-Teme-
Vormulaattori
Bottas nousi sijalle 13! Ham tippui 14.
Mutta aivan äluttömän hieno eka kierrosBottaksella karmea kisan alku taas. Olipa iso virhe olla vaihtamatta noita renkaita.
Pérezin äänenpaino tiimiradiossa oli mielestäni enemmän epäuskoinen kuin aggressiivinen. Sky'n selostamo uskoi Red Bullin tehneen johtajaportaan päätöksen toisten stoppien järjestyksestä, mutta en olisi ihan varma siitä. Pertsa oli kuitenkin neljä sekuntia Verstappenin perässä ennen stoppeja, joten ei hänen olisi mitenkään pitänyt voida hävitä niin paljoa aikaa kärjessä.Verstappen olis mennyt joka tapauksessa aikanaan kärkeen, mut olisivat nyt antaneet tapella radalla. No kakkoskuski on kakkoskuski. Saa nähdä paljonko Perez kitisee kisan jälkeen
MIten tätäkin asiaa nyt ihmetellään? Perez on ulkona mestaruustaistosta käytännössä eikä pysty haastamaan sitä vähääkään niin tottakai yritetään mahdollisimman aikaisten mestaruus varmistaa tässä vaiheessa kautta. Selostajatkin on ihmeissään. Eihän tässä mitään erikoista.Pérezin äänenpaino tiimiradiossa oli mielestäni enemmän epäuskoinen kuin aggressiivinen. Sky'n selostamo uskoi Red Bullin tehneen johtajaportaan päätöksen toisten stoppien järjestyksestä, mutta en olisi ihan varma siitä. Pertsa oli kuitenkin neljä sekuntia Verstappenin perässä ennen stoppeja, joten ei hänen olisi mitenkään pitänyt voida hävitä niin paljoa aikaa kärjessä.
Pérezin etuoikeus taktiikan valitsemiseen oli selviö – ja ainoa selviö. Kuten äsken yritin sanoa, niin en edes kieltäisi sitä mahdollisuutta, että Pérez saikin valita ja että valitsi pysähtymisen kakkosena, mutta yllättyi sitten siitä, että Verstappen oli niin mahdottomasti nopeampi. Aika usein kostealla radalla kuivan kelin renkaat ovat ensin vähän intereitä hitaammat, koska lämmöt ovat alhaalla. Viimeisenä pysähtyminen olisi silloin ollut parempi ratkaisu.Olihan tuo Verstappenin ensin pysähtyminen selviö. Sekuntitolkulla nopeampi ja näin saatiin järjestys "normalisoitua". Perez pystyi pitämään myös kakkospaikan.
No eipä tuota näköjään ollut.Pérezin etuoikeus taktiikan valitsemiseen oli selviö – ja ainoa selviö. Kuten äsken yritin sanoa, niin en edes kieltäisi sitä mahdollisuutta, että Pérez saikin valita ja että valitsi pysähtymisen kakkosena, mutta yllättyi sitten siitä, että Verstappen oli niin mahdottomasti nopeampi. Aika usein kostealla radalla kuivan kelin renkaat ovat ensin vähän intereitä hitaammat, koska lämmöt ovat alhaalla. Viimeisenä pysähtyminen olisi silloin ollut parempi ratkaisu.