Sam
Muumipappa
Eipä pahemmin liikennettä ollut tänä aamuna. Rapakeliä senkin edestä.
Sitten pitää varmaan vaihtaa renkaat tai auto. Tai kärvistellä.Maantiellä ihan sama juttu. Siellä aina, mutta sileämpi asfalttikaan ei talvirenkaiden ropinaa ja ääntä poista.
Jos ne ajoivat Micralla? Ite en ainakaan tohtinut ilman viitosvaihdetta ylittää 100 kilometrin vauhtia, tai olisi tarvinnut kuulosuojaimet. Osta muuten joutava Micra tosta pihalta. Saat katetta kilometrikorvauksillesi, kun ei kaikki mene lainojen lyhennyksiin.Ihmiset jotka eivät huomaa kesärajoitusten tulleen voimaan. Ajavat alle 80 kmh satasen alueella ja vilkuttavat valoja ja puivat nyrkkiä kun ne sitten 'laillisesti' ohittaa.
Tilanne Oulu-Raahe väliltä.
Volkswagen Golf ja Mazda 5.Jos ne ajoivat Micralla? Ite en ainakaan tohtinut ilman viitosvaihdetta ylittää 100 kilometrin vauhtia, tai olisi tarvinnut kuulosuojaimet. Osta muuten joutava Micra tosta pihalta. Saat katetta kilometrikorvauksillesi, kun ei kaikki mene lainojen lyhennyksiin.
Seuraavaksi joku kertoo täällä miten liikenteessä on viime aikoina ollut kauheita kaahareita, jotka ajelevat sataa kahdeksankympin alueella.Ihmiset jotka eivät huomaa kesärajoitusten tulleen voimaan. Ajavat alle 80 kmh satasen alueella ja vilkuttavat valoja ja puivat nyrkkiä kun ne sitten 'laillisesti' ohittaa.
Tilanne Oulu-Raahe väliltä.
Mä aina vilkuttelen niille iloisesti vastaan.Sinänsä tuon hiljaa ajamisen vielä tajuaa, mutta paskaako muiden "ylinopeudet" kenellekään kuuluu eli ihan turhaa kuluttaa valojenvaihtovipua ja nyrkkiään.
Meinaat että ylinopeutta ajava kaahari sahaa vain omaa oksaansa tuolla liikenteessä?Sinänsä tuon hiljaa ajamisen vielä tajuaa, mutta paskaako muiden "ylinopeudet" kenellekään kuuluu eli ihan turhaa kuluttaa valojenvaihtovipua ja nyrkkiään.
Itse asiassa. Jos hommaa hiukan mietitään niin kumpi on vaarallisempaa (ja mistä syystä). 1) Ajaa satasta kahdeksankympin alueella talvinopeuksien aikana päivää ennen kuin nopeudet vaihdetaan kesänopeuksiksi. Vai 2) ajaa kahdeksaakymppiä satasen alueella seuraavana päivänä eli kun on siirrytty kesänopeuksiin.Meinaat että ylinopeutta ajava kaahari sahaa vain omaa oksaansa tuolla liikenteessä?
Oliskin niin, mutta kun ei ole.
Toi ei oo millään tavoin relevantti kysymys ylinopeuden riskien suhteen. Pelkkää saivartelua.Itse asiassa. Jos hommaa hiukan mietitään niin kumpi on vaarallisempaa (ja mistä syystä). 1) Ajaa satasta kahdeksankympin alueella talvinopeuksien aikana päivää ennen kuin nopeudet vaihdetaan kesänopeuksiksi. Vai 2) ajaa kahdeksaakymppiä satasen alueella seuraavana päivänä eli kun on siirrytty kesänopeuksiin.
Oon vilkuttanu niille kaikille fillarin pitkiä ja heristänyt nyrkkiä.Liikenteessä on viime aikoina ollut kauheita kaahareita, jotka ajelevat sataa kahdeksankympin alueella. :mad_old:
Niin on :ahem:.Toi ei oo millään tavoin relevantti kysymys ylinopeuden riskien suhteen. Pelkkää saivartelua.
Pitäisikö antaa perikunnille isoimmat rapsut?Ja loppujen lopuksi suuret hidastuvuudet on paljon vaarallisempia kuin suuret nopeudet.
:idea: Ensin pitäis laittaa hidastuvuusrajoituskilpiä teiden varsille. Ja autoihin pitäisi asentaa hidastuvuus-/kiihtyvyysmittarit. Missäs g-arvoissa se alkaa henkikulta lähteä omille teilleen? Tietysti pienikin määrä g:tä voi tappaa jos sen seurauksena esim. lentää tuulilasin läpi pitkin pöpelikköjä.Pitäisikö antaa perikunnille isoimmat rapsut?
*katsoo taustapeilissä pienenviä pisteitä*Liikenteessä on viime aikoina ollut kauheita kaahareita, jotka ajelevat sataa kahdeksankympin alueella. :mad_old:
Takana ajavaan on hyvä pitää riittävä turvaväli. :ahem:*katsoo taustapeilissä pienenviä pisteitä*