Abu Dhabin jälkikausikokeet

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4312
Antonelli oli aamupäivän poissa sairastumisen vuoksi ja Vesi tuurasi, mutta koki vissiin parantumisen
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5686
Aika hurjia kierrosmääriä siellä on taas tahkottu.
Red Bullilla 252 kierrosta! :oops: Ferrari 275. On kyllä mahtavia määriä. Astonkin yli 250. Siellä on tehty duunia.
Näin kauden lopussa, kun vielä tekniikka on hierottu aika tikkiin luotettavuuden suhteen, niin mikäs siinä. Antonellilta hyvää ajoa.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5249
Sainz ajattelee "vittu mikä kottikärry tämä on" ja Vowles katselee että siellä se gridin paras kuski menee meidän autolla.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5714
Tsuki taitaa nyt viedä kaiken huomion, mutta kyllä siellä myös Isack Hadjar ajoi RB20-autolla. Olisivatko miehet vetäneet kisasimulaatioita, joilla Red Bull arvioi kummankin soveltuvuutta ensi kaudeksi.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3666
Hulkki neljäs Sauberilla. Taitaa olla mainettaan parempi auto.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5249
Yuki kertoo sopeutuneensa hyvin autoon ja ajotyylinsä sopivan tähän. Pystynyt heti hakemaan auton rajoja

https://www.racefans.net/2024/12/10/leclerc-quickest-in-f1s-post-season-antonelli-fifth-after-reduced-day/
Totta kai Jukka puhuu juuri niin mitä Horner ja Helmut haluaisi kuulla. Luulisi jokaisen kuskin kertovan olevan sinut tuon auton kanssa jos vain olisi pienikin mahdollisuus päästä kisakuskiksi. Perezin on pakko torua ajettavuutta, koska omat tulokset on selitettävä.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2848
Totta kai Jukka puhuu juuri niin mitä Horner ja Helmut haluaisi kuulla. Luulisi jokaisen kuskin kertovan olevan sinut tuon auton kanssa jos vain olisi pienikin mahdollisuus päästä kisakuskiksi. Perezin on pakko torua ajettavuutta, koska omat tulokset on selitettävä.
Tämäpä näin. Voihan se olla että auto oikeastikin Tsunodalle natsasi, mutta tuollaisia kommenttejahan sen on tilanteessaan annettava oli todellisuus mitä tahansa.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4312
Totta kai Jukka puhuu juuri niin mitä Horner ja Helmut haluaisi kuulla. Luulisi jokaisen kuskin kertovan olevan sinut tuon auton kanssa jos vain olisi pienikin mahdollisuus päästä kisakuskiksi. Perezin on pakko torua ajettavuutta, koska omat tulokset on selitettävä.
Ne nyt näkee asian telemetriasta kuskia paremmin, niin sinänsä aivan sama tallille, että mitä kuski siitä sanoo.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5249
Ne nyt näkee asian telemetriasta kuskia paremmin, niin sinänsä aivan sama tallille, että mitä kuski siitä sanoo.
Säädetäänhän autokin kuskin palautteen mukaan. Vaikka on telemetriaa ja simulaattoreita niin tallithan eivät välillä pysty edes selittämään mistä hyvä vauhti johtuu ja ovat itsekin yllättyneitä.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Säädetäänhän autokin kuskin palautteen mukaan. Vaikka on telemetriaa ja simulaattoreita niin tallithan eivät välillä pysty edes selittämään mistä hyvä vauhti johtuu ja ovat itsekin yllättyneitä.
Tarkasti ottaen:
Kertovat julkisuuteen, että ovat "ymmällään".
Mikä on oikeasti totta, jaa'a.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5249
Tarkasti ottaen:
Kertovat julkisuuteen, että ovat "ymmällään".
Mikä on oikeasti totta, jaa'a.
Tarkalleen ottaen mitä esim Mersu hyötyy että kertovat etteivät oikein tiedä miksi ottivat tuplavoiton ja mistä hyvä vauhti johtuu kuin kertoisi että voitto oli pitkäjänteisen työn ja hyvien kuskien tulos?

Oikarinen joskus kommentoi että varsinkin keskisakissa on hyvinkin yleistä että siellä ei tiedetä miksi jossain radalla kulkee hyvin ja jossain ei.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4312
Säädetäänhän autokin kuskin palautteen mukaan. Vaikka on telemetriaa ja simulaattoreita niin tallithan eivät välillä pysty edes selittämään mistä hyvä vauhti johtuu ja ovat itsekin yllättyneitä.
Eipä juuri. Kuten nyt varmaan oot huomannut Hamin autosta, niin ei paljoa ole kuskilla siihen sanomista loppujen lopuksi. Jotain hienosäätöä perussäätöihin, kun talli tuo ne perussäädöt simulaatioidensa ja datansa perusteella. Mutta siinäkin talli käytännössä on se, joka nekin pitkälti määrää, vaikka on vaan jotain pienistä siipien kliksauksista kyse, koska talli näkee tuhannesosien tarkkuudella miten mutkat ym menevät. Kuskin homma on käytännössä vain ajaa mahdollisimman tasaisesti, kun niitä säätöjä haetaan. Toki varmasti kysyvät ja kuski varmasti myös oman mielipiteensä kertoo, eri asia tehdäänkö sillä tiedolla mitään.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5249
Eipä juuri. Kuten nyt varmaan oot huomannut Hamin autosta, niin ei paljoa ole kuskilla siihen sanomista loppujen lopuksi. Jotain hienosäätöä perussäätöihin, kun talli tuo ne perussäädöt simulaatioidensa ja datansa perusteella. Mutta siinäkin talli käytännössä on se, joka nekin pitkälti määrää, vaikka on vaan jotain pienistä siipien kliksauksista kyse, koska talli näkee tuhannesosien tarkkuudella miten mutkat ym menevät. Kuskin homma on käytännössä vain ajaa mahdollisimman tasaisesti, kun niitä säätöjä haetaan. Toki varmasti kysyvät ja kuski varmasti myös oman mielipiteensä kertoo, eri asia tehdäänkö sillä tiedolla mitään.
Kuski kertoo palautteen ja inssi säätää. Yhteispeliä. Äläkä nyt rupea väittämään että kuski on matkustaja.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4312
Kuski kertoo palautteen ja inssi säätää. Yhteispeliä. Äläkä nyt rupea väittämään että kuski on matkustaja.
Mitä niillä on siellä satoja inssejä tekemässä analyysejä tehtaalla/datakeskuksissa/varikolla ajon aikana, kun kuski kertoo kaiken. Ehkä joskus 80-luvulla.

Tätä on nyt väännetty niin monta kertaa, että en jaksa enää samaa. Olen myös varmaan kymmeniä artikkeleita siitä sulle kaivanut.

Edit. sen verran sentään edistystä, että kuski ei enää säädä itse autoon kädet öljyssä, kuten ole Valen kohdalla meseaikoina. Siitä propsit
 
Viimeksi muokattu:
Ylös