comm
Well-known member
- Liittynyt
- 25.3.2012
- Viestit
- 4237
Luulen ukon jo niin tottuneen lehdistöön ym, että puhuu aivan huvikseen mitä sattuuHelmut-setä taitaa heittää pientä jerryä median kanssa. Muutama päivä sitten se oli Aston Martin.
Luulen ukon jo niin tottuneen lehdistöön ym, että puhuu aivan huvikseen mitä sattuuHelmut-setä taitaa heittää pientä jerryä median kanssa. Muutama päivä sitten se oli Aston Martin.
Tai ei muista, mitä on sanonut eilen toiselle medialle?Luulen ukon jo niin tottuneen lehdistöön ym, että puhuu aivan huvikseen mitä sattuu
Jeps, ja Loic Serra on ”lattia-Mikko”. Ferrari taitaa ihan tosissaan hakea menestystä.Loic Serra ja Jerome D'Ambrosio vissiin siirtyvät Hamin mukana Ferkulle. Tai taitavat päästä tätä aikaisemmin aloittamaan uusissa pesteissään jo nyt syksyllä.
Serran lähdöstä on uutisoitu, mutta D'Ambrosiota en nyt heti muista aiemmin mainitusta ja pesti jopa varatallipäälikkönä.
Fred laittanut ihan kunnolla hihat heilumaan ja tulostahan on tullut jo huimasti
https://www.racefans.net/2024/05/13/ferraris-two-staff-hires-from-mercedes-to-start-work-in-october/
Eikös 2026 spec polttoaine ekobensaa?FIA:n presidentti Domenicali olisi valmis harkitsemaan jopa hybriditeknologian hylkäämistä tulevaisuudessa. Kyse on kaudelle 2030 suunnitelluista teknisistä uudistuksista, joka tulee olemaan ns. seuraava sukupolvi kauden 2026 teknisen paketin jälkeen. Hybridimoottoreiden hylkääminen voitaisiin myydä suurelle yleisölle käyttämällä "ekologisia polttoaineita".
Varsinainen suunnittelutyö alkaa kuitenkin vasta, kun nyt pöydällä oleva kauden 2026 paketti saadaan viimeisteltyä ja virallistettua.
https://www.motorsport.com/f1/news/f1-ready-to-consider-different-engines-from-2030-in-push-for-more-noise/10611063/
korjaus -> Domenicali on Formula One Group CEO & President ei FIAn, Mohammed Ben Sulayem on FIAn presidenttiFIA:n presidentti Domenicali olisi valmis harkitsemaan jopa hybriditeknologian hylkäämistä tulevaisuudessa. Kyse on kaudelle 2030 suunnitelluista teknisistä uudistuksista, joka tulee olemaan ns. seuraava sukupolvi kauden 2026 teknisen paketin jälkeen. Hybridimoottoreiden hylkääminen voitaisiin myydä suurelle yleisölle käyttämällä "ekologisia polttoaineita".
Varsinainen suunnittelutyö alkaa kuitenkin vasta, kun nyt pöydällä oleva kauden 2026 paketti saadaan viimeisteltyä ja virallistettua.
https://www.motorsport.com/f1/news/f1-ready-to-consider-different-engines-from-2030-in-push-for-more-noise/10611063/
Mersu ja Aston Martin nyt ainakin.Tuskin lienee kilpailijoita ferrarin tilipussille
Minusta järkevä muutos olisi pyrkiä keventämään voimanlähdettä niin sähkö- kuin polttomoottorijärjestelmän kohdalla vaikka ihan vuosittain putoavalla minimirajalla. Nythän 2026 voimanlähdekomponenttien (jopa sen polttomoottorin) minimimassa vain kasvaa, vaikka polttiksesta otetaan nykyistä vähemmän tehoa. Siinä olisi moottoritoimittajillekin katuautokehitystäkin hyödyntävää ja markkinointikelpoista haastetta kun pitäisi kehittää akusta ja muista osista jatkuvasti keveämpiä ja samalla tämä parantaisi kilvanajoa.korjaus -> Domenicali on Formula One Group CEO & President ei FIAn, Mohammed Ben Sulayem on FIAn presidentti
Autojen äänen vuoksi tuo muutos olisi, tarkoittaisi samalla että turboista luovuttaisiin, koska se on yksi iso tekijä joka nyt leikkaa ääntä.
Aika outoa jos tuohon mennään, kun autoteollisuus on sähköistymässä isolla kädellä ja uusin kehitys on näissä urheilusarjoissa
MGU-H poisto tuo jo omat ongelmat tuohon 2026 pakettiin, koska sen avulla on poistettu turbo viivettä kun sillä saatu pyöritettyä turboa lagin minimoimiseksi
"Maybe there could be more qualifying sessions or a Sprint to throw a curveball. The Monaco Grand Prix is a part of the triple crown, it’s one of those races where if you win that, it’s extra special, and having driven around there it’s so special, so I hope it stays on the calendar." Concluded the Dane.