Kimin aikaan superlisenssille ei ollut käytännössä mitään ehtoja. Kuljettajan oli vain ajettava muistaakseni 300 km:n pituinen, yhtäjaksoinen testirupeama tuoreella F1-autolla. Lance Strollin tultua sarjaan FIA asetti superlisenssille tiukat kriteerit, ja näitä kriteereitä ei Colton Herta täytä. Jos hänen kohdallaan ei pidetä kiinni vaatimuksista, niin ei niistä sitten oikein voi pitää kiinni kenenkään muunkaan kohdalla.
Pieni porsaanreikä tässä asiassa on kuitenkin se, että ilmeisesti Hertalla voisi olla vaadittavia tasopisteistä paljon enemmänkin, mutta FIA on aiemmin (samoihin superlisenssiä koskeviin sääntöihin vedoten) kieltäytynyt kirjaamasta Hertalle tasopisteitä yhdeltä kaudelta, koska hän ajoi tuolloin sarjassa, johon osallistui tuolloin vaadittua vähemmän kuljettajia. Kyse on muistaakseni kaudesta 2018 eli ne pisteet olisivat joka tapauksessa vanhenemassa tämän vuoden lopussa tai mahdollisesti vanhentuneet jo.