DC
Helsingin UA
https://dirtfish.com/rally/wrc/lappi-explains-his-rally-ending-opening-stage-crash/
Nyt kun on pari päivää saanut tässä puhallella niin pakko kommentoida tätä kohtaa: Throughout the stage it felt that I was a bit braking too early all the time, so I tried to get the marker a bit better. And then it tips, it went too far. Suurena EP-fanina ottaa aivan suunnattomasti päähän tämä. Mihin unohtui vanha sanonta siitä, että ensimmäisellä pätkällä rallia ei voi voittaa, mutta hävitä kylläkin? Tilanne on vähän sama kuin lähtisit kiekossa tasatilanteessa 10 sekuntia ennen kolmannen erän loppua alimpana miehenä oman sinisen alla kokeilemaan josko aiemmin erässä vähän epäonnistunut jalkakikka toimisi nyt vastustajan kärkikarvaajaan. Teoriassa perusteltua, mutta olosuhteet huomioon ottaen täysin järjetöntä koska risk/reward-suhde on niin giganttisella tavalla kalleellaan ensimmäisen puolelle. Ralli on raaka laji ja pätkillä joutuu varmasti tekemään lukemattomia samantyyppisiä tiedostettuja tai tiedostamattomia valintoja, mutta tällä tasolla niiden on vaan osuttava käytännössä 100% tarkkuudella. Kun lähdetään ajamaan ralliautolla oikein isoa kovaa, niin kovin moni ei MM-sarjassa Lapin parhaalle versiolle pärjää, mutta tällaiset lapsukset on viimeistään nyt karsittava pois.
Nyt kun on pari päivää saanut tässä puhallella niin pakko kommentoida tätä kohtaa: Throughout the stage it felt that I was a bit braking too early all the time, so I tried to get the marker a bit better. And then it tips, it went too far. Suurena EP-fanina ottaa aivan suunnattomasti päähän tämä. Mihin unohtui vanha sanonta siitä, että ensimmäisellä pätkällä rallia ei voi voittaa, mutta hävitä kylläkin? Tilanne on vähän sama kuin lähtisit kiekossa tasatilanteessa 10 sekuntia ennen kolmannen erän loppua alimpana miehenä oman sinisen alla kokeilemaan josko aiemmin erässä vähän epäonnistunut jalkakikka toimisi nyt vastustajan kärkikarvaajaan. Teoriassa perusteltua, mutta olosuhteet huomioon ottaen täysin järjetöntä koska risk/reward-suhde on niin giganttisella tavalla kalleellaan ensimmäisen puolelle. Ralli on raaka laji ja pätkillä joutuu varmasti tekemään lukemattomia samantyyppisiä tiedostettuja tai tiedostamattomia valintoja, mutta tällä tasolla niiden on vaan osuttava käytännössä 100% tarkkuudella. Kun lähdetään ajamaan ralliautolla oikein isoa kovaa, niin kovin moni ei MM-sarjassa Lapin parhaalle versiolle pärjää, mutta tällaiset lapsukset on viimeistään nyt karsittava pois.