Lancia Delta tasapäinen F1 auton kanssa?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Vuosiluvut on väärin. Gancho-shikaani tuli vasta Sennan onnettomuuden jälkeen. Rata oli tuossa asussa 1995-1999 (1994 shikaanin paikalla oli muistaakseni renkaista tehty shikaani).
Olisiko kuitenkin pilkunnussintaa... kun tarkoituksena yleisesti ottaen tarkastella rataprofiilia. Poistin sit kuitenkin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olisiko kuitenkin pilkunnussintaa... kun tarkoituksena yleisesti ottaen tarkastella rataprofiilia. Poistin sit kuitenkin.
Senpä takia asiasta huomautinkin, kun tuo profiili ei ollut käytössä puheena olleina vuosina.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Vuosiluvut on väärin. Gancho-shikaani tuli vasta Sennan onnettomuuden jälkeen. Rata oli tuossa asussa 1995-1999 (1994 shikaanin paikalla oli muistaakseni renkaista tehty shikaani).
Oli 94:kin se shikaani, kattelin juuri kisan tuossa pari viikkoa sitten :)
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Onko tuolle kauden 85 sateiselle aika-ajolle mitään lähteitä? Ainakin virallisen kausikoosteen mukaan sekä perjantai että lauantai olivat kuivia, mutta sunnuntaina sitten satoikin vähän enemmän.
Miksi sen olisi pitänyt olla juuri sateinen aika-ajo? Tuossa on juuri 100% asiaa kommentoineista, ite B-ryhmäläisellä kilpailleista rallimestareista todennut, että B-ryhmäläisellä piestiin KAIKKI formulat kostealla säällä.

Kun ylivoima on tuota luokkaa, niin en ihmettelisi yhtään hetkeä, etteikö Toivonen olisi (kuten Henri itsekin asian vahvisti aikanaan) kuivallakin radalla Estorilissa voinut sijoittua 10 parhaan joukkoon aika-ajoissa (vetäen näytöstyyliin vain pari kierrosta, etukäteen rataan sen enempää tutustumattakin) B-ryhmän Lancialla.
 

Maverick

Active member
Liittynyt
16.9.2008
Viestit
40
Miksi sen olisi pitänyt olla juuri sateinen aika-ajo?
.
Koska kuten hyvin tiedät Formulat ovat hitaampia sateella. Jolloin B-ryhmäläisellä olisi kuivalla kelillä mahdollisuus ajaa tosiaan siihen viidenteen ruutuun.

Mutta jos Formula ja B-ryhmäläinen lähtisivät kuivalla ajamaan kisaa niin uskon kyllä, että Formula voittaisi ylivoimaisesti.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Joo, sadetta vaatii, jotta F1 radalla pärjäisi F1 autolle.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1028
Sijainti
South Park
Onko tuolle kauden 85 sateiselle aika-ajolle mitään lähteitä? Ainakin virallisen kausikoosteen mukaan sekä perjantai että lauantai olivat kuivia, mutta sunnuntaina sitten satoikin vähän enemmän.
1985:

Paalupaikka: Ayrton Senna – 1'21.007

1986

Paalupaikka: Ayrton Senna – 1'16.673

Autot tuskin nopeutui vuodessa noin paljoa, eli voisi päätellä että satoi.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
1985:

Paalupaikka: Ayrton Senna – 1'21.007

1986

Paalupaikka: Ayrton Senna – 1'16.673

Autot tuskin nopeutui vuodessa noin paljoa, eli voisi päätellä että satoi.
Niinpäs onkin, mutta kisan nopein kierros (85) oli 1:44, joten kovin suuresta sateesta ei ollut kyse.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niinpäs onkin, mutta kisan nopein kierros (85) oli 1:44, joten kovin suuresta sateesta ei ollut kyse.
Ei 1985 aika-ajo ollutkaan märkä, vaan kostea. Ei olisi ollut B-ryhmäläisellä mitään saumaa tuohon paaluaikaan kuivallakaan.

