Monte Carlo -ralli 2025

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1374
Malcomilla nimenomaan on yritystä ja kunnianhimoa kun on taistellut olemassaolostaan yli kymmenen vuotta mitättömin resurssein ja voittanut vielä pari mestaruuttakin. Tämä jos mikä vaatii kunnianhimoa. Toiset ovat epäonnistuneet vastaavassa tilanteessa mm. Prodrive tai Grifone. MM-sarjalle olisi kuolema jos Ford pitäisi edes yhden välivuoden. Seuraatko edes rallia?
Firma tuottaa joka vuosi voittoa 3-3,5 miljoonaa puntaa. Aika kaukana ollaan taistelusta olemassaolosta.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16294
Sijainti
Tampereen lenkki
Stage SS4
Conclusion after Weather run
cold ground temp leading to frosty/icy surface at many parts
icy surface km0,4; dangerous ice over bridge lefthand km3,6
super low grip km6; dry parts from km7,7
black top into village at km8,9; short dry phase km9,2, then damp again with icy parts
dry from km10,7, then damp and dirty from km11,0; dry from km12,8 until km14,8 where surface becomes frosty again
whole stage character defined by hoarfrost parts with very low grip
cuts at end of stage frozen, but potentitally become high risk of punctures with increasing temperatures
Tyre option
safe
SR20 NON-STUDD.
Tyre option
agressive
SR20 STUDDED
Date
24.01.2025
Time
6:00
Air Temp
-0,4°C
Ground Temp
-1,2°C
Teconer Data

Stage SS5
Conclusion after Weather run
damp at start, dry from km1,7 to km2, then damp until km2,7
damp from km5,1 to km6,0; ice in Ih hairpin at km 6, 4
danger: packed ice km7,7 to km7,8
standing water km8,4, ice km8, 7
ice patch km9,3; dangerous ice km9,6 into forest, apart from that dry
dangerous packed ice from km10,3 to km10,5
packed ice on downhill part km10,6 to 10,7, then dry
packed ice km10,9 to 11,1, then dry
ice tracklane km11,3 to 11,9, dry afterwards
last 6km of stage fully dry, just partly dirty
total approx. 1,2km of packed ice, but main part of stage is dry
Tyre option
safe
SR20 NON-STUDD.
Tyre option
agressive
Z215 supersoft
Date
24.01.2025
Time
7:00
Air Temp
-2,4°C
Ground Temp
-3,3°C
Teconer Data
Stage SS6
Conclusion after Weather run
icy frost from beginning
hoarfrost from 1,6, ice from 1,9 with black top until 2,3, dry from 2,5
icy frost from 3,6 to 4,1, damp afterwards;
frost km4,4 to 5,4, dry after
ice in village km7,4
damp km 8,0
general grip level lower than stage 5, although many dry parts
dangerous ice km13,4
icy frost from km15,1 to km16, mixed conditions after
dangerous ice km16,8 to km16,9
icy frost km17 to 17,4
dry from 18,1
Tyre option
safe
SR20 NON-STUDD.
Tyre option
agressive
SR20 NON-STUDD
Date
24.01.2025
Time
7:45
Air Temp
-1,1°C
Ground Temp
-2,4°C
Teconer Data
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16294
Sijainti
Tampereen lenkki
Ensimmäisellä mestaruuskaudellaan Kankkunen oli Montessa lopputuloksissa 5. jääden melkein 2s/km. Onneksi ei silloin uraa paketoitu heti alkuunsa.
Ihan vertailukelpoinen tää ei ole sen suhteen että Kankkusella oli paras auto alla ja voitosta ajavia autoja oli 8. Toisaalta Kankkusella myös esim loppui bensa kesken pätkää ja kaikenlaista muutakin varmaan sattui. Ja tuossa kohtaahan Kankkunen oli jo voittanut kaksi MM-rallia.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1700
Firma tuottaa joka vuosi voittoa 3-3,5 miljoonaa puntaa. Aika kaukana ollaan taistelusta olemassaolosta.
Tuo 3 miljoona ei nykyrallin hintatasolla pitkälle riitä ja on syöty nopeasti jo yhden kauden aikana jos vaikka pelataan vähän upporikasta ja rutiköyhää ja tehdään päätöksiä enemmän tunteella kun järjellä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16294
Sijainti
Tampereen lenkki
https://hankook-recce.com/

Tuolta löytyy rengasvalinnat, on aika erilaisia ratkasuja. Tänakilla viis nastaa, Ogierilla sama mutta lisäksi yksi supersofti. Neuvillella neljä nastaa ja kaksi kitkaa, Fourmaux'lla, McErleanilla, Takalla, Evansilla, Kallella ja Samilla neljä nastaa ja kaksi supersoftia. Munsterilla 2+2+2 eli ainoana vain kaksi nastaa.
 
Viimeksi muokattu:

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
831
Ihan vertailukelpoinen tää ei ole sen suhteen että Kankkusella oli paras auto alla ja voitosta ajavia autoja oli 8. Toisaalta Kankkusella myös esim loppui bensa kesken pätkää ja kaikenlaista muutakin varmaan sattui. Ja tuossa kohtaahan Kankkunen oli jo voittanut kaksi MM-rallia.
Toisaalta Kankkusella ekaa kertaa kova nelivetoauto alla, Pajarilla tämä on jo neljäs mm-ralli.

Olennainen pointti viestissäni oli se, että vaikka Kankkunen ei pysynyt Montessa kärjen vauhdissa, hän onnistui nappaamaan sillä kaudella maailmanmestaruuden. Eli ei nyt tuomita Pajarin uraa vielä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16294
Sijainti
Tampereen lenkki
Toisaalta Kankkusella ekaa kertaa kova nelivetoauto alla, Pajarilla tämä on jo neljäs mm-ralli.

Olennainen pointti viestissäni oli se, että vaikka Kankkunen ei pysynyt Montessa kärjen vauhdissa, hän onnistui nappaamaan sillä kaudella maailmanmestaruuden. Eli ei nyt tuomita Pajarin uraa vielä.
Parempi vertaus ehkä se Kallen Monten startti 2022, hävisi kahdella ekalla pätkällä 1min8s, oli hitaampi kuin kovimmat Rally2:t, mutta nousi siitä ensin Monten powerin voittoon, kolmen seuraavan MM-rallin voittoon ja mestariksi. Toki Samilta ei nyt samaa odoteta, mutta tosiaan Monten eka ilta on aina vähän erityinen, sen perusteella ei kannata päätellä mitään.

McErleanin osalta en kyllä odota että tulee kauden aikana pääsemään vauhtiin.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3713
Sijainti
JKL
Nyt on liukkaampaa kun kaikilla jotain nastarengasta mukana.

E: Näyttää Neuvillen incarkin että liukkaampaa on...
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3713
Sijainti
JKL
Förmöö... Oho...

Ja Kalle ekaan splittiin kaikista nopein... Nyt on äksöniä
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2153
Johan tiivistyy kärki

Munsterista hyvä fiilis jo kauden alla ja hyvältä näyttää
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3713
Sijainti
JKL
Gryazin kaikista nopein ekaan splittiin toistaiseksi...

E: Gryazinilla ei ole yhtään nastarengasta mukana...
 
Ylös