Eikös FIAlla ollut joku raja aikoinaan, että 90 päivää tms. ennen viikonloppua pitää olla radalla hyväksyntä, että voidaan ajaa? Saudeissa ja nyt täällä ollaan saatu rata valmiiksi juuri ennen viikonloppua. No tässä on tulos. Todella vaikea tässä on olla olematta vahingoniloinen.
On ollut tietääkseni ihan näihin päivin asti ja on ollut todella pitkään voimassa tuo sääntö.
Välillä on noudatettu hyvin, mutta välillä on historian varrella tingitty todella viime tippaan asti kunnossa olemisen suhteen milloin milläkin verukkeella.
Toisaalta vaikka rata olisikin kunnossa niin paljon ei tarvita kun sitten huonoimmillaan on moni juttu pilalla.
Kuten nyt tietysti tämä sessio päättyneenä etuajassa.
Nähtäväksi jää tosiaan tämä päivä eli perjantai mitä nyt paikallisesti ajetaan lauantaikisaviikonlopun mukaisesti torstaita.
Oli ainakin selvä kolahdus ja rusahdus, että tiesi jotain menneen hajalle ja mikäli en olisi suurin piirtein arvellut kaivonkantta syylliseksi niin sitten olisin epäillyt jousituksen, pohjalevyn tai tasauspyörästön pettämistä osin ripustuksen kanssa johtuen yksinkertaisesti radassa olleesta muusta hyppyristä.
Etenkin kun kuoppaisen tuntuinen ja pohjaavakin rata vaikuttaa olevan.
Voi kyllä olla myös ilta-ajon viileydestä johtuvaakin, että on pitovaikeuksia.
Mikäli lisävaikeuksia ilmenee niin tulee kyllä hyvin jännä viikonloppu läpivienniltään.
Juuselalta ei ihme kyllä niin paljon virheitä tullut kuin luulin, mutta kyllähän Nikin sanoja vasten TV-ohjaus on tietääkseni nyt uuteen Vegasin kisayritykseen ihan FOM:n vastuulla eikä paikallisen television enää.
Toisin kuin ilman muuta oli vuosiksi 1981-1982 ja FOM hääri pienemmässä mittakaavassa mukana jo silloin tietenkin silloisena FOCA:na.