Aston Martinilla muutaman muun F1-tallin tapaan niin on se mielenkiintoinen juttu, että sen periaatteellisten ja monimutkaisten omistajamallien kautta Aston Martin on vain tietyin ehdoin palannut F1:siin näinä ihan lähivuosina jälleen takaisin ja tietyin ehdoin taas ei ole.
Kun tietyin ehdoin Aston Martin itse sponsoroi sen nykyistä olomuodon ilmentymää ja on antanut muun merkkimainonnan oikeudet käyttöön, mutta itsessään ei ole suostunut täysin sellaisenaan palaamaan tehtaana ja sitäkin vähemmän itse ottamaan muuta omistajavastuuta F1:ssä.
Aston Martinin takana toisaalta tästä syystä ovat olleet eräs Lawrence Stroll ja samoin myös Aramco ja Cognizant.
Mikäli Aramco vielä jostakin syystä mikäli talli siis ei lähtisi tulevina vuosina ja mieluusti ehkä ihan ensi vuonnakin nousuun ottaisi osakkeensa ulos ja suuntaisi muunkin rahoitusmielenkiintonsa muuallekin Cognizantinkin lähtiessä myös mahdolliseen menestymättömyyteen vedoten niin herra Strollin rahoista talli tulisi vain entisestään riippuvaisemmaksi kuten myös muista kanadalaisyhtiöistä.
Ja muussa tapauksessa sitten jäisi todennäköisesti Bahrainin, Qatarin tai Saudi-Arabian rahayrittäjien armoille ellei peräti jonkinlaiseen romahdusvaaraan.
Toki jos talli lähtisi viimein menestymään niin siinä tapauksessa uhkaa voidaan jossain määrin torjua ellei hyvinkin kokonaan mitä arabisponsorointiin tulisi.