Noniin.
Elikkä minulla on ollut valmisteilla Formula-managerointipeli tässä kevään aikana. Olisko nyt noin 2,5 kuukautta ollut
työn alla. Forumilta minut aikaisemmin tunteneet varmaankin muistavat, kun joskus 2000-2002 suunnittelin manageripeliä
nimeltä NetLive F1 Manager. No tuo nimi saa nyt jäädä unholaan ja tämän uuden manageripelin nimi on DManager.
Tässä pelissä tulee olemaan paljon yhtäläisyyksiä Formula 1:iin, mutta myös runsaasti eroavaisuuksia, joten tästä on turha odottaa täysin identtistä F1:ten simulaatiota. Päätarkoitus on tarjota pelaajille tyydyttävä pelikokemus, eikä niinkään viilata pilkkua viimeisen päälle.
Ideana pelissä on se, että ylläpidät Formula 1 -tallia.
Tähän ylläpitohommaan kuuluu mm:
- Kuljettajien palkkaus
- Muun henkilöstön palkkaus
- Eri osien sopimusten tekeminen
- Osien ostaminen
- Osien asentaminen autoihin
- Osien kehittäminen, jos on ostettu osaan ns. "kehitysoikeudet". Pelkkää yksittäistä ostettua osaa ei voi jatkokehittää.
- Itse kehitettyjen osien tarjoaminen myyntiin muille talleille. Toki kehityksen voi tehdä myös privaatisti.
- Rahatilanteen tarkkailu, ja JÄRKEVÄ rahan käyttö. Ura loppuu lyhyeen jos heti alussa ostaa kalleinta.
- Viestien välitys toisten käyttäjien kesken.
- Testaaminen + kisaaminen
- Research & development
Muuta pelissä tapahtuvaa:
- Kuljettajan kehittyminen
- Osavalmistajlta osien kehittyminen. Esim. teet sopimuksen Hondan kanssa moottoreista. Honda kehittää moottoreitaan
myös kauden aikana, jolloin kauden aikana sinun tallisi voi ostaa uusia versioita moottoreista käyttöön. (Myynti hinta ei muutu siitä, miksi se sopimuksessa on mainittu).
- Eri osavalmistajilla on erilaiset peliarvot, toisella kehitys voi olla nopeaa toisella hitaampaa.
- Myös kuljettajien arvot vaihtelevat, ja kuljettajan vanhetessa hänen arvoihinsa tulee muutosta.
Pelin "talouspuoli" toimii www-selaimessa. Kisat ajatan serverisoftalla (win32), ja kisoihin pääsee itse mukaan Java:lla tehdyllä palikalla, joka tulee palvelun sivupohjaan mukaan.
Javakikkareen kautta omille kuljettajille voi antaa käskyjä. Myös testit ajetaan tällä samalla "Race-Serverillä".
Mitä on valmista, mitä ei?
- "Talouspuoli" on noin 50-60% valmis. Ulkoasu ei ole hääppöinen, mutta ohjelmallinen pohjarakenne on HYVÄ, semoin tietokantarakenne. Jatkokehitys on kohtuu vaivatonta.
- Race-Server, osaa välittää viestejä java/win32 palikoiden välillä. Eli serverillä pääsee jo sisään, mutta se ei käytännössä tee vielä mitään. SQL-yhteyden luomisen jälkeen, alkaa enemmän tapahtua tuolla saralla.
- Race-Client Java-softa osaa ottaa yhteyden serveriin ja lähettää sille viestejä, sekä vastaanottaa viestejä. Muuta sie ei vielä tee. Tähänkin asiaan paneudun enemmän sitten kun tallienautojen osatiedot ovat kohdallaan "talouspuolella", eli siis WWW-sivulla.
Voiko sitä testata?
Kyllä voi. http://domppari.servehttp.com/dmanager linkin kautta, nyt jokainen voi käydä hieman katselemassa pohjaa... Valitettavasti kannassa on niin vähän kuskeja, ettei kaikille riitä niitä vielä. Kannattaa kuitenkin vielä muistaa että koodaan softaa yleensä iltaisin, joten eri osaset palvelusta voivat silloin tällöin olla "kesken" tai rikki. Mutta tässä vaiheessa ei olekaan sen kummempaa tarkoitus, kuin saada hieman esimakua tulevasta.
Millainen kisaosa tulee olemaan?
Kuvittele se hyvin samankaltaiseksi f1.com:in livepalvelun kanssa. Näet siis sektoriajat, sekä oman auton kierrosmäärät, onko varikolla vai ei suoraan tuloslistauksesta. Palveluun tulee myös muita näkymiä, mutta niistä lisää myöhemmin.
Toiveita palveluun?
Näitä voi tietysti esittää, mutta on muistettava että koko homma on yhden miehen käsissä, ja minun aika on rajallista. Jos halutaan tästä toimiva versio saada, niin ei kannata vaatia mahdottomuuksia.
Vikoja?
Vikailmoituksille teen myöhemmin oman osan palveluun., Viat kuuluvat asiaan ja ne korjataan sitten kun palvelu alkaa olla pidemmällä. Vioista voi ilmoittaa alta löytyvään sähköpostiosoitteeseen
Kysymyksiä?
