MM-rallikausi 2023

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1588
Ekaa kertaa tänne kirjottelen ja kysäsen että ketä nää A+ kuskit on jos Thierry Neuville ei ole sitä kastia.😅
No ketkä ovat mielestäsi näitä A+ kuskeja. Ja A+ kuskilla itse ainakin tarkoitan kuskia joka voi voittaa mestaruuksia. Oliko Latvala ja Hirvonen A+ kuskeja mielestäsi? Entä Esuppi?
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1588
No eikä putoa. Neuville löytyy tallista ja Neuvillehän on se Hyundain keulakuva, ollut jo vuosia, ei Tänak.
Vaara on se, että he alkavat ajatella, että koska Nevillen kanssa ei ole tullut mestaruutta kahdeksan vuoden aikana, niin kuinka pienellä todennäköisyydellä sitä tulee enään koskaan, kun vastassa on sentään Rovis jonka voi luokitella jo nyt tulevaksi legendaksi.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1542
Sijainti
Porvoo
Se on todettu, että Nevillestä ei ole mestaruuksia voittavaksi keulakuvaksi, siksi heidän oli palkattava isolla rahalla Tänak. Tänakin palkkaaminen oli jonkinsortin epäluottamuslause Nevillelle, jos haluamme mestaruuden meidän on palkattava joku muu.
En nyt taas minkä näistä neljästä (!) lainauksesta valitsisin, mutta jos Tänak tulee tarjolle niin tottakai se otetaan talliin. Ei se tee Neuvillestä paskaa. Jos Tänak haluaisi nyt Toyotalle niin melko varmasti palkkaisivat hänet? Niin olisiko hän sitten turha kuski kun Kalle on tuleva legenda?
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
No ketkä ovat mielestäsi näitä A+ kuskeja. Ja A+ kuskilla itse ainakin tarkoitan kuskia joka voi voittaa mestaruuksia. Oliko Latvala ja Hirvonen A+ kuskeja mielestäsi? Entä Esuppi?
Hirvonen hävisi 2009 yhdellä pisteellä mestaruuden viisinkertaiselle maailmanmestari Loebille. 2011 hävisi 8 pisteellä samalle hepulle. Latvala ajoi tiukasti kisaa Ogierin kanssa monta vuotta ja oli "ties montako kertaa" MM kakkonen. Sanoisin että molemmat heistä oli todellakin A+ kuskeja. Vai onko A+ kuski vain jos voittaa mestaruuden? Tällöin joka vuosi sarjassa on vain yksi A+ kuski ja muut 2. sijalle tulleet ja siitä alaspäin ihan B-sarjaa...
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
993
Sanoisin että molemmat heistä oli todellakin A+ kuskeja.
Hirvonen oli A+ kuski. Haastoi Loebin tosissaan ja oli todella lähellä voittaa mestaruuden -09 ja -11.

Latvala oli toki hyvä kuski, mutta en nostaisi samaan kategoriaan Mikon kanssa. Ei päässyt lopulta minään vuonna lähelle mestaruutta. -14 taisi olla lähimpänä ja silloinkin eroa kertyi. Haastoiko lopulta minään kautena mestaruudesta kunnolla, lähinnä näennäistä haastoa. Ei ole mikään tarkoitus tässä vähätellä Jari-Mattia kova kuljettaja oli, mutta mielestäni vääryys nostaa mies samaan kategoriaan Hirvosen kanssa.
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
Ei sen puoleen että olis kiva spekuloida Hirvosen ja Latvalan ens kauden suunnitelmilla, mutta eikö sen kalenterin pitänyt julkistua syyskuussa?
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
993
Ei sen puoleen että olis kiva spekuloida Hirvosen ja Latvalan ens kauden suunnitelmilla, mutta eikö sen kalenterin pitänyt julkistua syyskuussa?
Lokakuussa fian maailmanneuvoston(?) kokouksen jälkeen julkaisevat kalenterin.
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
993
M-Sportilla kyllä iso mietinnän paikka ensi kaudeksi. Breen ei ole lunastanut odotuksista. Vauhtia löytyy, mutta itseluottamus täysin murskana, olisi varmasti ideaali kakkoskuski. Fourmaux on ollut ajava katastrofi koko kauden. Greensmith aloitti ok tasolla, mutta sittemmin taantunut hänkin, eikä ole onnistunut kunnolla edes keräämään pisteitä kärjen takana, kuten esim Katsuta on tehnyt. Loubet on ollut positiivinen yllätys ja ansaitsisi ehdottomasti ensi kaudeksi Fourmauxin istuimen. On väläytellyt nopeuttaaan ja tuonut muutamat isot pisteet. Loeb on Loeb, tarvitseeko muuta sanoa.

Breenillä soppari jatkuu ja kyllä mies ajaa osaa, mutta ei kestä ykköskuskin paineita. Tällä hetkellä markkinat näyttävät tyhjiltä, Tänakista toki ei tiedä, mutta uskon Hyundai jatkoon. Evanskin on kiinni Toyotalla ja haluaako vaihtaa tallia? Toki ei näytä Kallen kyydissä pysyvän, mutta kausikin on ollut alavireinen. Mutta vaikealta näyttää M-Sportin saada mitat täyttävä ykköskuski tiimiin, joten Breenillä pitää mennä. Toisessa autossa istuneet Greensmith. Mutta kolmanteen nostaisin kyllä tämän kauden perusteella Loubetin. Fourmaux sitten neljänteen autoon ajelemaan osa kaudesta pääluokkaan ja osa wrc2. Huttusta sitten ajelemaan myös osaa kisoista pääluokan autolla?

Loeb sitten ajaa ne kisat mitkä haluaa.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2514
M-Sportilla kyllä iso mietinnän paikka ensi kaudeksi. Breen ei ole lunastanut odotuksista. Vauhtia löytyy, mutta itseluottamus täysin murskana, olisi varmasti ideaali kakkoskuski. Fourmaux on ollut ajava katastrofi koko kauden. Greensmith aloitti ok tasolla, mutta sittemmin taantunut hänkin, eikä ole onnistunut kunnolla edes keräämään pisteitä kärjen takana, kuten esim Katsuta on tehnyt. Loubet on ollut positiivinen yllätys ja ansaitsisi ehdottomasti ensi kaudeksi Fourmauxin istuimen. On väläytellyt nopeuttaaan ja tuonut muutamat isot pisteet. Loeb on Loeb, tarvitseeko muuta sanoa.

Breenillä soppari jatkuu ja kyllä mies ajaa osaa, mutta ei kestä ykköskuskin paineita. Tällä hetkellä markkinat näyttävät tyhjiltä, Tänakista toki ei tiedä, mutta uskon Hyundai jatkoon. Evanskin on kiinni Toyotalla ja haluaako vaihtaa tallia? Toki ei näytä Kallen kyydissä pysyvän, mutta kausikin on ollut alavireinen. Mutta vaikealta näyttää M-Sportin saada mitat täyttävä ykköskuski tiimiin, joten Breenillä pitää mennä. Toisessa autossa istuneet Greensmith. Mutta kolmanteen nostaisin kyllä tämän kauden perusteella Loubetin. Fourmaux sitten neljänteen autoon ajelemaan osa kaudesta pääluokkaan ja osa wrc2. Huttusta sitten ajelemaan myös osaa kisoista pääluokan autolla?

Loeb sitten ajaa ne kisat mitkä haluaa.
Breenin kaudesta kertoo jotain jo se, että viime vuonna viiden kisan ohjelmalla keräsi about saman verran pisteitä mitä nyt tähän mennessä koko kaudella 11 rallin jälkeen. JOS Tänak siirtyy M-Sportille, voisiko Breen palata takaisin Hyundaille? Vai voisiko M-Sportilta löytyä kaksi jakkaraa oikeasti osaaville kuskeille, ja kolmannessa voisi sitten pyöriä Gussea ja kumppaneita? Vai onko ura pääluokassa taputeltu ja matka jatkuu Sunisen seurana WRC2 -taistossa?

M-sportin on pakko keksiä jotain ensi kaudelle. On se sitten Tänak tai joku muu. Nykyisellä kuljettajakattauksella ei tulosta tule jatkossakaan, Loeb poislukien.
 

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
324
Jos ihan urheilullisilla avuilla voisi saada jakkaran M-Sportilta, niin ennemmin vaikka Mikkelsen ja Lindholm kuin Loubet ja/tai 4maux. Mutta money talks joten ranskikset jatkaa ja köyhät kattelee muita töitä. On vähintään 50/60 senssit et Titanak pitää välivuoden perhesyistä (mm.) Sit 24 voi jo vapautua jakkara Toiotalta. Onko se sit Evansin Esupin vai peräti Kallen jakkara on vielä ihan auki.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5567
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Jos ihan urheilullisilla avuilla voisi saada jakkaran M-Sportilta, niin ennemmin vaikka Mikkelsen ja Lindholm kuin Loubet ja/tai 4maux. Mutta money talks joten ranskikset jatkaa ja köyhät kattelee muita töitä.
Loubet taisi laskea aika raikkaasti edellisessä startissaan?
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5567
Sijainti
Suonionkatu 1 C
M-sportin on pakko keksiä jotain ensi kaudelle.
Ehdottomasti, mutta vähän toivottomalta markkinatilanne näyttää. Breenistä ei mestaruutta ajatellen ykköshevoseksi ole ja huhut Tänakin naaraamisesta Hyundailta näyttävät nekin jäävän vain huhuiksi. Maestro voi jatkaa freak show'taan myös ensi kaudella ja muodostanee jonkinlaisen x factorin niissä kisoissa joissa on viivalla. Mutta ei niillä esityksillä tietysti koko kautta pelasteta. Ja Loubet ei positiivisista suorituksista huolimatta ole ainakaan vielä ensi kaudella valmis tulosvastuulliseen rooliin. Jos kehityskäyrä jatkuu tänä vuonna nähdyn kaltaisena, niin ehkä sitten 2024. Jos yrittää hetken ajan leikkiä Wilsonia ja tahtotilana on päästä eroon Breenistä, niin ei se nyt kovin herkulliselta kyllä näytä. Jollakin tavalla pitäisi tulosta tehdä jotta rahoittajien kärsivällisyys ja toiminnan uskottavuus säilyvät, mutta pöydältä löytyvät kortit Loubet, Huttunen ja Loeb. Too green, too green & not green enough, voisi Malcolm tiivistää. Ehkä Breenin pelastaa ensi kaudelle sama tilanne mikä alkujaan mahdollisti koko M-Sport sopparinkin, eli markkinoilta ei yksinkertaisesti vieläkään löydy uskottavampaa ykköskuskia?
 
Ylös