmasti säästyy vielä paremmin. Oikeassa elämässä ihmisten pitää päästä paikasta toiseen työn ja muiden tuiki tarpeellisten asioiden vuoksi.Joka kerta kun nostat auton ratissa jalan kaasulta, bensaa säästyy.
Jos kaikki kuljettajat ajaisivat säännöllisesti 30-50km/h liikeenteessä niin säästyisi paljon enemmän bensaa maailmassa, josta etenkin ympäristö hyötyisi. Jota monet ihmiset rasittavat omilla tavoillaan kuten liiallisella matkustamisella ja roskaamalla luontoa.30-50km/h on ihan taloudellista ajoa oikealla vaihteella. Toki 70km/h pääsee jo melkein samaan. Mutta siitä ylöspäin kulutus nousee jyrkästi. Itselleni ei ole koskaan tullut auton ratissa tai pyörän selässä tilannetta, jossa mennään pitkiä matkoja 20km/h, mutta en kiistä, etteikö sellaistakin joskus jossakin tapahdu.
Ehdottoman samaa mieltä. Olen muutaman kerran tarttunut tuollaiseen kiinni ja heittänyt pois keskeltä pelastustietä. Sitä sähköpotkulautailijat eivät ehkä ajattelekaan, mutta infarktin saaneelle potilaalle voi se ylimääräinen minuutti olla kohtalokas, jos lanssihenkilökunta joutuu sähköpotkulautoja siirtämään kongista sivuun.Sähköpotkulaudat ja sähköpotkulautailijat. Pitkin poikin pyöräteitä pysäköity, ja kaahailevat ilman pienintäkään itsesuojeluvaistoa. Jonkinlainen ajokortti noille pitäisi saada.