Liikenteessä ärsyttää:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Mulle opetettiin autokoulussa 80-luvulla, että oikea tilannenopeus ei suinkaan ole suurin sallittu tiekohtainen nopeusrajoitus, vaan se, että auton pystyy tarvittaessa pysäyttämään näkyvissä olevalla tiealueella.
Näin opetettiin vuostuhannen vaihteessakin. Harvalle se on menny perille. Tulin tuossa eilen keskiviikkoiltana moottoritietä kotiopäin. Rajoitus oli jostain syystä 100km/h. Paremmissakin oloisssa sitä on laskettu. Oli pimeä, ei valaistusta tiellä. Sakeasti tuli jotain räntäpaskaa alas. Oli pakko tiputtaa johonkin 80:iin, vaikka oli suoraa tietä. Pieni jännitys oli varsinkin hirvien suhteen. Virhe on luottaa aitojen olemassaoloon. Muutama siinä näytti vetelevän silti kesänopeuksilla ohi. Kerron vaan että olen itsekin melkoisen huono kuski. Jos olisin halunnut saada auton pysähtymään tarvittaessa näkemäetäisyyden matkalla, niin vauhtia olisi saanut olla korkeintaan 70.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Näin opetettiin vuostuhannen vaihteessakin. Harvalle se on menny perille. Tulin tuossa eilen keskiviikkoiltana moottoritietä kotiopäin. Rajoitus oli jostain syystä 100km/h. Paremmissakin oloisssa sitä on laskettu. Oli pimeä, ei valaistusta tiellä. Sakeasti tuli jotain räntäpaskaa alas. Oli pakko tiputtaa johonkin 80:iin, vaikka oli suoraa tietä. Pieni jännitys oli varsinkin hirvien suhteen. Virhe on luottaa aitojen olemassaoloon. Muutama siinä näytti vetelevän silti kesänopeuksilla ohi. Kerron vaan että olen itsekin melkoisen huono kuski. Jos olisin halunnut saada auton pysähtymään tarvittaessa näkemäetäisyyden matkalla, niin vauhtia olisi saanut olla korkeintaan 70.
Itsekin ihmettelen näitä "seinää päin" kaahailijoita, joiden puolesta tapaa tulla ohitetuksi räntä- tai sumukelissä. Tyypit ajaa 100-110km/h lasissa eikä näkyvyyttä ole kuin parikymmentä metriä. Vetävät niin tuurilla, että siinä on otettu käyttöön jo toistenkin tiellä liikkuvien onnet ja onnettomuudet.
 

Örfil

Guest
Mä en valita enää koskaan Suomen liikenneoloista.

Havaintojeni perusteella täällä ollaan maailmassa kaikkein lähinnä täydellistä sääntöjen noudattamista ihan jopa käytännön tasolla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Itsekin ihmettelen näitä "seinää päin" kaahailijoita, joiden puolesta tapaa tulla ohitetuksi räntä- tai sumukelissä. Tyypit ajaa 100-110km/h lasissa eikä näkyvyyttä ole kuin parikymmentä metriä. Vetävät niin tuurilla, että siinä on otettu käyttöön jo toistenkin tiellä liikkuvien onnet ja onnettomuudet.
Tuttu tie, niin helppo pysyä viivojen välissä vähän kovemmallakin vauhdilla, vaikkei näkyvyyttä ole.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Kuski jolla nopeus määräytyy pelkkien viivojen välissä pysymiseen, niin sellaisen paikka on takapenkillä. Suurin osa havannoinnista kun kuuluu käyttää sivuille ja peileihin. Eteenpäin katsomista riittää kolmasosa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mä en valita enää koskaan Suomen liikenneoloista.

Havaintojeni perusteella täällä ollaan maailmassa kaikkein lähinnä täydellistä sääntöjen noudattamista ihan jopa käytännön tasolla.
En väitä ollenkaan havaintojasi vastaan, suosittelen kuitenkin länsimaissa matkustamista Intian, Venäjän ja Turkin sijaan.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Ei tämäkään sen kummemmin ärsytä, mutta hiukan mietityttää, että millä logiikalla päädytään johtopäätökseen: "Kats! Tuossa on keltaisella maalattu vinoraidoitettu alue. Siinäpä juuri minulle tarkoitettu pysäköintipaikka!"
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tänään oli liikennevaloista paku peruuttaa pöölle kun valui kääntyvän auton perässä suojatielle saakka ja sitten vauhtuikin punaiset.

Satuin olemaan suoraan pakun takana. Rullasin metrin-puoli kunnes oli pakko antaa ÄÄNISIGNAALI!

Ei vituttanut, mutta yllättävä tilanne silti josta selvittiin ilman 2,4 vuoden vankeusrangaistusta.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Raision liikennevalojärjestelmän suunnittelija voitais palkita vaikka Vuoden Zaikkom palkinnolla sekä ilmaisella parin kuukauden mittaisella lomalla tuolla Saramäessä. On tänään taas tullut istuttua siinä yhessä risteyksessä useampaan kertaan molemmilla kerroilla monia minuutteja.

Sama tietty aamulla kouluun lähtiessä. Autolla aikaa menee enemmän ku pyörällä (ylämäkeen), kun tuossa yhessä paikassa pitää istua pari minuuttia punasissa valoissa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Raision liikennevalojärjestelmän suunnittelija voitais palkita vaikka Vuoden Zaikkom palkinnolla sekä ilmaisella parin kuukauden mittaisella lomalla tuolla Saramäessä. On tänään taas tullut istuttua siinä yhessä risteyksessä useampaan kertaan molemmilla kerroilla monia minuutteja.

Sama tietty aamulla kouluun lähtiessä. Autolla aikaa menee enemmän ku pyörällä (ylämäkeen), kun tuossa yhessä paikassa pitää istua pari minuuttia punasissa valoissa.
On muuten ollut juttua tuosta. On kyllä ylivoimaisesti sekavin risteys missä ikinä oon käyny, ulkomaat mukaan lukien. Kolmekymmentäseitsemän kaistaa yhteen suuntaan, tai siis kaikki eri suuntaan. Seitsemän liikennevaloa paistaa naamaan, joista kaikissa erä värit ja symbolit.

Jännä paikka!
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
On muuten ollut juttua tuosta. On kyllä ylivoimaisesti sekavin risteys missä ikinä oon käyny, ulkomaat mukaan lukien. Kolme kaistaa yhteen suuntaan, tai siis kaikki eri suuntaan. Seitsemän liikennevaloa paistaa naamaan, joista kaikissa erä värit ja symbolit.

Jännä paikka!
Joo. Varsinki jos on menossa Turusta päin Raision keskustaan (eli suoraan), niin siinä saa odotella melkein kauimmin, keskustastakin pääsee Helsingin suuntaan helpommin ja nopeammin kuin sinne.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Joo. Varsinki jos on menossa Turusta päin Raision keskustaan (eli suoraan), niin siinä saa odotella melkein kauimmin, keskustastakin pääsee Helsingin suuntaan helpommin ja nopeammin kuin sinne.
Päivänvalossa tuo risteys vielä menee, mutta vähänkään pimeällä ilman paikallistuntemusta joutuu aika tarkkaan noita kaistaohjureita kääntyessä seurailemaan, ettei tule Seattia naamalle.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Olihan tuossakin jalankulkija omissa ajatuksissaan. Tollasissa tilanteissa kannattaa varoa, että tuleeko seuraavalta kaistalta ketään koska tollanen on aika yleistä. En nyt kuitenkaan väitä että toi kolari olis ollu kenenkään muun kuin idiootin vika.
Luin vähän kommentteja tuolta videolta. Lähes kaikki oli sitä mieltä, että oli jalankulkijan vika.

Mikä vittu taas ihmisiä oikeen vaivaa?
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Luin vähän kommentteja tuolta videolta. Lähes kaikki oli sitä mieltä, että oli jalankulkijan vika.

Mikä vittu taas ihmisiä oikeen vaivaa?
Hyvin oletettavasti kaikissa maaliman valtioissa ei päde tämä meikäläisittäin itsestäänselvältä tuntuva sääntö pysähtyä suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon rinnalle.
 
Ylös