-Edit- Kaivoinpa tuolloisen VM:n. Siinä sanotaan näin:

Säänennustajat povasivat, että vettä tulee koko viikonlopun ajan, mutta he erehtyivät. Perjantaina ja lauantaina tippui vain muutama pisara. Kaikki säästyi sunnuntaille.

Tuosta on paha sanoa kuinka paljon niillä muutamalla pisaralla oli merkitystä. Ketjun aloituksessa mainittu 16. paikka saavutettiin muuten 1985 aika-ajoissa ajalla 1.24:721
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Miksi sen olisi pitänyt olla juuri sateinen aika-ajo? Tuossa on juuri 100% asiaa kommentoineista, ite B-ryhmäläisellä kilpailleista rallimestareista todennut, että B-ryhmäläisellä piestiin KAIKKI formulat kostealla säällä.
Kerrassaan nerokas johtopäätös siitä Kankkusen kommentista MTV3:n sivulla.
 
Viimeksi muokattu:

PohjoisenPike

Nappula
Liittynyt
15.12.2007
Viestit
1258
Sijainti
JJ:n pelaamo
Ja vielä joku tekee kunnon johtopäätöksen, niin tämä voidaan haudata.
Sovitaan vaikka näin:

Emme koskaan saa tietää, olisiko Delta S4 Toivosen ajamana pystynyt haastamaan sen ajan F1-auton. Mutta sen tiedämme, että molemmat autot ovat hyvin tasavertaisia toisiaan nähden.

Ja huomioikaa: Kysymys oli samanpituisesta sorapätkästä, ei samasta radasta. Ja kaikkihan tiedämme, että ralliauto kulkee lujempaa soralla kuin F1-auto ja toisinpäin.

I rest my case. End of story. Piste. Aamen.

Ja jos joku kehtaa vielä kyseenalaistaa tämän...
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Johtopäätökseni on, että aika on ajettu radan lyhyellä versiolla tai jollain crossiradalla siinä vieressä. Aikojen kuluessa tarina vain on muuttanut muotoaan.
Täydellistä varmuutta tuskin saamme koskaan.:dunno:
Voidaan siis "haudata", mutta ei "kuolleena" vaan "kadonneena"
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Sovitaan vaikka näin:

Emme koskaan saa tietää, olisiko Delta S4 Toivosen ajamana pystynyt haastamaan sen ajan F1-auton. Mutta sen tiedämme, että molemmat autot ovat hyvin tasavertaisia toisiaan nähden.

Ja huomioikaa: Kysymys oli samanpituisesta sorapätkästä, ei samasta radasta. Ja kaikkihan tiedämme, että ralliauto kulkee lujempaa soralla kuin F1-auto ja toisinpäin.

I rest my case. End of story. Piste. Aamen.

Ja jos joku kehtaa vielä kyseenalaistaa tämän...
Kansainvälinen myyttikomissio ei hyväksy tätä johtopäätöstä. Komissio haluaa erityisesti kritisoida kohtaa, jossa todetaan "molemmat autot ovat hyvin tasavertaisia toisiaan nähden", koska se on epäjohdonmukainen, epäuskottava ja jättää vielä takaportin Herra Pendellstockille. Lisäksi komissio huomauttaa, että alunperin myytissä on ollut ja on edelleen kyse Estoril -moottoriradasta. Täten "samanmittaiset sorapätkät" ja muut mahdolliset skenaariot itse myydin synnylle eivät ole sinällään perusteluita myyttiä vastaan ja ne aiheuttavat vain lisää jossittelua. Komissio suosittelee mainittujen kohtien korjaamista, jonka jälkeen komissio käsittelee johtopäätöksen uudelleen ja mielellään sen hyväksyy. Asiasta syntynyttä keskustelua seuranneena komission täytyy todeta vielä, että ainoaksi ratkaisuksi myyttiin uskovien osalta jäänee toimittaminen pakkohoitolaitokseen, jossa suoritetaan säännöllinen aivopesu faktalla ja fysiikan peruskurssilla.

-
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös