F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Ai kuten Alonso hoiti viimevuonna ja sitä edellisenä Renulla...
Jos Alonso olis nyt ajanut ferrarilla ja olis ollut vastaavia ongelmia rengaiden ja säätöjen kanssa ym ongelmia mitä Kimillä on ollut, niin voi sitä piipitystä ja Ferrarin haukkumista...

Ja nyt on sitten pitänyt naftaliinista kaivaa nykyinen "biodynaaminen maanviljelijä" Jody S. kertomaan "totuuksia", vaikka äijä lopetti F1set pari kautta ennen Keken mestaruutta...
Italian lehdistö jos rupeaisi päättämään asioista niin siellä olisi joka kisaan uudet kuljettajat (ei varmaan kenellekään yllätys)

Ja Scheckter on se joka voisi viimeisenä liittyä arvostelijoihin. Jody on ollut samassa veneessä missä Kimikin nykyään (heti ensimmäisenä Ferrari-kaudella mestaruus ja seuraavana vuonna aallonpohjassa + tallikaveri päihittää pisteissä).
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Tais rueta ohtasuoni pullistuun ku vastasin sun kysymykseen paremmin ku olit ajatellu siihen voivan vastata! :D

Mutta tuo sun toinen skenaario olisi järkevää, jos tilalle saataisiin toinen Massa samalla alkuperäisen Massan palkalla.
Eli maksettaisiin 2x felipen palkka kahdelle kisakuljettajalle + hyllytetyn kimi räikkösen palkka ??

onko tässä enää mitään järkeä
 

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
Italian lehdistö jos rupeaisi päättämään asioista niin siellä olisi joka kisaan uudet kuljettajat (ei varmaan kenellekään yllätys)

Ja Scheckter on se joka voisi viimeisenä liittyä arvostelijoihin. Jody on ollut samassa veneessä missä Kimikin nykyään (heti ensimmäisenä Ferrari-kaudella mestaruus ja seuraavana vuonna aallonpohjassa + tallikaveri päihittää pisteissä).
Se on juuri näin, kuten Erkki sanoisi. Lehdistö on ilmeisesti oikeasti niin asiantuntematonta porukkaa, luulisi siellä ykkösistä kirjoittavan toimittajan jotain tietävän. Mitenkään väheksymättä Alonsoa(mielestäni ainakin niin hyvä kuski kuin Kimi ellei parempi, ehkä jopa paras nykyisistä), niin olisi voinut olla Fernandollakin vaikeuskisia saada autoa toimimaan, ei voi tietää. Toisaalta Alonso muuti hieman ajotyyliään McLarenia varten eli hänestä saattaa löytyä lahjakuutta mukautua Kimiä enemmän. Entiset kuskit ja niiden kommentit ovat useimmiten per****tä, aivan ihmetyttää miten ovat omat aktiiviaikansa unohtaneet vai eikö heillä muka koskaan ollut mitään ongelmia? Luulisi heidän nimenomaan tietävän, ettei aina kaikki johdu kuljettajan taidoista tai motiivista, jos ei kulje. Miksei se Keke voittanut mestaruuskaudellaan kuin yhden kisan, liekö ollut motivaatio-ongelmia.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
On toi italomedia melkosta selkäänpuukottajaa koko sakki.
Kyllähän tässä itse kullakin on tullut mieleen yhtä jos toista liittyen Kimin motivaatio-ongelmiin, sun muuhun, mutta loppujen lopuksi voisi kuvitella, että Ferrarilla tiedetään kaikkein parhaiten mistä homma on kiikastanut.
Jatkosopimus tehtiin takuuvarmasti tietäen, että kuljettaja ei ole vauhtiaan menettänyt ja että jos/kun ongelmien syyt löydetään, niin voittoja alkaa taas tulla
Tuskin kymmenien miljoonien sopimusta solmittiin siinä toivossa, että hyvinä päivinä saattaa vielä irrota jopa pistesijoja.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
talliahan ei kiinnosta pätkääkään henk.koht. mestaruudet.
Onko nyt ihan noinkaan? Suurin huomio mediassa keskittyy kuitenkin aina hallitsevaan mestarikuskiin ja mestarikuski kantaa sitä numeroa 1. Medianäkyvyys on kuitenkin tärkeää lajissa jossa on suuret rahat kiinni. Media seuraa mestarikuskai jaoi se missä tallissa tahansa niin eiköhän se kuskimestaruuskin talleja kiinnosta ainakin tämän näkyvyyden takia.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eli maksettaisiin 2x felipen palkka kahdelle kisakuljettajalle + hyllytetyn kimi räikkösen palkka ??

