Formula 1 - 2024 - 20 - Meksikon GP

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5478
Fitu näitä huuhkaja-aikoja aikiksiin. Nytkin katson vasta viime yön qualia.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Mielenkiintoista kyllä tulee olemaan mikäli ihan joka päivänä Mexico Cityn kisaan tulee tai on luvattu tulevan sadetta.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4237
Rata pysynee tosi liukkaanna koko ajan, jos välillä sataa. Taitaa muutenkin olla kauden pölyisimpiä ratoja
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Rata pysynee tosi liukkaanna koko ajan, jos välillä sataa. Taitaa muutenkin olla kauden pölyisimpiä ratoja
Yleisesti ottaen ja etenkin historiallisesti puhuen asia on juurikin näin.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6179
Antonellin kannattaisi tietenkin ajaa toistamiseen seinään. Näin kaikki pitäisivät häntä jo floppina ja voisi lähteä ensi kauteen ilman paineita.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4237
Onko Mersukin nykyään Sauberin kaltainen, jossa kuskit ovat pelkkiä matkustajia?
Totta kai tallit suitsivat näitä junnuja, että ei kävisi, kuten viimeksi kävi. Joskus jopa laitettu sadekelinrenkaat alle, että ajaa varmasti rauhassa alun. Ja ihan normaaliajo-ohjelma niilläkin yleensä on, että varsinaiset kuskit eivät jää ilman dataa. Se, että laittoivat viimeksi ajamaan kuten laitoivat, oli idioottimaista.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5114
Totta kai tallit suitsivat näitä junnuja, että ei kävisi, kuten viimeksi kävi. Joskus jopa laitettu sadekelinrenkaat alle, että ajaa varmasti rauhassa alun. Ja ihan normaaliajo-ohjelma niilläkin yleensä on, että varsinaiset kuskit eivät jää ilman dataa. Se, että laittoivat viimeksi ajamaan kuten laitoivat, oli idioottimaista.
Onko esimerkkiä laittaa, jossa rookielle laitetaan ykkösien harkkoihin sadekelinrenkaat alle kuivalla kelillä hillitsemään menohaluja? Toki tämähän kuului taannoin Ferrarin normaaliin kisastrategiaan, mutta se on eri asia se.

Mersulla ei varmasti ollut harkkojen ohjelmassa testata auton kestävyyttä rengasvalliin vaan kuskilla oli yksinkertaisesti liian kova tilannenopeus verrattuna kokemukseen; Kankkusen jalat, Antonellin kädet.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4237
Onko esimerkkiä laittaa, jossa rookielle laitetaan ykkösien harkkoihin sadekelinrenkaat alle kuivalla kelillä hillitsemään menohaluja? Toki tämähän kuului taannoin Ferrarin normaaliin kisastrategiaan, mutta se on eri asia se.

Mersulla ei varmasti ollut harkkojen ohjelmassa testata auton kestävyyttä rengasvalliin vaan kuskilla oli yksinkertaisesti liian kova tilannenopeus verrattuna kokemukseen; Kankkusen jalat, Antonellin kädet.
Sen takia se idioottimaista olikin, kun selvästi laittoivat tämän ajamaan nopeita kierroksia heti alussa. Ovat kuitenkin miljardien yrityksiä ja tuhansien ihmisten työpaikkoja, niin ei siellä ajella miten sattuu huvittamaan, kuten siellä takapihan räpättiliigassa.
Googlaa itse, mutta muistaakseni esim Di Resta ja Bruno Senna joutuivat aloittamaan juuri märän kelin renkailla, jotta pääsevät ensin sinuiksi auton kanssa, ennenkuin nostavat vauhtia.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5114
Sen takia se idioottimaista olikin, kun selvästi laittoivat tämän ajamaan nopeita kierroksia heti alussa. Ovat kuitenkin miljardien yrityksiä ja tuhansien ihmisten työpaikkoja, niin ei siellä ajella miten sattuu huvittamaan, kuten siellä takapihan räpättiliigassa.
No, mutta kuitenkin ajoi miten sattui. Ei se tallin piikkin voi mennä, jos teinillä lähtee mopo lapasesta. Tästä saa jo osviittaa millainen agenda ensi kaudella tulee olemaan. Kaikki Antonellin onnistumiset tulevat olemaan Antonellin ansiota, mutta epäonnistumiset Toton/tallin/salaliitoista johtuvaa.

https://www.planetf1.com/news/toto-wolff-kimi-antonelli-preparation-plan-admission

“Obviously he was too fast for the condition of the track and for the car at that stage, so it was balancing the ambition, the motivation and the skill versus also the experience that FP1 is FP1.

“I knew that that was going to hurt him, that was going to hurt him emotionally.”

Googlaa itse, mutta muistaakseni esim Di Resta ja Bruno Senna joutuivat aloittamaan juuri märän kelin renkailla, jotta pääsevät ensin sinuiksi auton kanssa, ennenkuin nostavat vauhtia.
No itse en ainakaan ole tälläisesta kuullut eikä googlekaan mitään kerro niin ajattelin että olisit valaissut tätä tarinaa jossa kuskit laitetaan sadekelinrenkailla täysin kuivalle radalle harjoituksissa. Kuulostaa niin absurdilta että mielellään näkisin lähteenkin näihin.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4237
No, mutta kuitenkin ajoi miten sattui. Ei se tallin piikkin voi mennä, jos teinillä lähtee mopo lapasesta. Tästä saa jo osviittaa millainen agenda ensi kaudella tulee olemaan. Kaikki Antonellin onnistumiset tulevat olemaan Antonellin ansiota, mutta epäonnistumiset Toton/tallin/salaliitoista johtuvaa.






No itse en ainakaan ole tälläisesta kuullut eikä googlekaan mitään kerro niin ajattelin että olisit valaissut tätä tarinaa jossa kuskit laitetaan sadekelinrenkailla täysin kuivalle radalle harjoituksissa. Kuulostaa niin absurdilta että mielellään näkisin lähteenkin näihin.
Resta Jerezissä ja Senna Kataloniassa, jos en väärin muista. Tota tehtiin aiemmin enemmänkin mutta nykyään voidaan säätää moottorikartat ym, niin lienee helpompaa. Pitäisi löytää Googlella, noi ei oo kuitenkaan kauheen vanhoja, vaikka ennen aikaasi ovatkin.

On kai se nyt ihan normaalia, että miljoonien autolla nämä eivät saa ajaa miten huvittaa, kun vakikuskin pitäisi ajaa kisaa sillä ja on määritellyt ohjelmat ym.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5114
Resta Jerezissä ja Senna Kataloniassa, jos en väärin muista. Tota tehtiin aiemmin enemmänkin mutta nykyään voidaan säätää moottorikartat ym, niin lienee helpompaa. Pitäisi löytää Googlella, noi ei oo kuitenkaan kauheen vanhoja, vaikka ennen aikaasi ovatkin.
Kiitos vinkeistä, miten Googlesta löytää asioita joita et kuitenkaan ilmeisesti itsekään löytänyt. No kävin kuitenkin katsomassa bluffisi vinkeilläsi di Restasta; hänellä luonnollisesti oli märänkelin renkaat märällä kelillä eikä suinkaan kuivalla radalla.

On kai se nyt ihan normaalia, että miljoonien autolla nämä eivät saa ajaa miten huvittaa, kun vakikuskin pitäisi ajaa kisaa sillä ja on määritellyt ohjelmat ym.
No ei siellä tallipäällikkökään ratissa ole arvioimassa tilannenopeutta väärin. Katsotaan laittaako Mersu auringonpaisteeseen sadekelinkiekot Antonellille että vehkeet pysyy ladulla.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4219
Kevennyksenä väliin voin todeta että 1992 Silverstonessa Andrea Moda todella ajatti toista kuljettajaansa (Perry McCarthy) sadekelin renkailla kuivassa kelissä.

Mutta lähimenneisyydestä en oikeilta talleilta tälläsia muista.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15034
Kevennyksenä väliin voin todeta että 1992 Silverstonessa Andrea Moda todella ajatti toista kuljettajaansa (Perry McCarthy) sadekelin renkailla kuivassa kelissä.

Mutta lähimenneisyydestä en oikeilta talleilta tälläsia muista.
Näin teki.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5114
Kevennyksenä väliin voin todeta että 1992 Silverstonessa Andrea Moda todella ajatti toista kuljettajaansa (Perry McCarthy) sadekelin renkailla kuivassa kelissä.

Mutta lähimenneisyydestä en oikeilta talleilta tälläsia muista.
Mielenkiinnosta kysyn mikä tässä oli tarinana?
 
Ylös