Brasilian aikataulut ovat sinulle ihanteelliset.Fitu näitä huuhkaja-aikoja aikiksiin. Nytkin katson vasta viime yön qualia.
Suzuka ja Aussit oikein hyviä.Brasilian aikataulut ovat sinulle ihanteelliset.
Aamukisat on hyvä syy nousta sängystä ja keittää kaffet. Tällä kaudella vielä yksi aamukisa.Suzuka ja Aussit oikein hyviä.
Yleisesti ottaen ja etenkin historiallisesti puhuen asia on juurikin näin.Rata pysynee tosi liukkaanna koko ajan, jos välillä sataa. Taitaa muutenkin olla kauden pölyisimpiä ratoja
Onko Mersukin nykyään Sauberin kaltainen, jossa kuskit ovat pelkkiä matkustajia?Antonelli hyppää Hamin autooon FP1. Jokohan talli oppi läksynsä ja tällä kertaa aloitetaan rauhallisesti.
https://www.racefans.net/2024/10/23/antonelli-to-drive-hamiltons-mercedes-in-first-practice-for-mexican-gp/
Totta kai tallit suitsivat näitä junnuja, että ei kävisi, kuten viimeksi kävi. Joskus jopa laitettu sadekelinrenkaat alle, että ajaa varmasti rauhassa alun. Ja ihan normaaliajo-ohjelma niilläkin yleensä on, että varsinaiset kuskit eivät jää ilman dataa. Se, että laittoivat viimeksi ajamaan kuten laitoivat, oli idioottimaista.Onko Mersukin nykyään Sauberin kaltainen, jossa kuskit ovat pelkkiä matkustajia?
Onko esimerkkiä laittaa, jossa rookielle laitetaan ykkösien harkkoihin sadekelinrenkaat alle kuivalla kelillä hillitsemään menohaluja? Toki tämähän kuului taannoin Ferrarin normaaliin kisastrategiaan, mutta se on eri asia se.Totta kai tallit suitsivat näitä junnuja, että ei kävisi, kuten viimeksi kävi. Joskus jopa laitettu sadekelinrenkaat alle, että ajaa varmasti rauhassa alun. Ja ihan normaaliajo-ohjelma niilläkin yleensä on, että varsinaiset kuskit eivät jää ilman dataa. Se, että laittoivat viimeksi ajamaan kuten laitoivat, oli idioottimaista.
Sen takia se idioottimaista olikin, kun selvästi laittoivat tämän ajamaan nopeita kierroksia heti alussa. Ovat kuitenkin miljardien yrityksiä ja tuhansien ihmisten työpaikkoja, niin ei siellä ajella miten sattuu huvittamaan, kuten siellä takapihan räpättiliigassa.Onko esimerkkiä laittaa, jossa rookielle laitetaan ykkösien harkkoihin sadekelinrenkaat alle kuivalla kelillä hillitsemään menohaluja? Toki tämähän kuului taannoin Ferrarin normaaliin kisastrategiaan, mutta se on eri asia se.
Mersulla ei varmasti ollut harkkojen ohjelmassa testata auton kestävyyttä rengasvalliin vaan kuskilla oli yksinkertaisesti liian kova tilannenopeus verrattuna kokemukseen; Kankkusen jalat, Antonellin kädet.
No, mutta kuitenkin ajoi miten sattui. Ei se tallin piikkin voi mennä, jos teinillä lähtee mopo lapasesta. Tästä saa jo osviittaa millainen agenda ensi kaudella tulee olemaan. Kaikki Antonellin onnistumiset tulevat olemaan Antonellin ansiota, mutta epäonnistumiset Toton/tallin/salaliitoista johtuvaa.Sen takia se idioottimaista olikin, kun selvästi laittoivat tämän ajamaan nopeita kierroksia heti alussa. Ovat kuitenkin miljardien yrityksiä ja tuhansien ihmisten työpaikkoja, niin ei siellä ajella miten sattuu huvittamaan, kuten siellä takapihan räpättiliigassa.
https://www.planetf1.com/news/toto-wolff-kimi-antonelli-preparation-plan-admission
“Obviously he was too fast for the condition of the track and for the car at that stage, so it was balancing the ambition, the motivation and the skill versus also the experience that FP1 is FP1.
“I knew that that was going to hurt him, that was going to hurt him emotionally.”
No itse en ainakaan ole tälläisesta kuullut eikä googlekaan mitään kerro niin ajattelin että olisit valaissut tätä tarinaa jossa kuskit laitetaan sadekelinrenkailla täysin kuivalle radalle harjoituksissa. Kuulostaa niin absurdilta että mielellään näkisin lähteenkin näihin.Googlaa itse, mutta muistaakseni esim Di Resta ja Bruno Senna joutuivat aloittamaan juuri märän kelin renkailla, jotta pääsevät ensin sinuiksi auton kanssa, ennenkuin nostavat vauhtia.
Resta Jerezissä ja Senna Kataloniassa, jos en väärin muista. Tota tehtiin aiemmin enemmänkin mutta nykyään voidaan säätää moottorikartat ym, niin lienee helpompaa. Pitäisi löytää Googlella, noi ei oo kuitenkaan kauheen vanhoja, vaikka ennen aikaasi ovatkin.No, mutta kuitenkin ajoi miten sattui. Ei se tallin piikkin voi mennä, jos teinillä lähtee mopo lapasesta. Tästä saa jo osviittaa millainen agenda ensi kaudella tulee olemaan. Kaikki Antonellin onnistumiset tulevat olemaan Antonellin ansiota, mutta epäonnistumiset Toton/tallin/salaliitoista johtuvaa.
No itse en ainakaan ole tälläisesta kuullut eikä googlekaan mitään kerro niin ajattelin että olisit valaissut tätä tarinaa jossa kuskit laitetaan sadekelinrenkailla täysin kuivalle radalle harjoituksissa. Kuulostaa niin absurdilta että mielellään näkisin lähteenkin näihin.
Kiitos vinkeistä, miten Googlesta löytää asioita joita et kuitenkaan ilmeisesti itsekään löytänyt. No kävin kuitenkin katsomassa bluffisi vinkeilläsi di Restasta; hänellä luonnollisesti oli märänkelin renkaat märällä kelillä eikä suinkaan kuivalla radalla.Resta Jerezissä ja Senna Kataloniassa, jos en väärin muista. Tota tehtiin aiemmin enemmänkin mutta nykyään voidaan säätää moottorikartat ym, niin lienee helpompaa. Pitäisi löytää Googlella, noi ei oo kuitenkaan kauheen vanhoja, vaikka ennen aikaasi ovatkin.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8520188.stm
Di Resta impresses as rain falls again at Jerez
No ei siellä tallipäällikkökään ratissa ole arvioimassa tilannenopeutta väärin. Katsotaan laittaako Mersu auringonpaisteeseen sadekelinkiekot Antonellille että vehkeet pysyy ladulla.On kai se nyt ihan normaalia, että miljoonien autolla nämä eivät saa ajaa miten huvittaa, kun vakikuskin pitäisi ajaa kisaa sillä ja on määritellyt ohjelmat ym.
Näin teki.Kevennyksenä väliin voin todeta että 1992 Silverstonessa Andrea Moda todella ajatti toista kuljettajaansa (Perry McCarthy) sadekelin renkailla kuivassa kelissä.
Mutta lähimenneisyydestä en oikeilta talleilta tälläsia muista.
Mielenkiinnosta kysyn mikä tässä oli tarinana?Kevennyksenä väliin voin todeta että 1992 Silverstonessa Andrea Moda todella ajatti toista kuljettajaansa (Perry McCarthy) sadekelin renkailla kuivassa kelissä.
Mutta lähimenneisyydestä en oikeilta talleilta tälläsia muista.