Minun silmään tuo myös näytti Sargeantin virheeltä kun Magnusen oli selvästi rinnalla, eikä vain hetkellisesti työntänyt keulaa taka-akselin tasalle. Magnusenilla olisi ollut vaihtoehtona nostaa jos epäilee, ettei Sargeant ole havainnut häntä, mutta ei mitään velvoitetta. Sargeantin virhe kun leikkasi sisämutkassa olevan auton päälle.
Samoin ihmettelen, miten tuomariston mielestä Piastrin puolustaminen Sainzia vastaan oli ok olikohan mutkassa 11. Tulkinta mahdollistaa sen, että puolustava auto sulkee sisälinjan ja pakottaa ohittavan ulkopuolelle. Tämän jälkeen jättää jarrutuksen niin myöhälle, että ajattaa ohittavan ulos radalta. Mihin on kadonnut tulkinta, että auton verran pitää jättää rinnalla olevalle tilaa tällaisessa nopeassa ja väljässä mutkassa? Neulansilmät ja shikaanit on siinä mielessä erilaisia, että joskus tila loppuu kesken normaalilla ajolinjalla vaikka yrittäisi antaa tilaa, mutta tässä mutkassa ulos ajattaminen vaati normaalista ajolinjasta poikkeavaa ajolinjaa ulommaksi.
Mielestäni Sainz olisi voinut pysyä radan ulkopuolella rinnalla ja palata radalle heti kun Piastri antaa tilaa, jolloin ohitus olisi tapahtunut. Mielenkiintoista olisi ollut nähdä olisiko tuomaristo tällöin rankaissut Sainzia. Sainz olisi voinut kommentoida radioon "Olisin pysynyt ratalinjojen sisällä ellei Piastri olisi ajattanut ulos ja palasin radalle heti kun Piastrin auton ja radan väliin tuli tilaa".