No perustelkaa nyt asiasta vähemmän tietoiselle, mikä siinä Tampereen lenkillä on niin erikoista? Sekö, että siellä on joskus takavuosikymmeninä piipahdettu, se sijaitsee lähellä kotiseutua vai että sinne on mahdollista saada katsojia? Itselle on jäänyt muistoihin lähinnä se, että sinne olisi ollut melko turhauttava matka, satoja kilometrejä yhteensä mittariin Jyväskylän seudulta eli muulta reitiltä ajella omaa siirtymää. Joku vuosi tuli kyllä Siitamassa pistäydyttyä, silloin ei vielä kuluja laskettu. Toinen mikä on muistissa "nuoruusvuosilta", niin siellä päin (Savo pahimpana) olivat aina suurimmat järjestysongelmat, ainakin tiedotusvälineitä seuratessa. Aina oli pelko, että pätkä perutaan. Väkeä kyllä riitti, joka tungeksi tiellä hyvin viikonloppufiiliksissä.
Ei sinänsä mitä, hyvä että vaihtelua tulisi reittiin, ja ehkä saadaan uusia järjestäjiä paremmin, johon suuri "ehkä". Vapaaehtoisten käyttöä jos tullaan vielä lailla rajoittamaan. Tuonne varmasti saadaan myös uutta yleisöä, joka todennäköisesti on vähemmän rallia seuraavaa ja samalla ei ymmärrä lajin lainalaisuuksia myös katsojan osalta. Joten ei sielläkään töppösen kärki tiellä saa autoja tunnustella entisten muistojen malliin, karsinat on se katsomo Pirkanmaallakin.
Mutta kyllä saa minun puolesta ihan hyvin Tampereella ajella ,vaikka ensi vuonna. On siellä varmasti hienoja, vähemmän kulutettuja paikkoja. Sitten vaikka vanhoja aikoja kunnioittaen seuraavaksi suunnittelemaan Kuopion-Savonlinnan lenkkiä... Järvi-Suomessahan tuolloin turistiaika.