Antaapahan nyt opetella ihan rauhassa, ennen kuin aletaan tekemään syväluotaavampaa analyysia.Ei Pajarilta varmaan kukaan kärkisijoja odottanutkaan mut on se kyllä HIDAS. 30 sec Kstsutaan ja puolitoista minuuttia kärkeen. Munsterikin on ajanut ripeämmin.
http://instagr.am/p/DFLsemMOBbP/https://www.instagram.com/reel/DFLo4qdR0Ph/?utm_source=ig_web_copy_link
Ogierin tilanne penkalta kuvattuna. Sähkötolppa ottaa osumaa ja siinä lienee syy punaisille lipuille.
http://instagr.am/p/DFLsemMOBbP/
tuosta setistä neljäs ja viides video, jossa tyypit juoksee soihtujen kanssa auton perään, voi olla myös syynä
Mestaruutta ei ole koskaan voitettu Monacon ekan päivän riehumisella.Sinänsä kiva nähdä että Kalle ei noin vaan tulekaan takaisin ja kävele voitosta voittoon takaperin, vaan se vuoden ajotauko asvalttiralleista oikeasti nyt taitaa vähän näkyä.
FIA on laatinut niin kalliit säännöt, että Malcon on pakotettu ajattamaan maksavia turisteja. Gen 2 wrc t oli niin edullisia, että hän pystyi ajattamaan maksukuskeja jotka olivat myös nopeita mm. Hirvonen, Latvala, Evans, Tänak, Solberg.Tietenkin on eroa tehdas vs. yksityinen mutta kun ei ole mitään yritystä. Vai odotteleeko Malcolm vuotta 2027? Puuttuu kunnianhimo, yritys, kaikki. Voisi olla mm-sarjalle (tai Fia:lle) ihan hyvä, jos Ford pitäisi vaikka välivuoden tai pari. Kehittyviä ja hyviäkin kuskeja kuitenkin olisi tarjolla, niin kyllä tuo touhu vaikuttaa ihan - jos ei nyt pelleilyltä, niin ainakin järjenvastaiselta. Ei siinä talli ja auto oikein kehity, jos kuskimateriaali on raskasta keskisarjaa.
Malcomilla nimenomaan on yritystä ja kunnianhimoa kun on taistellut olemassaolostaan yli kymmenen vuotta mitättömin resurssein ja voittanut vielä pari mestaruuttakin. Tämä jos mikä vaatii kunnianhimoa. Toiset ovat epäonnistuneet vastaavassa tilanteessa mm. Prodrive tai Grifone. MM-sarjalle olisi kuolema jos Ford pitäisi edes yhden välivuoden. Seuraatko edes rallia?Tietenkin on eroa tehdas vs. yksityinen mutta kun ei ole mitään yritystä. Vai odotteleeko Malcolm vuotta 2027? Puuttuu kunnianhimo, yritys, kaikki. Voisi olla mm-sarjalle (tai Fia:lle) ihan hyvä, jos Ford pitäisi vaikka välivuoden tai pari. Kehittyviä ja hyviäkin kuskeja kuitenkin olisi tarjolla, niin kyllä tuo touhu vaikuttaa ihan - jos ei nyt pelleilyltä, niin ainakin järjenvastaiselta. Ei siinä talli ja auto oikein kehity, jos kuskimateriaali on raskasta keskisarjaa.
Itsekseni mietiskelin ennen Monacoa, että olisko ollut järkevämpää, että Pajari olisi aloittanut Rally 1 kauden vasta Ruotsista. Ei ole järkeä tuhota nuoren kuskin itseluottamusta näin vaikeassa rallissa. Tuon koulutuksen olisi voinut hoitaa täälä vaikka Rally 2 autolla. Tästä huono tulos, niin jo Ruotsissa on kuskilla sellaiset paineet, että oksat pois. Ja myös ehkä harkitsisin kaikkien assukisojen ajamista vielä tänävuonna Rally 2 lla.....Mulla ei nyt kyllä ole hirveästi Luottoa Team Gazoon päälliköiden kykyyn tehdä päätöksiä. Voiko tuollaista rallitallia johtaa sellainen henkilö jonka ajatukset on hisseautokisoissa ja harrastuksena tallipäällikön virka.Ei Pajarilta varmaan kukaan kärkisijoja odottanutkaan mut on se kyllä HIDAS. 30 sec Kstsutaan ja puolitoista minuuttia kärkeen. Munsterikin on ajanut ripeämmin.
Eihän tuollainen ero montessa ole vielä mitään. Malttia nyt vaan kaikille ja onhan se Kalle joskus aikaisemminkin ekana iltana siellä aivan yössä ollut, mutta lopputulos oli kuitenkin vallan hyvä.Kalle yllättävän tukossa kyllä. Jos kelin puolesta ei tule rengaslottoa ja sitä kautta pikavoitto-mahdollisuuksia, niin hankalaksi menee kun eroa on jo 38,5 sekuntia.
Ei tämä välttämättä mikään häpeä Samille ole, Munster kuitenkin alle 5 sekunnin päässä Rovanperästä.Sitäpaitsi Munster on Pajarin edellä.
Mitä nyt neljäkymmentä vuotta on tullut seurattua rallia, niin edelleen olen sitä mieltä, että Malcomilla on tällä hetkellä fokus kadoksissa. Mestaruudet on tulleet nimenomaan oikeilla kuskeilla eikä millään maksavilla eli se ei nyt paina tässä tilanteessa. Näillä rivimiehillä saa olla todella onnellinen, jos joskus on lopputuloksissa viiden sakissa. Safarissa voi onnistua, kun kato kärjessä voi olla kova. Toki sarjassa mukana oleminen on osa kokemuksen kerryttämistä ja sitä kautta tiedon keräämistä tulevaisuutta varten mutta epäilen, että nykyisillä kuskeillaan ei tule saamaan sitä tietotaitoa, mitä oikeasti voittamiseen tarvitaan.Malcomilla nimenomaan on yritystä ja kunnianhimoa kun on taistellut olemassaolostaan yli kymmenen vuotta mitättömin resurssein ja voittanut vielä pari mestaruuttakin. Tämä jos mikä vaatii kunnianhimoa. Toiset ovat epäonnistuneet vastaavassa tilanteessa mm. Prodrive tai Grifone. MM-sarjalle olisi kuolema jos Ford pitäisi edes yhden välivuoden. Seuraatko edes rallia?
Malcom ajattelee asioita pidemmällä tähtäimellä. Ei noin rajallisilla resursseilla ole varaa pelata upporikasta ja rutiköyhää joka vuosi. Ogierin ja Tänakin palkkaaminen oli iso ponnistus yksityistiimiltä. Malcom varmasti kyttää seuraavaa isoa kalaa ja jos sellaista ei ole saatavilla, niin sitten kannattaa tyytyä maksaviin turisteihin. Joo kieltämättä nykyinen kuskikokoonpano on kaikkien aikojen törkein rahastusoperaatio, mutta syy on typerän kalliiksi turvonnut rallisarja. Uskoisin että Malcimin fokus on nimenomaan kristallin kirkas, tavoitteet on pitkällä tulevaisuudessa ja tämä rahastus temppu tukee sitä. Ne kaksi mestaruutta on sasvutettu siten, että laihoina vuosina pidetään suu säkkiä myöden ja sitten kun on iso kala saatavilla, nii on vipuvartta laittaa kättä taskuun.Mitä nyt neljäkymmentä vuotta on tullut seurattua rallia, niin edelleen olen sitä mieltä, että Malcomilla on tällä hetkellä fokus kadoksissa. Mestaruudet on tulleet nimenomaan oikeilla kuskeilla eikä millään maksavilla eli se ei nyt paina tässä tilanteessa. Näillä rivimiehillä saa olla todella onnellinen, jos joskus on lopputuloksissa viiden sakissa. Safarissa voi onnistua, kun kato kärjessä voi olla kova. Toki sarjassa mukana oleminen on osa kokemuksen kerryttämistä ja sitä kautta tiedon keräämistä tulevaisuutta varten mutta epäilen, että nykyisillä kuskeillaan ei tule saamaan sitä tietotaitoa, mitä oikeasti voittamiseen tarvitaan.
Hoh hoijakkaa! 30km jälkeen ollaan jo Pajarin uraa paketoimassa, ootetaas nyt rauhassa vaanSami Pajarin olemuksessa eniten huolestuttaa, että ennen kun toimittaja ehtii edes kysyä niin alkaa selittely ja katselee muualle. Vaikuttaa kuin olisi hermoraunio ohjaamossa ja paineet tapissa, vaikka tuon helpompi paikka ei voisi olla kun koko kaudeksi rally 1 auto alla.
Ei vaikuta mentaalisesti mestariainekselta, ellei jotain oleellisesti muutu.
Ja sunnuntain pisteet on vielä oma lukunsa. Silloin voikin kelistä riippuen lähtöpaikkaetu olla Kallen puolella. Mutta sinne on vielä pitkä matka.Kallen tarkoituskin lienee ajaa torjuntavoitto Montesta, tasaisella ajolla nousee tuosta vielä. Tänak Ja Foumaux on ihan iskuetäisyydellä ja näiden ohi kun kiilaa niin on jo sijalla 4.
Kolmen kärjestä kaikki ei aja ongelmitta maaliin, täten veikkaan Kallelle jo näin alkuvaiheessa rallia sijaa 3. lopputuloksissa
Ensimmäisellä mestaruuskaudellaan Kankkunen oli Montessa lopputuloksissa 5. jääden melkein 2s/km. Onneksi ei silloin uraa paketoitu heti alkuunsa.Hoh hoijakkaa! 30km jälkeen ollaan jo Pajarin uraa paketoimassa, ootetaas nyt rauhassa vaan