Eihän noita laitteita ole saanut laillisesti kilpiin oikein ikinä. Vero ja tieliikenne määräysten takia. Ei ne viralliset tehdas-autot (Mikkolan BDA:t ym...) tainneet edes 70- ja 80-luvulla olla suomen kilvissä, Jossain tulli/siirtokilvissä kilvissä tai sitten ulkomaan kilvissä. Kiitos AKK:n nykyisin nuo kilpa-autot saa tuoda maahan ilman autoveroa ja kilpailuiden ajaksi niihin saa sitten siirtokilvet. Hupiajoa noilla nyt ei kylillä ajeta muutenkaan...Vaikka tuon verottaisikin Suomeen, niin kivityksen kanssa olisikin sitten omat hankaluutensa. Kuulemani mukaan FIA speksit ja TrafiComin vastimukset eivät monin paikoin kättele.
Uudemmissa, eli 90- luvun jälkeen, se kosahtaa jo siihen että kun autot on lähtökohtaisesti uutena tyyppikatsastettu nykyisillä turvavarusteilla, eli airbageilla ym., niin niitä ei ilman saa kilpiin millään tempulla.