DW
2009-2016
- Liittynyt
- 13.5.2009
- Viestit
- 6137
Vaikeaa se on silloin, jos sattuu olemaan vaikka korkea peräkärry kiinni siinä autossa*katsoo taustapeilissä pienenviä pisteitä*
Vaikeaa se on silloin, jos sattuu olemaan vaikka korkea peräkärry kiinni siinä autossa*katsoo taustapeilissä pienenviä pisteitä*
Jos edessä joku ajaa liian lähellä, turvavälin saa parhaiten kuntoon ohittamalla :ahem:Takana ajavaan on hyvä pitää riittävä turvaväli. :ahem:
Muuten oikein, mutta se on se takana ajava joka ajaa liian lähellä.Jos edessä joku ajaa liian lähellä, turvavälin saa parhaiten kuntoon ohittamalla :ahem:
Sulla on pahoja puutteita avaruusajattelussa. Sitä paitsi se edellä ajava on joustettava.Muuten oikein, mutta se on se takana ajava joka ajaa liian lähellä.
Tarkalleen ottaen ajavat yhtä etäällä toisistaan.Muuten oikein, mutta se on se takana ajava joka ajaa liian lähellä.
Tarkalleen ottaen ajavat yhtä etäällä toisistaan.
Kyllä väittäisin että kesäkelillä valtatiellä 60 nopeudella ajaminen aiheuttaa aika paljon enemmän tilanteita kuin 100 nopeudella. 60 nopeudella aiheutat ne tilanteet kaikille takaa tulijoille ja eteen katsoessas vaan myhäilet onpas turvallista. 100 nopeudella ajaessa joudut itse näkemään vaivaa tilanteen handlaamiseksi kunnialla.
Kyl tuo avaruusajattelu on erikoista.
Taanoiseen ylinopeusuteluun, niin tottahan toki yli 20 km/t ylinopeus on vaarallisempaa kuin vastaava alinopeus.
Ihan salettiin on 80-kympin tiellä aina yhtä satasen kaaharia kohden yks kuuttakymppiä hidasteleva. Just tarkistin tän tiedon avaruusajattelun tutkimuslaitokselta.Kyllä väittäisin että kesäkelillä valtatiellä 60 nopeudella ajaminen aiheuttaa aika paljon enemmän tilanteita kuin 100 nopeudella. 60 nopeudella aiheutat ne tilanteet kaikille takaa tulijoille ja eteen katsoessas vaan myhäilet onpas turvallista. 100 nopeudella ajaessa joudut itse näkemään vaivaa tilanteen handlaamiseksi kunnialla.
Sillä, joka ajaa "pakko ajaa satasta kasikympin alueella" on varmaan paljon tärkeämpää lähteä ohittamaan.Kyllä väittäisin että kesäkelillä valtatiellä 60 nopeudella ajaminen aiheuttaa aika paljon enemmän tilanteita kuin 100 nopeudella. 60 nopeudella aiheutat ne tilanteet kaikille takaa tulijoille ja eteen katsoessas vaan myhäilet onpas turvallista. 100 nopeudella ajaessa joudut itse näkemään vaivaa tilanteen handlaamiseksi kunnialla.
Mutta kun se yksikin 60km/h ajava riittää aikamoisen härdellin aikaansaamiseen vähänkään vilkkaammassa liikenteessä, kun melkein kaikki jonossa rupeevat katsomaan ohituspaikkaa, toiset ohittaa herkemmin toiset hitaammin autosta, taidoista ja rohkeudesta riippuen. Homma menee paljon turvallisemmin kun yksittäinen satasen kuski ohittaa 80km/h ajavia autoja. Ja 100km/h viivasuoralla päätiellä ei ole lähellekään kaahausta.Ihan salettiin on 80-kympin tiellä aina yhtä satasen kaaharia kohden yks kuuttakymppiä hidasteleva. Just tarkistin tän tiedon avaruusajattelun tutkimuslaitokselta.
On se, jos nopeusrajoitus on 80km/h. :thumbfh:...Ja 100km/h viivasuoralla päätiellä ei ole lähellekään kaahausta.
Ylinopeus ei ole sama asia kuin kaahaus. Kaahaus on sellaista että moottori ulvoo ja mummot hyppii pois alta. Ylinopeus on lainsäätäjän asettaman kattonopeuden ylittämistä.On se, jos nopeusrajoitus on 80km/h. :thumbfh:
No onhan se ohittaminen aina vaaramomentti.. (Etenkin jos ohittajana on Zaikom)Jotkut kyllä hieman lisäävät vauhtia, kun huomaavat että takaa tullaan. Harmillista, koska silloin ohittaminen on vaikeampaa. Mieluummin menisin ohi kuin seuraisin perässä. Ja luulis että ohitettavakin ajais mieluummin omaa vauhtiaan. Ehkä yrittää olla kohtelias ja joustaa eteenpäin, ettei tarvis ohittaa? Mikä siinä ohittamisessa niin kamalaa on?
Joustavaa logikkaa kun pystyy perustelemaan oman ylinopeuden käytön jonkun toisen hiljaa ajamisella. Toi logiikka ois hyvä testata poliisiauton takapenkilläkin, että repeiskö sakkolappu sittenkin.Mutta kun se yksikin 60km/h ajava riittää aikamoisen härdellin aikaansaamiseen vähänkään vilkkaammassa liikenteessä, kun melkein kaikki jonossa rupeevat katsomaan ohituspaikkaa, toiset ohittaa herkemmin toiset hitaammin autosta, taidoista ja rohkeudesta riippuen. Homma menee paljon turvallisemmin kun yksittäinen satasen kuski ohittaa 80km/h ajavia autoja. Ja 100km/h viivasuoralla päätiellä ei ole lähellekään kaahausta.
No kyllä mun tulkinta kaahaamisesta on nimenomaan ylinopeus ja varmaan myös liian suuri tilannenopeus. (joka siis teoriassa voi olla pienempikin, kuin nopeusrajoitus). Eikä moottorin tai mummojen tarvitse ulvoa pätkääkään.Ylinopeus ei ole sama asia kuin kaahaus. Kaahaus on sellaista että moottori ulvoo ja mummot hyppii pois alta. Ylinopeus on lainsäätäjän asettaman kattonopeuden ylittämistä.
Aika joustamaton tulkinta, sanoisin. Ylinopeus ja kaahaus ovat kaksi tyystiin eri asiaa, muista se. Ylinopeuden perusteella et voi tuomita ketään kaahariksi. Kaahauksessa oleellista on liikennettä vaarantava elementti, eikä ylinopeus automaattisesti ole sitä.No kyllä mun tulkinta kaahaamisesta on nimenomaan ylinopeus
Kyllä se sakkolappu repeää kun poliisit kuulevat avaruusajattelusta, jalka jarrulla ajamisesta, joustettavista muista autoista. Tai sitten voi vaihtoehtoisesti ajokortti lähteä. Ihan riippuvainen poliisien huumorintajusta.Joustavaa logikkaa kun pystyy perustelemaan oman ylinopeuden käytön jonkun toisen hiljaa ajamisella. Toi logiikka ois hyvä testata poliisiauton takapenkilläkin, että repeiskö sakkolappu sittenkin.