Postit -> admin@domppari.servehttp.com
Elikkä minulla on ollut valmisteilla Formula-managerointipeli tässä kevään aikana. Olisko nyt noin 2,5 kuukautta ollut
työn alla. Forumilta minut aikaisemmin tunteneet varmaankin muistavat, kun joskus 2000-2002 suunnittelin manageripeliä
nimeltä NetLive F1 Manager. No tuo nimi saa nyt jäädä unholaan ja tämän uuden manageripelin nimi on DManager.
Tässä pelissä tulee olemaan paljon yhtäläisyyksiä Formula 1:iin, mutta myös runsaasti eroavaisuuksia, joten tästä on turha odottaa täysin identtistä F1:ten simulaatiota. Päätarkoitus on tarjota pelaajille tyydyttävä pelikokemus, eikä niinkään viilata pilkkua viimeisen päälle.
Ideana pelissä on se, että ylläpidät Formula 1 -tallia.
Tähän ylläpitohommaan kuuluu mm:
- Kuljettajien palkkaus
- Muun henkilöstön palkkaus
- Eri osien sopimusten tekeminen
- Osien ostaminen
- Osien asentaminen autoihin
- Osien kehittäminen, jos on ostettu osaan ns. "kehitysoikeudet". Pelkkää yksittäistä ostettua osaa ei voi jatkokehittää.
- Itse kehitettyjen osien tarjoaminen myyntiin muille talleille. Toki kehityksen voi tehdä myös privaatisti.
- Rahatilanteen tarkkailu, ja JÄRKEVÄ rahan käyttö. Ura loppuu lyhyeen jos heti alussa ostaa kalleinta.
- Viestien välitys toisten käyttäjien kesken.
- Testaaminen + kisaaminen
- Research & development
Muuta pelissä tapahtuvaa:
- Kuljettajan kehittyminen
- Osavalmistajlta osien kehittyminen. Esim. teet sopimuksen Hondan kanssa moottoreista. Honda kehittää moottoreitaan
myös kauden aikana, jolloin kauden aikana sinun tallisi voi ostaa uusia versioita moottoreista käyttöön. (Myynti hinta ei muutu siitä, miksi se sopimuksessa on mainittu).
- Eri osavalmistajilla on erilaiset peliarvot, toisella kehitys voi olla nopeaa toisella hitaampaa.
- Myös kuljettajien arvot vaihtelevat, ja kuljettajan vanhetessa hänen arvoihinsa tulee muutosta.
Pelin "talouspuoli" toimii www-selaimessa. Kisat ajatan serverisoftalla (win32), ja kisoihin pääsee itse mukaan Java:lla tehdyllä palikalla, joka tulee palvelun sivupohjaan mukaan.
Javakikkareen kautta omille kuljettajille voi antaa käskyjä. Myös testit ajetaan tällä samalla "Race-Serverillä".
Mitä on valmista, mitä ei?
- "Talouspuoli" on noin 50-60% valmis. Ulkoasu ei ole hääppöinen, mutta ohjelmallinen pohjarakenne on HYVÄ, semoin tietokantarakenne. Jatkokehitys on kohtuu vaivatonta.
- Race-Server, osaa välittää viestejä java/win32 palikoiden välillä. Eli serverillä pääsee jo sisään, mutta se ei käytännössä tee vielä mitään. SQL-yhteyden luomisen jälkeen, alkaa enemmän tapahtua tuolla saralla.
- Race-Client Java-softa osaa ottaa yhteyden serveriin ja lähettää sille viestejä, sekä vastaanottaa viestejä. Muuta sie ei vielä tee. Tähänkin asiaan paneudun enemmän sitten kun tallienautojen osatiedot ovat kohdallaan "talouspuolella", eli siis WWW-sivulla.
Voiko sitä testata?
Kyllä voi. http://domppari.servehttp.com/dmanager linkin kautta, nyt jokainen voi käydä hieman katselemassa pohjaa... Valitettavasti kannassa on niin vähän kuskeja, ettei kaikille riitä niitä vielä. Kannattaa kuitenkin vielä muistaa että koodaan softaa yleensä iltaisin, joten eri osaset palvelusta voivat silloin tällöin olla "kesken" tai rikki. Mutta tässä vaiheessa ei olekaan sen kummempaa tarkoitus, kuin saada hieman esimakua tulevasta.
Millainen kisaosa tulee olemaan?
Kuvittele se hyvin samankaltaiseksi f1.com:in livepalvelun kanssa. Näet siis sektoriajat, sekä oman auton kierrosmäärät, onko varikolla vai ei suoraan tuloslistauksesta. Palveluun tulee myös muita näkymiä, mutta niistä lisää myöhemmin.
Toiveita palveluun?
Näitä voi tietysti esittää, mutta on muistettava että koko homma on yhden miehen käsissä, ja minun aika on rajallista. Jos halutaan tästä toimiva versio saada, niin ei kannata vaatia mahdottomuuksia.
Vikoja?
Vikailmoituksille teen myöhemmin oman osan palveluun., Viat kuuluvat asiaan ja ne korjataan sitten kun palvelu alkaa olla pidemmällä. Vioista voi ilmoittaa alta löytyvään sähköpostiosoitteeseen
Kysymyksiä?
Postit -> admin@domppari.servehttp.com
Viimeksi muokattu: