Ihan oma virhe vielä. Etutolppa näyttäis olevan irti, päivä oli siinä.Hyvin poikkeuksellisesti ei edes kovin paljon yllättänyt, että Ogier suistui. Sen verran hermona oli jo eilen taistelussa Kallea vastaan.
Nuo tosiaan liitää siellä ja pitkälle ihan miten sattuu, jos sinne päätyvät.Märille tasaisille pelloille on ihan syytäkin pitää turva-aluetta. Auto kun siitä lähtee liukumaan niin tulee aika voimalla kohden.
Jotenkin näin se pitääkin mennä, kun joutuu ajamaan jatkuvasti ihan äärirajoilla. Ihan yhtähyvin se olisi voinut olla myös Kalle.Hyvin poikkeuksellisesti ei edes kovin paljon yllättänyt, että Ogier suistui. Sen verran hermona oli jo eilen taistelussa Kallea vastaan.
Toki tämä on ihan järkevää enkä sitä kritisoikaan. Vaan yleistä linjaa missä ollaan ihan saamarin kaukana paikoissa mistä ei näe mitään. Mutta voi olla lähetyksen kautta saa väärän kuvan.Märille tasaisille pelloille on ihan syytäkin pitää turva-aluetta. Auto kun siitä lähtee liukumaan niin tulee aika voimalla kohden.
Näinhän se Ogier väitti, että juuri tuossa mutkassa tajusi, että rengasrikko. Ei vaa näkyny autoon tai lähetykseen tollaista ongelmaa.Mitä täällä San Remossa kiirehtiessä ehdin vilkaisee ulosajon, niin eikös tuossa varsin selvästi ole vasen eturengas tyhjä/tyhjenemässä kun puskee ihan tolkuttomasti samantien kun kääntää.
Niin meinaat, että Ogier ei tuolla kokemuksella tiedä ajavansa tussulla kumella?Rengas oli tyhjä, ei tullut varoitusta autoon,
Ai se tyhjeni just tossa mutkassa just eikä heti? Tai, että Ogierin kaltainen kuski ei olisi huomannu ennen mutkaa, että rengas on tyhjä? Ku meinaat, että ilman varoitusta ei ollut mitää tehtävissä.Täällä taas höpötellään ihan omia. Rengas oli tyhjä, ei tullut varoitusta autoon, niin eipä siinä ole mitään tehtävissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sebastien-ogier-kertoi-syyn-rajulle-ulosajolleen-nain-asiantuntija-arvioi-selitysta/9241560– Kyllä kuljettaja sen tosi nopeasti huomaa, että auto ei käyttäydy niin kuin sen kuuluisi. Jos auto tuntuu huonolta, pitää löysätä vauhtia ja ottaa hiljempaa. Pääsikö Rovanperä vähän nupin sisään? Todennäköisesti pääsi. Ei kestänyt hermo löysätä yhtään, vaikka auto ei tuntunut hyvältä.
– Jos autossa on jokin vika, niin tuon tason maailmanmestarin pitäisi jarruttaa sillä kohdalla. Epäilen, että painetila johti siihen, että ei vain löysännyt vauhtia riittävästi ja tunnustellut, onko autossa kaikki kohdallaan.
On tuo ihan perusteltavissa sillä että tulee useamman sekunnin ilman selvää oikealle kääntyvää mutkaa. Ja kun vasen etu on tyhjä, niin se nimenomaan oireilee oikealle kääntyvässä mutkassa. Kyllä mä nielen perustelun että pääsi yllättää.Ai se tyhjeni just tossa mutkassa just eikä heti? Tai, että Ogierin kaltainen kuski ei olisi huomannu ennen mutkaa, että rengas on tyhjä? Ku meinaat, että ilman varoitusta ei ollut mitää tehtävissä.
e: no otetaan sen verran takas, että ehkä hidasta vuotoa ei iha heti huomaakkaan riippuen millaisessa kohtaa pätkää kulkee. Voi sit tulla mutkassa yllätyksenä, ku ei olekkaa pitoa, kuten olettais.
Missä se virhe tapahtui, jos Ogier sanoo sen menneen rikki todennäköisesti pari sataa metriä aikaisemmin olevassa hypyssä? Tuohon ulosajomutkaan on asfalttiin jäänyt jäljet vanteesta, eli kyllä se rengas on ihan kunnolla ollut tyhjä jo siinä vaiheessa ja sen vuoksi ei kääntynyt oletetusti.Ihan se ja sama oliko rengasrikko. Kuljettajan virheestä rengas kuitenkin rikki meni, jos meni.