https://f1-insider.com/formel-...z-krise-red-bull-kosten-64949/
Perez crisis could cost Red Bull 80 million dollars
Sergio Perez is the weak point in the Red Bull team. An expensive one at that...
Ralf Bach | 13 November 2024 , 08:55 am
Sergio Perez is the weak point in the Red Bull team. An expensive one at that...
The decision has been made at Red Bull: Wobbly candidate Sergio Perez (34) has pulled his neck out of the noose once again. The controversial Mexican will remain team-mate to high-flyer Max Verstappen (27) until the end of the season. Only then will a decision be made about Perez's future.
Red Bull motorsport consultant Helmut Marko confirms to F1-Insider.com: ‘Nothing will happen until the last race in Abu Dhabi. Perez wants to keep fighting and get back on track for the last three races of the season. After Abu Dhabi, the situation will be analysed again.’
The only thing Marko is not allowed to say for contractual reasons. The Mexican insists on his contract, which runs until the end of 2025. Red Bull has no legal basis to release him. The reason: a performance-related exit clause was removed from the current contract by team boss Christian Horner. It still existed in the previous contract. The Austrians can only buy their way out with money. According to whispers behind the scenes, Perez allegedly wants 20 million dollars.
Red Bull is now in a dilemma. Even though they want to get rid of Perez, the board does not seem to be prepared to spend so much money. The crux of the matter: Perez's performances have ensured that Red Bull is now only third in the constructors' championship. The team won this title last year. The difference in prize money between first and third place is around 40 million dollars. It would therefore cost Red Bull a total of 60 million dollars if they released Perez after the season.
What's more, team boss Horner's favourite replacement for Perez, Franco Colapinto (20), is under contract with Williams as a junior. A loan is out of the question for the fast-paced drinks company. All or nothing is the motto. But Williams wants money for the Argentinian. Another 20 million dollars, it is rumoured. In the event of Colapinto signing, Red Bull would then already be at 80 million.
The most likely scenario is therefore: Colapinto stays with Williams, but Perez is bought out at the end of the season - and replaced by New Zealander Liam Lawson, who is currently attracting attention with the Racing Bulls junior team.
Mitähän materiaalia Perezillä on Hornerista...Monenlaista huhua pyörii Perezin pään menoksi. Tuoreimpana huhuja kun Horneri kuulemma mennyt poistamaan Perezin suorituskykypykälät. Sopimus vielä annettiin kun suorituskyky oli Sargeantin tasolla. Mitä helvettiä.
Taitaa Perezillä olla takanaan niin vankka sponsorien joukko, ettei Red Bullin ole kannattavaa antaa miehelle potkuja. Muuten tätä on vaikea ymmärtää.Mitähän materiaalia Perezillä on Hornerista...
Horner ottaa ruskeassa kirjekuoressa sponsorituloja.Mitähän materiaalia Perezillä on Hornerista...
Joskus ei tarvii edes niitä kun on vaan saksalainen.Perez oli saanut lisäksi kahdelta tallilta tarjouksia! Olivatkohan nekin havittelemassa jättimäisiä sponsorituloja.
Harmi ettei Hulkenbäri päässyt Red Bullille. Olisi hyvällä tuurilla saanut ajettua sen podiumin.Joskus ei tarvii edes niitä kun on vaan saksalainen.
No aivan varmasti olisi saanut. Ainakin noilla kisoilla mitä Perez on ajanut.Harmi ettei Hulkenbäri päässyt Red Bullille. Olisi hyvällä tuurilla saanut ajettua sen podiumin.
Kyllä se ainakin Bottaan veroisesti olisi huipputallissa suorittanut. Hieman pehmeä voittotaistossa, mutta hyvä aika-ajaja ja podiumeja ajelisi urakalla.No aivan varmasti olisi saanut. Ainakin noilla kisoilla mitä Perez on ajanut.
Onko sulla jokin teoria, miksi paikkaa huipputallissa ei koskaan tullut ja oli hetken ulkona koko sarjasta kun ei edes huonosta tallista paikkaa löytynyt?Kyllä se ainakin Bottaan veroisesti olisi huipputallissa suorittanut. Hieman pehmeä voittotaistossa, mutta hyvä aika-ajaja ja podiumeja ajelisi urakalla.
Myös Checon uusin sponssi myi jo ensi vuoden Mexicon liputkin loppuun.Alkaa vituttaa tämä touhu, kun jotenkin sarjan ylivoimainen mestaritalli on onnistunut kääntämään homman päälaelleen ja esittää nyt sarjan köyhintä kerjäläistä. Pérez on suhteessa tallikaveriinsa sarjan huonoin kuski tällä hetkellä ja on ollut sitä jo pitkän aikaa. Mainehaitallakaan ei ole enää mitään väliä, kun tallia kiinnostaa vain se, että Pertsan potkiminen pihalle olisi liian kallista.
Minä olen huutanut Helmut Markolle potkuja jo ainakin kaudesta 2019 lähtien, mutta ensimmäistä kertaa ikinä olen hänen kannallaan tässä asiassa. Ainakin olen ollut aistivinani, että Marko olisi halunnut Pérezistä eroon jo kauan sitten mutta Horner onnistuu estämään sen.
Toisaalta ironisesti se oli Christian Horner, joka alkoi kesällä vinkua siitä, että Pérezin huonot suoritukset vaarantavat tallin sijoituksen valmistajien MM-sarjassa ja sen vuoksi myös henkilökunnan menestysbonarit, mutta sitten median kautta selviääkin, että Pérez maksaa paikastaan kymmeniä miljoonia dollareita ja että sen vuoksi Red Bull ei uskalla kenkiä häntä pihalle. Toivottavasti Horner ohjaa sitten lippismyynnin tulot henkilökunnan joulubonusten kassaan.
Soppaan ovat selkeästi sekaantuneet myös F1-sarjan pomot – onhan se selvää, kun katsoo noita Kitkat- ja McDonalds-mainoskuvia.
Onko sulla teoriaa miksi Bottas joutuu ulos sarjasta, eikä edes huonoimmasta tallista paikkaa irronnut?Onko sulla jokin teoria, miksi paikkaa huipputallissa ei koskaan tullut ja oli hetken ulkona koko sarjasta kun ei edes huonosta tallista paikkaa löytynyt?
Hulkki epäili pituutensa olleen haittaava tekijä kun oli lähellä Massan tuolia Ferrarille 2014, Hulkki oli 20cm pidempi kuin Massa. Nykyäänhän pituudesta ei ole haittaa.Onko sulla jokin teoria, miksi paikkaa huipputallissa ei koskaan tullut ja oli hetken ulkona koko sarjasta kun ei edes huonosta tallista paikkaa löytynyt?
Kun edelleen se Saksan passi löytyy ja johtavat automarkkinat voisi sanoa koko maailmassa.