Formula 1 - 2022 - 16 - Italian GP

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3404
Sijainti
F1-fanikatsomo
Laitetaan myös tänne DRS mittauspisteen muutos
Monzan radan lähtösuoran DRS alieen mittauspistettä on siirretty, aiemmin se oli 20m ennen barabolicaa, nyt 20m sen jälkeen.
Pystyyköhän perässä oleva seuraamaan kunnolla mutkan läpi alle sekunnin päässä?

FIA tweaks DRS detection point for Italian GP
The FIA has made a minor tweak to one of the DRS zones ahead of this weekend’s Formula 1 Italian Grand Prix.

As per the 2021 event Monza will feature two DRS zones.
The first activation point is 170 metres after Lesmo 2, with the detection point 95 metres before the apex, while the second activation point is 115 metres after the finish line.
However in a small tweak from 2021, and compared to the first circuit map issued on Tuesday, the detection point for the second zone has been shifted.
It was previously 20 metres before the entry of Parabolica but will now be located 20 metres after the exit of the long-radius 180-degree right-hander.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1971
Sijainti
Vyborg
Enpä usko että radikaallisesti noi DRS mittauspisteiden muutokset muuta, kunhan on vaan reilusti nopeampi kuin edellä oleva kuski suoraan tultaessa niin silloin ohitus onnistuu.
Tuleeko tänä vuonna olemaan helpompaa tämän vuoden autoja kuin viime vuosina seurata toisiaan perässä Monzassa.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3404
Sijainti
F1-fanikatsomo
Näppäräähän se on kun esim 8 tallia kaikki ottaa PU rankut niin Aston ja Williams on gridillä kahdessa eturivissä ja sen jälkeen muut tallit normi järjestyksessä
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4367
Tällä menolla voimalinjasäännöt on lähinnä huono vitsi. Tämän mukaan seitsemän autoa tällä kertaa ottamassa lähtöruuturankun ja lisää varmaan vielä ilmoittautumassa jonoon mukaan.

Joo ei voi muuta sanoa, toisaalta Monza ratana sellainen etten minä ottaisi moottorirankkua ellei ihan pakko pakko. Ei missään nimessä helppo rata nousta takaa kärkisijoille..
 

Vormulaniilo

Designer
Liittynyt
11.12.2021
Viestit
106
Kannattaahan ainakin kärkitallien ajottaa ne moottori rankut niille radoille missä mahdollisimman moni niitä todennäkösimmin ottaa. Jos kaikki ottais rankun samassa kisassa nii sillonhan se on kuin mitään rangaistusta ei koskaan annettaisikaan. Aika-ajojen tuloksella yhtäkkiä onkin väliä vaikka rankkuja otetaan
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1426
Joo ei voi muuta sanoa, toisaalta Monza ratana sellainen etten minä ottaisi moottorirankkua ellei ihan pakko pakko. Ei missään nimessä helppo rata nousta takaa kärkisijoille..
Itse taas ottaisin rankun juurikin Monzassa, kun on kaikkein eniten ”siipi auki ja ohi” -tyyppinen rata.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4367
Itse taas ottaisin rankun juurikin Monzassa, kun on kaikkein eniten ”siipi auki ja ohi” -tyyppinen rata.
Josta seuraa se että moottorin tehosta on kaikkein vähiten merkitystä kierrosajassa koska kaikki ajaa siipi auki. Moottorirankut kannattaisi ottaa Austin, Mexico tai Brasilia, näissä nouseminen on helppoa.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3404
Sijainti
F1-fanikatsomo
Meksikon rata sijaitsee ohuessa ilmanalassa että uudesta moottorista siellä on siltäkin osin hyötyä
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4207
Taitaa olla Leclercin voitto tulossa Monzasta. Perez, Verstappen ja Sainz lähtevät kauempaa moottorirankkujen vuoksi.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6175
Verstappenin rankku vaan 5 ruutua, joten eiköhän tuo ole edelleen voittajasuosikki.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
901
Kyllähän tästä aika-ajosta tulee varmasti jännittävä huomenna, kun panoksia on moottorirankuista huolimatta. Ja lähtöjärjestys lupaa ainakin ohituksia jos ei muuta. Kun tietyt säännöt on yhteisesti sovittu ja niissä ei pysytä, tulee rankkua. Minä en ainakaan näe syytä valittaa.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1971
Sijainti
Vyborg
Red Bullhan ei ole viime vuosina juhlinut voittoja Monzan radalla, eikä Verstappen ole ollut edes palkintosijoillakaan vielä Monzassa.
Pitää olla reilusti downforcea ja suoranopeutta Monzan nopeilla suorilla jos meinaa pärjätä kyseisellä radalla ja Ferrari on ollut perinteisesti aika nopea Monzassa. Leclerc taisi voittaa 2019 Monzan kisan joten kokemusta voitosta on.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
901
Red Bullhan ei ole viime vuosina juhlinut voittoja Monzan radalla, eikä Verstappen ole ollut edes palkintosijoillakaan vielä Monzassa.
Pitää olla reilusti downforcea ja suoranopeutta Monzan nopeilla suorilla jos meinaa pärjätä kyseisellä radalla ja Ferrari on ollut perinteisesti aika nopea Monzassa. Leclerc taisi voittaa 2019 Monzan kisan joten kokemusta voitosta on.
Se oli sen ajan autoilla. Nykyiselläänhän Red Bull on vahvimpia suoranopeuden autoja, eikä haittaa Monzassa sekään, että erittäin nopeita myös nopeissa mutkissa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5463
Se oli sen ajan autoilla. Nykyiselläänhän Red Bull on vahvimpia suoranopeuden autoja, eikä haittaa Monzassa sekään, että erittäin nopeita myös nopeissa mutkissa.
Perez imutti Maxin 347 kmh vauhtiin. Kyllä Honda määkii tosi hyvin.
 
Ylös