F1-Uutisia 2024

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4219

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5441
Loic Serra ja Jerome D'Ambrosio vissiin siirtyvät Hamin mukana Ferkulle. Tai taitavat päästä tätä aikaisemmin aloittamaan uusissa pesteissään jo nyt syksyllä.
Serran lähdöstä on uutisoitu, mutta D'Ambrosiota en nyt heti muista aiemmin mainitusta ja pesti jopa varatallipäälikkönä.

Fred laittanut ihan kunnolla hihat heilumaan ja tulostahan on tullut jo huimasti

https://www.racefans.net/2024/05/13/ferraris-two-staff-hires-from-mercedes-to-start-work-in-october/
Jeps, ja Loic Serra on ”lattia-Mikko”. Ferrari taitaa ihan tosissaan hakea menestystä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5648
Loic Serran lähdöstä on kyllä kerrottu jo viime vuoden heinäkuussa. D'Ambrosion siirto lienee todellinen uutinen mutta siitäkin on sovittu selkeästi jo kauan sitten. Ilmeisesti tuon vuoksi Toto Wolff tuli paikalle Japaniin, sillä hänen oli aiemmin tarkoitus pitää sairaslomaa ja lähettää D'Ambrosio hänen tilalleen tallipäälliköksi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5648
FIA:n presidentti Domenicali olisi valmis harkitsemaan jopa hybriditeknologian hylkäämistä tulevaisuudessa. Kyse on kaudelle 2030 suunnitelluista teknisistä uudistuksista, joka tulee olemaan ns. seuraava sukupolvi kauden 2026 teknisen paketin jälkeen. Hybridimoottoreiden hylkääminen voitaisiin myydä suurelle yleisölle käyttämällä "ekologisia polttoaineita".

Varsinainen suunnittelutyö alkaa kuitenkin vasta, kun nyt pöydällä oleva kauden 2026 paketti saadaan viimeisteltyä ja virallistettua.

https://www.motorsport.com/f1/news/f1-ready-to-consider-different-engines-from-2030-in-push-for-more-noise/10611063/
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5441
FIA:n presidentti Domenicali olisi valmis harkitsemaan jopa hybriditeknologian hylkäämistä tulevaisuudessa. Kyse on kaudelle 2030 suunnitelluista teknisistä uudistuksista, joka tulee olemaan ns. seuraava sukupolvi kauden 2026 teknisen paketin jälkeen. Hybridimoottoreiden hylkääminen voitaisiin myydä suurelle yleisölle käyttämällä "ekologisia polttoaineita".

Varsinainen suunnittelutyö alkaa kuitenkin vasta, kun nyt pöydällä oleva kauden 2026 paketti saadaan viimeisteltyä ja virallistettua.

https://www.motorsport.com/f1/news/f1-ready-to-consider-different-engines-from-2030-in-push-for-more-noise/10611063/
Eikös 2026 spec polttoaine ekobensaa?
”F1 currently uses E10 fuel, which contains 10 percent renewable ethanol, while Formula Two and Formula Three used a 55 percent “drop-in” sustainable fuel during the 2023 season. But come 2026, F1 will use 100 percent sustainable fuel with its new era of power units.”
 
Viimeksi muokattu:

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3384
Sijainti
F1-fanikatsomo
FIA:n presidentti Domenicali olisi valmis harkitsemaan jopa hybriditeknologian hylkäämistä tulevaisuudessa. Kyse on kaudelle 2030 suunnitelluista teknisistä uudistuksista, joka tulee olemaan ns. seuraava sukupolvi kauden 2026 teknisen paketin jälkeen. Hybridimoottoreiden hylkääminen voitaisiin myydä suurelle yleisölle käyttämällä "ekologisia polttoaineita".

Varsinainen suunnittelutyö alkaa kuitenkin vasta, kun nyt pöydällä oleva kauden 2026 paketti saadaan viimeisteltyä ja virallistettua.

https://www.motorsport.com/f1/news/f1-ready-to-consider-different-engines-from-2030-in-push-for-more-noise/10611063/
korjaus -> Domenicali on Formula One Group CEO & President ei FIAn, Mohammed Ben Sulayem on FIAn presidentti

Autojen äänen vuoksi tuo muutos olisi, tarkoittaisi samalla että turboista luovuttaisiin, koska se on yksi iso tekijä joka nyt leikkaa ääntä.
Aika outoa jos tuohon mennään, kun autoteollisuus on sähköistymässä isolla kädellä ja uusin kehitys on näissä urheilusarjoissa
MGU-H poisto tuo jo omat ongelmat tuohon 2026 pakettiin, koska sen avulla on poistettu turbo viivettä kun sillä saatu pyöritettyä turboa lagin minimoimiseksi
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Neweylle ei enää perheen "paine"aiheuta päänvaivaa, lapset on lentäneet pesästä ja vo huolettomn mielin lähteä parempaan ilmastoon Italiaan..
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
901
korjaus -> Domenicali on Formula One Group CEO & President ei FIAn, Mohammed Ben Sulayem on FIAn presidentti

Autojen äänen vuoksi tuo muutos olisi, tarkoittaisi samalla että turboista luovuttaisiin, koska se on yksi iso tekijä joka nyt leikkaa ääntä.
Aika outoa jos tuohon mennään, kun autoteollisuus on sähköistymässä isolla kädellä ja uusin kehitys on näissä urheilusarjoissa
MGU-H poisto tuo jo omat ongelmat tuohon 2026 pakettiin, koska sen avulla on poistettu turbo viivettä kun sillä saatu pyöritettyä turboa lagin minimoimiseksi
Minusta järkevä muutos olisi pyrkiä keventämään voimanlähdettä niin sähkö- kuin polttomoottorijärjestelmän kohdalla vaikka ihan vuosittain putoavalla minimirajalla. Nythän 2026 voimanlähdekomponenttien (jopa sen polttomoottorin) minimimassa vain kasvaa, vaikka polttiksesta otetaan nykyistä vähemmän tehoa. Siinä olisi moottoritoimittajillekin katuautokehitystäkin hyödyntävää ja markkinointikelpoista haastetta kun pitäisi kehittää akusta ja muista osista jatkuvasti keveämpiä ja samalla tämä parantaisi kilvanajoa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9565
Sijainti
Helsinki
McLaren ajaa Senna-väreissä Monacossa.

https://www.racefans.net/2024/05/21/mclaren-present-one-off-senna-livery-for-monaco-grand-prix/

Sadelokari-idea kuopattu.

https://www.autosport.com/f1/news/thu-f1-abandons-rain-wheel-cover-idea-after-latest-test/10614051/

KMag haluaisi sprintin Monacoon :LOL:

https://www.gpblog.com/en/news/277679/nico-hulkenberg-and-kevin-magnussen-on-racing-in-monaco.html

"Maybe there could be more qualifying sessions or a Sprint to throw a curveball. The Monaco Grand Prix is a part of the triple crown, it’s one of those races where if you win that, it’s extra special, and having driven around there it’s so special, so I hope it stays on the calendar." Concluded the Dane.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4219
Lokarin tilalla pitäisi olla jokin keräin auton perässä, joka ohjaisi diffuuserin virtausten mukana tulleet vedet, mutta ei taida sellasta löytyä, jos autoilla halutaan vielä ajaa
 
Ylös