Sue_me
Well-known member
- Liittynyt
- 1.8.2005
- Viestit
- 27848
Joissain autoissahan on pimeänäkövehkeet lisävarusteena. Eivät kuulemma toimi ilman ajovaloja valitettavasti
Sille on varmaan ihan hyvä syy...
Joissain autoissahan on pimeänäkövehkeet lisävarusteena. Eivät kuulemma toimi ilman ajovaloja valitettavasti
Näin opetettiin vuostuhannen vaihteessakin. Harvalle se on menny perille. Tulin tuossa eilen keskiviikkoiltana moottoritietä kotiopäin. Rajoitus oli jostain syystä 100km/h. Paremmissakin oloisssa sitä on laskettu. Oli pimeä, ei valaistusta tiellä. Sakeasti tuli jotain räntäpaskaa alas. Oli pakko tiputtaa johonkin 80:iin, vaikka oli suoraa tietä. Pieni jännitys oli varsinkin hirvien suhteen. Virhe on luottaa aitojen olemassaoloon. Muutama siinä näytti vetelevän silti kesänopeuksilla ohi. Kerron vaan että olen itsekin melkoisen huono kuski. Jos olisin halunnut saada auton pysähtymään tarvittaessa näkemäetäisyyden matkalla, niin vauhtia olisi saanut olla korkeintaan 70.Mulle opetettiin autokoulussa 80-luvulla, että oikea tilannenopeus ei suinkaan ole suurin sallittu tiekohtainen nopeusrajoitus, vaan se, että auton pystyy tarvittaessa pysäyttämään näkyvissä olevalla tiealueella.
Itsekin ihmettelen näitä "seinää päin" kaahailijoita, joiden puolesta tapaa tulla ohitetuksi räntä- tai sumukelissä. Tyypit ajaa 100-110km/h lasissa eikä näkyvyyttä ole kuin parikymmentä metriä. Vetävät niin tuurilla, että siinä on otettu käyttöön jo toistenkin tiellä liikkuvien onnet ja onnettomuudet.Näin opetettiin vuostuhannen vaihteessakin. Harvalle se on menny perille. Tulin tuossa eilen keskiviikkoiltana moottoritietä kotiopäin. Rajoitus oli jostain syystä 100km/h. Paremmissakin oloisssa sitä on laskettu. Oli pimeä, ei valaistusta tiellä. Sakeasti tuli jotain räntäpaskaa alas. Oli pakko tiputtaa johonkin 80:iin, vaikka oli suoraa tietä. Pieni jännitys oli varsinkin hirvien suhteen. Virhe on luottaa aitojen olemassaoloon. Muutama siinä näytti vetelevän silti kesänopeuksilla ohi. Kerron vaan että olen itsekin melkoisen huono kuski. Jos olisin halunnut saada auton pysähtymään tarvittaessa näkemäetäisyyden matkalla, niin vauhtia olisi saanut olla korkeintaan 70.
Tuttu tie, niin helppo pysyä viivojen välissä vähän kovemmallakin vauhdilla, vaikkei näkyvyyttä ole.Itsekin ihmettelen näitä "seinää päin" kaahailijoita, joiden puolesta tapaa tulla ohitetuksi räntä- tai sumukelissä. Tyypit ajaa 100-110km/h lasissa eikä näkyvyyttä ole kuin parikymmentä metriä. Vetävät niin tuurilla, että siinä on otettu käyttöön jo toistenkin tiellä liikkuvien onnet ja onnettomuudet.
En väitä ollenkaan havaintojasi vastaan, suosittelen kuitenkin länsimaissa matkustamista Intian, Venäjän ja Turkin sijaan.Mä en valita enää koskaan Suomen liikenneoloista.
Havaintojeni perusteella täällä ollaan maailmassa kaikkein lähinnä täydellistä sääntöjen noudattamista ihan jopa käytännön tasolla.
On muuten ollut juttua tuosta. On kyllä ylivoimaisesti sekavin risteys missä ikinä oon käyny, ulkomaat mukaan lukien. Kolmekymmentäseitsemän kaistaa yhteen suuntaan, tai siis kaikki eri suuntaan. Seitsemän liikennevaloa paistaa naamaan, joista kaikissa erä värit ja symbolit.Raision liikennevalojärjestelmän suunnittelija voitais palkita vaikka Vuoden Zaikkom palkinnolla sekä ilmaisella parin kuukauden mittaisella lomalla tuolla Saramäessä. On tänään taas tullut istuttua siinä yhessä risteyksessä useampaan kertaan molemmilla kerroilla monia minuutteja.
Sama tietty aamulla kouluun lähtiessä. Autolla aikaa menee enemmän ku pyörällä (ylämäkeen), kun tuossa yhessä paikassa pitää istua pari minuuttia punasissa valoissa.
Joo. Varsinki jos on menossa Turusta päin Raision keskustaan (eli suoraan), niin siinä saa odotella melkein kauimmin, keskustastakin pääsee Helsingin suuntaan helpommin ja nopeammin kuin sinne.On muuten ollut juttua tuosta. On kyllä ylivoimaisesti sekavin risteys missä ikinä oon käyny, ulkomaat mukaan lukien. Kolme kaistaa yhteen suuntaan, tai siis kaikki eri suuntaan. Seitsemän liikennevaloa paistaa naamaan, joista kaikissa erä värit ja symbolit.
Jännä paikka!
Päivänvalossa tuo risteys vielä menee, mutta vähänkään pimeällä ilman paikallistuntemusta joutuu aika tarkkaan noita kaistaohjureita kääntyessä seurailemaan, ettei tule Seattia naamalle.Joo. Varsinki jos on menossa Turusta päin Raision keskustaan (eli suoraan), niin siinä saa odotella melkein kauimmin, keskustastakin pääsee Helsingin suuntaan helpommin ja nopeammin kuin sinne.
Mitähän siellä oli? Varmaan jotain tosi kiinnostavaa.This message is hidden because Canukki is on your ignore list.
Yks kaverini otti tollasen takia hylsyn inssistä.Canukki ohittaa suojatien eteen pysähtyvän kuorma-auton http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=0GjwEWUOyEg
Olihan tuossakin jalankulkija omissa ajatuksissaan. Tollasissa tilanteissa kannattaa varoa, että tuleeko seuraavalta kaistalta ketään koska tollanen on aika yleistä. En nyt kuitenkaan väitä että toi kolari olis ollu kenenkään muun kuin idiootin vika.Canukki ohittaa suojatien eteen pysähtyvän kuorma-auton http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=0GjwEWUOyEg
Luin vähän kommentteja tuolta videolta. Lähes kaikki oli sitä mieltä, että oli jalankulkijan vika.Olihan tuossakin jalankulkija omissa ajatuksissaan. Tollasissa tilanteissa kannattaa varoa, että tuleeko seuraavalta kaistalta ketään koska tollanen on aika yleistä. En nyt kuitenkaan väitä että toi kolari olis ollu kenenkään muun kuin idiootin vika.
Hyvin oletettavasti kaikissa maaliman valtioissa ei päde tämä meikäläisittäin itsestäänselvältä tuntuva sääntö pysähtyä suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon rinnalle.Luin vähän kommentteja tuolta videolta. Lähes kaikki oli sitä mieltä, että oli jalankulkijan vika.
Mikä vittu taas ihmisiä oikeen vaivaa?