WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Vuosiluvut on väärin. Gancho-shikaani tuli vasta Sennan onnettomuuden jälkeen. Rata oli tuossa asussa 1995-1999 (1994 shikaanin paikalla oli muistaakseni renkaista tehty shikaani).Estoril
Vuosiluvut on väärin. Gancho-shikaani tuli vasta Sennan onnettomuuden jälkeen. Rata oli tuossa asussa 1995-1999 (1994 shikaanin paikalla oli muistaakseni renkaista tehty shikaani).Estoril
Olisiko kuitenkin pilkunnussintaa... kun tarkoituksena yleisesti ottaen tarkastella rataprofiilia. Poistin sit kuitenkin.Vuosiluvut on väärin. Gancho-shikaani tuli vasta Sennan onnettomuuden jälkeen. Rata oli tuossa asussa 1995-1999 (1994 shikaanin paikalla oli muistaakseni renkaista tehty shikaani).
Senpä takia asiasta huomautinkin, kun tuo profiili ei ollut käytössä puheena olleina vuosina.Olisiko kuitenkin pilkunnussintaa... kun tarkoituksena yleisesti ottaen tarkastella rataprofiilia. Poistin sit kuitenkin.
Oli 94:kin se shikaani, kattelin juuri kisan tuossa pari viikkoa sittenVuosiluvut on väärin. Gancho-shikaani tuli vasta Sennan onnettomuuden jälkeen. Rata oli tuossa asussa 1995-1999 (1994 shikaanin paikalla oli muistaakseni renkaista tehty shikaani).
Miksi sen olisi pitänyt olla juuri sateinen aika-ajo? Tuossa on juuri 100% asiaa kommentoineista, ite B-ryhmäläisellä kilpailleista rallimestareista todennut, että B-ryhmäläisellä piestiin KAIKKI formulat kostealla säällä.Onko tuolle kauden 85 sateiselle aika-ajolle mitään lähteitä? Ainakin virallisen kausikoosteen mukaan sekä perjantai että lauantai olivat kuivia, mutta sunnuntaina sitten satoikin vähän enemmän.
Koska kuten hyvin tiedät Formulat ovat hitaampia sateella. Jolloin B-ryhmäläisellä olisi kuivalla kelillä mahdollisuus ajaa tosiaan siihen viidenteen ruutuun.Miksi sen olisi pitänyt olla juuri sateinen aika-ajo?
.
1985:Onko tuolle kauden 85 sateiselle aika-ajolle mitään lähteitä? Ainakin virallisen kausikoosteen mukaan sekä perjantai että lauantai olivat kuivia, mutta sunnuntaina sitten satoikin vähän enemmän.
Ero olisi yli 10 kierrosta formulan hyväksi maalissa, jos kisa olisi siis sellaisen normaalin F1-kisan verran.Mutta jos Formula ja B-ryhmäläinen lähtisivät kuivalla ajamaan kisaa niin uskon kyllä, että Formula voittaisi ylivoimaisesti.
Niinpäs onkin, mutta kisan nopein kierros (85) oli 1:44, joten kovin suuresta sateesta ei ollut kyse.1985:
Paalupaikka: Ayrton Senna – 1'21.007
1986
Paalupaikka: Ayrton Senna – 1'16.673
Autot tuskin nopeutui vuodessa noin paljoa, eli voisi päätellä että satoi.
paitsi jos kyseessä ois Räikkösen ajan McLaren, ni sitte ralliauto voittais parilla kymmenellä kierroksellaEro olisi yli 10 kierrosta formulan hyväksi maalissa, jos kisa olisi siis sellaisen normaalin F1-kisan verran.
Ei 1985 aika-ajo ollutkaan märkä, vaan kostea. Ei olisi ollut B-ryhmäläisellä mitään saumaa tuohon paaluaikaan kuivallakaan.Niinpäs onkin, mutta kisan nopein kierros (85) oli 1:44, joten kovin suuresta sateesta ei ollut kyse.
Kerrassaan nerokas johtopäätös siitä Kankkusen kommentista MTV3:n sivulla.Miksi sen olisi pitänyt olla juuri sateinen aika-ajo? Tuossa on juuri 100% asiaa kommentoineista, ite B-ryhmäläisellä kilpailleista rallimestareista todennut, että B-ryhmäläisellä piestiin KAIKKI formulat kostealla säällä.
:thumbup:Kerrassaan nerokas johtopäätös siitä Kankkusen kommentista MTV3:n sivulla.
Sovitaan vaikka näin:Ja vielä joku tekee kunnon johtopäätöksen, niin tämä voidaan haudata.
Kansainvälinen myyttikomissio ei hyväksy tätä johtopäätöstä. Komissio haluaa erityisesti kritisoida kohtaa, jossa todetaan "molemmat autot ovat hyvin tasavertaisia toisiaan nähden", koska se on epäjohdonmukainen, epäuskottava ja jättää vielä takaportin Herra Pendellstockille. Lisäksi komissio huomauttaa, että alunperin myytissä on ollut ja on edelleen kyse Estoril -moottoriradasta. Täten "samanmittaiset sorapätkät" ja muut mahdolliset skenaariot itse myydin synnylle eivät ole sinällään perusteluita myyttiä vastaan ja ne aiheuttavat vain lisää jossittelua. Komissio suosittelee mainittujen kohtien korjaamista, jonka jälkeen komissio käsittelee johtopäätöksen uudelleen ja mielellään sen hyväksyy. Asiasta syntynyttä keskustelua seuranneena komission täytyy todeta vielä, että ainoaksi ratkaisuksi myyttiin uskovien osalta jäänee toimittaminen pakkohoitolaitokseen, jossa suoritetaan säännöllinen aivopesu faktalla ja fysiikan peruskurssilla.Sovitaan vaikka näin:
Emme koskaan saa tietää, olisiko Delta S4 Toivosen ajamana pystynyt haastamaan sen ajan F1-auton. Mutta sen tiedämme, että molemmat autot ovat hyvin tasavertaisia toisiaan nähden.
Ja huomioikaa: Kysymys oli samanpituisesta sorapätkästä, ei samasta radasta. Ja kaikkihan tiedämme, että ralliauto kulkee lujempaa soralla kuin F1-auto ja toisinpäin.
I rest my case. End of story. Piste. Aamen.
Ja jos joku kehtaa vielä kyseenalaistaa tämän...
EI PE**ELE! Karting-auto vs moottorikelkka?Pitäisiköhän tuonne jonnekki perustaa Karting-auto vs. Moottorikelkka toikki?