Joo ja meni Deloreanilla ristiinnaulitsemaan jeesuksenEikös se Hamilton tuhonnut ne kaksoistornitkin...ja upottanut Estonian?:idea:
Kun yksi kuski ajelee melkein enemmän radan ulkopuolisilla asfalttialueilla kuin itse radalla niin rangaistukseksi pitää lykätä varikon läpiajoa koska reunahiekat ei asiaa hoida....kun nykyään täytyy kesken kilpailua alkaa kuumottamaan jotain läpiajorangaistuksia.
Drivers call for steward system overhaulMark Webber sanoi:Bourdais' penalty is a real shock for everyone. We are on the racing track and racing around Turn 1. The trajectory is different which is what made the speed difference so high.
Bourdais had gone around the corner the best he can given the compromise line he has had going into there, as you do in Singapore, it is tight on the way in, as it is in Melbourne. You are pinched onto the apex and the guys are coming from a higher line so will have a different trajectory and speed.
Joo ehdottomasti. Toivottavasti jo 2010 kausi alkaa tammikuussa ja päättyy jouluaattona. Kisoja kalenteriin vähintään 40!Mitä enemmän kisoja, sen parempi.
..joka on sata kertaa tylsempi rata kuin entiset radat. :thumbfh:Älkäähän nyt vaipuko epätoivoon noitten kilpailujen määrän suhteen. Aina sinne joku intialaisen pilvenpiirtäjän katolla ajettava kilpailu löytyy tilalle.
Hyvä että muutkin ottavat puheeksi. :thumbup:Kilpakumppaneilta kovaa kritiikkiä Hamiltonille
16.10.2008 16:45
Lewis Hamiltonin röyhkeät ajolinjat ovat suututtaneet McLaren-kuskin kilpakumppanit. F1-kuljettajien yhdistyksen GPDA:n nokkamiehet Mark Webber ja Jarno Trulli aikovat ottaa Hamiltonin ajotyylin puheeksi kilpailujohtaja Charlie Whitingin kanssa perjantaina. Asiasta uutisoi Autosport.com.
Trullia suututti se, että kierroksella jäänyt Hamilton pidätteli häntä takanaan kahden kierroksen ajan viime viikonloppuna ajetussa Japanin GP:ssä. Toyota-kuski johti siinä vaiheessa kilpailua.
- Lewis ei edes katsonut peileihinsä. Hän tuli takaisin radalle juuri minun eteeni ja pidätteli minua kahden kierroksen ajan. Hänen olisi pitänyt olla tarkkaavaisempi, koska hän oli siinä vaiheessa käytännössä ulkona kisasta. Hän oli koko joukon viimeisenä, joten en ymmärrä hänen ajoaan, Trulli ihmetteli.
Red Bull -kuski Webber puolestaan aikoo ottaa esille Hamiltonin ajolinjat Japanin GP:n ensimmäisessä mutkassa. Hamilton jarrutti mutkaan liian myöhään ja pakotti Kimi Räikkösen ulos radalta. Hamilton sai tilanteesta varikonläpiajorangaistuksen. Webberin mielestä kuljettajilla oli mukana onnea, sillä Hamiltonin liike olisi voinut johtaa suuronnettomuuteen.
- Jarrutusalueella ei voi tehdä tuollaisia liikkeitä. Menetimme ratatyöntekijän Monzassa, kun kuljettajat vaihtoivat linjojaan jarrutuspaikassa, Webber viittasi vuonna 2000 tapahtuneeseen onnettomuuteen, jossa ratatyöntekijä sai surmansa.
Webberin mukaan kuljettajien keskuudessa on paheksuttu myös Hamiltonin ajoa tämänvuotisessa Italian GP:ssä. Hamilton muun muassa pakotti Timo Glockin ulos radalta Curva Grande -mutkassa, kiilasi suoralla Fernando Alonson eteen ja osui Webberin Red Bull -autoon.
- Monzassa hän ei kuitenkaan saanut rangaistusta, joten ilmeisesti kenenkään mielestä hän ei tehnyt mitään väärää, Webber totesi.
Aikaisemmin Hamiltonin ajoa ovat arvostelleet F1-kuljettajista jo Robert Kubica ja Kimi Räikkönen.
(MTV3)
Tällä kaudella erot ovat olleet niin pieniä, että painavampi auto ei todellakaan ole ollut järkevämpi ratkaisu. Viime kaudella Ferrarin ja McLarenin ero seuraaviin (lue: BMW) oli suurempi ja painavalla autolla pääsi helpohkosti kahteen ensimmäiseen riviin.Kovalaisella vain kerran Hamilton parempi taktiikka
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/10/732578
Todella tyhmä uutisointi. Pitäisi nyt maikkarin toimituksen tietää, että painavemmalla autolla on parempi lähteä kisaan, JOS saa paikan lähtöruudusta läheltä tai edeltä tallitoveriaan ja sehän on kuskin itsensä hoidettava se auto siihen ja pysyttävä perässä. Kimikin on käyttänyt tätä pari kertaa hienosti edukseen.