Verstappen sai työnnettyä ostoskärryn 5.sijalle ja Tsunoda 15. ollen ainoa joka jäi kierroksen voittajasta
Niin mitä nyt vaan peräti pari kertaa taas talli mokasi pisteet vallan helvetillisen typerästi. Kun niin kaikessa pitää vaan saatana seurata Verstappenin taktiikoita tai heti kun hän meni taas varikolle.
Mikäli ei viime kisaa lasketa niin tässä alkaa olla kohta jo Ferrarinkin oman viime vuosien typeryyden taktisesti pisteitä eniten hukkaan heittävän tallin tilanteet lähellä yhtä tiettyä kuljettajaa kohtaan kun vielä lisäisi Racing Bullin ajan edeltäjineen mukaan mennä arvonimikruunu sitten niihin osoitteisiin.
Siihen vielä tuomariston täysin jopa edelliskisaan nähden täysin lopullisesti typerä oikeusmurhatuomio sateessa laittaa 10 sekunnin rangaistusta tilanteesta jossa vielä edelliskisaa vähemmänkin sellaiseen oli perusteita. 5 sekuntisella ja olojen takia olisi selvinnyt rangaistuksettakin oikeamman tuomiotajun omaavassa tilanteessa.
Ja tämä vielä selvemminkin kuin edelliskisassa missä Tsunodalla edes varauksella siihen oli kolari jo valmiiksi jonkun kanssa kun tässä ei ollut!
Tsunodan kisa oli pilalla jo valmiiksi autovaurion jälkeen tilanteessa niin siitä vain taas lisää lyödään lyötyä. Hyi helvetti miten vastenmielistä.
Ainoa, ainoa kuljettaja jonka päivä pilattiin tänään yhtä todellisen karmeasti kuin Tsunodan oli enintään varauksella Ocon jolle sentään ensimmäisellä taktiikalla osattiin tehdä tilanne oikein vain munatakseen sitten kaiken toisella vastaavalla heittäen hukkaan mitä tahansa sijojen 4-7 tai jopa palkintosuorituksen arvoisen ajon!
Jo se ensimmäinen pysähdys kun ei jääty välikelinrenkailla ajamaan edes yritykseksi ja näytöksi myöhempää parempaa sijaa varten oli kamalaa ja taas kerran sitten oli osasyynä ongelmiin myöhemminkin.
Ja sitten se muu pahin:
Miksi ja tämä oli sama juttu Itävallassakin mitä nyt toki oli märkä keli ja Itävallassa oli kuivaa?
Kun mitään ei ollut enää hävittävänä niin miksi ei menty sitten radan alkaessa kuivua tai vielä sen ollessa osin märkä kaiken mentyä pilalle rangaistuksesta tai siitä ilman (Tsunodan auto kun oli vaurioitunut myös toisin kuin Verstappenin oma vastaava hänenkin omassa ulosajossaan.) olisi menty kärsimään se 10 sekunnin rangaistus huolimatta sen täydestä oikeusmurhasta ja siitä sitten olisi pitänyt ehdottomasti ajaa kuivan kelin renkailla paremmalla välillä kun vähitellen muitakin alkoi tulla varikolle niin etumatka valtavanakin jäännöspisteisiin kiinni.
Siellä kolaroi Haasitkin tuurilla heidänkin ollessa keskeyttämättä ja ainoa, ainoa juttu mikä pelastaa Tsunodan tästä tilanteesta on vain lähinnä se, että useita muitakin keskikastin kuskeja keskeytti tässä kilpailussa ja eivät itsekään juuri saaneet jäännöspisteitä enempää mikäli saivat mitään. Paljosta ei ollut kiinni, että Verstappenkin olisi voinut keskeyttää pitkästä aikaa jo toistamiseenkin kilpailun jolloin kai olisi voitu jotain pistää olosuhteidenkin piikkiin.
Vieläkään myöskään vaikka Tsunodan pistetaulukkosuorituksista voisi sanoa hyvinkin ilkeitä sanoja niin ei siellä ne edellä menijät Albonia huomioimatta hyödy kyllä oikeasti mistään muusta kuin alkuvuoden tuurikisojensa sijoista ja niin edespäin kuten myös Racing Bullin tai Red Bullin melkein aina kerta toisensa jälkeen hukkaan heitetyistä kisataktisista pisteajoista eikä se etumatka vieläkään ole riippuen kenestä kuskista puhutaan niin mitenkään erityisen tavoittamaton!
Näistä esimerkeistä yksi räikeimmistä mokaajista tällä vuodella joka vain kerta toisensa jälkeen välttyy kyllä samoilta kuittailuilta kerran toisensa perään:
Stroll...
Salli minun melkein oksentaa, että miten tämä hemmetin kanadalaiskakara voi vieläkin vain yksinkertaisesti saada näissä tietyissä kisoissa sen valtavan munkin kouraan kerta toisensa jälkeen!
Melbournen tuurikisan jälkeen ei tälle kaverille kaikkine oikkuineen ja kohelluksineen kuuluisi enää yhtään pistettä, mutta niin vain sai pisteitä kun toisin kuin Red Bullin kisataktikoilla joilla ei tunnu olevan mitään kiinnostusta keneenkään kakkoskuljettajaansa niin Aston Martinilla sentään kaikkien heidänkin kurjaan sontaansa ja Fernando Alonsonkin pitkään päin takalistoa menneen kauden jälkeen saatiin taktisessa paikassa jotenkin se pistetili avattua kuin avattiin ja ongelmapaikassa edes tajutaan olla hereillä!
Tsunoda ohittanee ellei jo ohita pian Carlos Sainz Juniorin tässä epäonnen määrän kruununtavoittelussa kroonisuudessaan siinä mitä sitä tulee tähän kauteen ja kohta tällä menolla koko uraan kun Sainz Juniorillakin välillä on aurinkokin paistanut risukasaan ja sitten vaikka yleensä Sainz Junioria enemmän kehuisin niin tällä kertaa jopa Sainz Junior itse on tällä kaudella ollut jopa enemmän kilpailutaktinen tuurikuski yhtä tuurisijansa turvin kuin Tsunoda jonkun muun kisan perusteella.
Myös omasta espanjalaisen epäonnesta huolimattakin ja tämä on paljon sanottu!
Tsunodan epäonnen ja tallinsa taktisten mokien vaikutuksen suhteellisuuden kanssa yhtä paljon alkaa vähitellen allekirjoittaneella savu nousta korvista myös nuoren Hadjarin osalta.
Racing Bull-talli mokaa tämän nuoren kuljettajan kisan myös taktisesti jollakin tapaa nyt räikeimmin tänä vuonna ja kun ottaa huomioon jo kaikki viime aikojen mokat niin tavalla tai toisella kolmatta kertaa putkeen!
Hadjarillakin kun hyötymistä on ollut eri keskikastin kuskien ja myös Tsunodan epäonnesta kiistämättä tällä vuodella, mutta osaan sanoa ja myös sanon niin kun häneltäkin on mokattu kisoja reilusti.
Mikäli Hülkenberg ei palkintoa olisi saanut tästä kisasta niin tiedä tuosta, että piruuntumisen huipentuma olisi ollut vähän liian lähellä.
Hyvä, että saksalainen viimein sai kuin maailmanmestaruutena uransa ensimmäisen palkintosijan.