Melkoinen kisa oli Interlagosiin tai ainakin sen loppu!
Hieno juttu Fernando Alonsolta saada palkinto!
Ei edes Lance Stroll ajanut niin huonosti kuin miten hetkeen on mennyt yleensä hänellä ajot.
Vaihtelevuudesta kärsii kyllä Aston Martin ja samoin Alpine ja Haas.
Alpinella onnea myös, että ensimmäiseen mutkaan eivät myöskään hekään kuskeineen jääneet niissä olleine kolareineen!
Kauden lopulla alkaa viimein vähän enemmän teknisiä vaikeuksiakin näkyä minkä myötä olikin keskeyttäjiä.
Onneksi Tsunodan Yukille tuli pisteitä ja ilman taas ollutta huonoa rengastaktista väliä olisi ollut mahdollisuudet parempaankin ajoon mitä pisteisiin tuli.
Parhaimmillaan ennen pysähdystä olisi voinut vielä ajaa sen 1-6 kierrosta ja koettaa kuitenkin onnea kun renkaissa oli vähemmän ajettuja kierroksia suhteessa kisailijoihin.
Ja mikäli sitten oli pakko käydä varikolla niin olisi voinut edes mainosmielessä ajaa viitostilaakin korkeammalla hetken aikaa!
Myöhemmin sitten oli tuossa huonoa onnea myös, että arvioidut kilpailijat sitten kuitenkin olisi pysähtyneet niillä tallin itsensä pelkäämillä tavoitekierroksilla ja jääneet jälkeen kun heidän pysähdykset kerrankin olisi menneet huonommin kuin miten Yukilla meni.
Ja yhdelle tuli keskeytys tai vaurio autoon muiden eli lähinnä Alfa Romeo-Saubereiden oltua teknisissä vaikeuksissa sitten pidemmän aikaa heidän ikävä kyllä keskeyttäen sisältäen Suomen Valtteri Bottaksen.
Sysimusta kisa olikin sitten lähinnä Australialle kun oli tuo erikoinen kierroksen jäljessä oleminen niin Daniel Ricciardolle kuin Oscar Piastrillekin.
Ricciardo kuitenkin viime kisassa oli osin onnenpekka kun punainen lippu pelasti taktiikan tallin virheitä taas kerran sisältäneessä kisassa ja kun sentään radalla pysyttiin siinä missä Tsunoda joutui osin omaa tyhmyyttään, mutta myös osin myös tiimin ratatahtihallitsemattomuuskyvyttömyyden tai erään nuoren isännnän kolistelutemppuyritysten uhriksi.
Vuoroin vieraissa näin kai voisi sanoa.
Näillä näkymin on kuitenkin ollut pidemmän aikaa Tsunodan tallipaikka sentään selvä myös ensi kaudeksi Alpha Taurille.
Voi olla tulevaisuuteenkin, mutta ilman muuta Ricciardoa parempi mielellään on oltava eikä sinänsä saa jättäytyä mahdollisen Ricciardo-Perez-siirron varaan jossa tietenkin Ricciardo menisi Perezin tilalle ja Ricciardon paikalle tulisi sitten kenties Liam Lawson tai mahdollisesti joku muu nuorempi kuski.
Paljon puhuvaa on myös ollut kyllä Alpha Taurin järkyttävä pisteiden hukkaan heittotahtikin tänäkin vuonna kuten edellisenäkin vuonna varikkotaktisiin syihin!
Tsunodan oma kausikin on sijoituksena erikoinen:
MM-kilpaan on ehkä tulossa sama sijoitus kun miten pari vuotta sitten debyyttikaudella:
Silloin tosin 14:sta MM-kilvan paikkaan tuli kasaan 32 pistettä josta puoli sekuntia pienimmillään jäi Abu Dhabin 2021 kohukisan palkintopaikka kiinni peräti nelostilalla ja nyt tällä hetkellä on kasassa toki vielä vähän kauden ollessa kesken samalla tilalla töin tuskin 13 pistettä kun voisi hurjimmillaan olla parhaimmillaan sama määrä tai vähäisesti enemmän kuin pari vuotta sitten mikäli varikkotaktiikat vähänkin osuisivat kohdalleen!
Keskeytyksiäkin Yukilla on vain kaksi tälle vuodelle eli Monzan kisa mihin ei mukaan päästy lainkaan ja muutoin heti perään Singapore kun synkässä Meksikon kisassa päästiin kyllä maaliin sijalle 12.
Debyyttivuodelle keskeytyksiä mahtui kolme ja tietenkin myös muuten Monza johon Yuki ei päässyt osallistumaan lainkaan näin vertailuksi!
Viimeinen vertailu viime vuodelta olikin synkempi.
Etenkin kun Meksikon melkein keskeytys Yukilta oli yksi mustimpia hänen urallaan tavallaan.
Toki ehkä mustin tai myös hyvin lähellä mustinta juurikin Meksikoakin selvempänä Yukin hetkistä puhuen virheenä oli esimerkiksi viime vuoden Montreal.
Viime vuonna muutenkin kolareita oli paljon esimerkiksi kummasti tämän vuoden parjattuihin kolaritilanteisiin nähden.
Yuki näin viime vuodeksi keskeytti viidesti ja Jeddah-Corniceen ei päässyt kisaan lainkaan mukaan eli kuusi kertaa.
Eli kun aina välillä tuota Yukia on kolariherkäksi sanottu vähän milloin missäkin yhteydessä (Viaplayn urpoilun nyt tietää kun keskikastin seurannassa menee niin kuskit kuin tilanteet sekaisin oksettavankin paljon jolloin sitten väärän luulon siemenet on kylvetty helvetin helposti.) niin ettei vaan sekoittuisi Yukin viime vuosi ja tämä vuosi vähän turhan paljon keskenään mitä kolareihin/oletettuihin kolareihin ja ehkä niistä seuraaviin keskeytyksiin tulee?