onko tässä enää mitään järkeä
On järkiä jos tuota mun laskujuttua käyttää kaverina. Eli kahella Felipella luultavasti saa sen verran rahaa että sillän yhen Kimin palkan kuittaa. Paitsi näyttää siltä että Ferrari ottaa talli mestaruuden sekä Kimin että Felipen kanssa, jolloin tähän ei oo tarvetta. (Massoja saa 5 siihen hintaa mitä Kimi on, lähteitä tosin ei oo..)
 

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
Onko nyt ihan noinkaan? Suurin huomio mediassa keskittyy kuitenkin aina hallitsevaan mestarikuskiin ja mestarikuski kantaa sitä numeroa 1. Medianäkyvyys on kuitenkin tärkeää lajissa jossa on suuret rahat kiinni. Media seuraa mestarikuskai jaoi se missä tallissa tahansa niin eiköhän se kuskimestaruuskin talleja kiinnosta ainakin tämän näkyvyyden takia.
Totta. Väittäisin, että kuljettajien maailmanmestaruus on vähintään yhtä arvokas tallille kuin itse tallimestaruuskin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onko nyt ihan noinkaan? Suurin huomio mediassa keskittyy kuitenkin aina hallitsevaan mestarikuskiin ja mestarikuski kantaa sitä numeroa 1. Medianäkyvyys on kuitenkin tärkeää lajissa jossa on suuret rahat kiinni. Media seuraa mestarikuskai jaoi se missä tallissa tahansa niin eiköhän se kuskimestaruuskin talleja kiinnosta ainakin tämän näkyvyyden takia.
Niin. Tallimestaruus tuo rahaa. Kuskimestaruus tuo näkyvyyttä -> tuo sponsoreja -> tuo rahaa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Ja Scheckter on se joka voisi viimeisenä liittyä arvostelijoihin. Jody on ollut samassa veneessä missä Kimikin nykyään (heti ensimmäisenä Ferrari-kaudella mestaruus ja seuraavana vuonna aallonpohjassa + tallikaveri päihittää pisteissä).
Sinänsä tottakin joo, mutta Scheckterin Ferrari #1 oli täysin kilpailukyvytön kärkitaisteluun (se sai miehen jopa jäämään eläkkeelle) toisin kuin Kimin auto nyt. Mutta mielenkiintoinen ensi kausi ja uudet kujeet. Ja onneksi tässä vielä jännitettävää tänäkin syksynä 2 kisaa :)
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Vanhojen maailmanmestarien höpötyksistä ei kannata ottaa kuuleviin korviinsa. Niki Lauda on jauhanut paskaa vuosikaudet besserwisser-asenteella ja tylytyksen kohteeksi on joutunut Schumacheria, Häkkistä, Villeneuvea, Räikköstä ja Hamiltonia. Jackie Stewart on ollut ehkä äänekkäin vanhoista patuista. Scheckter ei taida niin usein julkisuudessa avauta, joten hänelle se suotakoon. Tietenkin "Enzo Ferrari antaisi potkut" -tyylinen heitto on sinänsä aika hervoton, sillä 110-vuotias rautapappa varmasti päättäisi kaikista Ferrarin sisäisistä asioista ja antaisi rautamonoa perseeseen niin että kuuluu. Mutta kenties ne maailmanmestaruudet olisivat jääneet ottamatta vanhan seniilin pyöriessä vaipoissaan tekemässä päätöksiä Schumacherin kisakuskin paikasta. Varmaan siellä ajaisivat tällä hetkellä Enzon papereissa edelleen Gilles Villeneuve ja Didier Pironi.

Häkän ja Schumin jutut ovat ihan asiallisia, mitä nyt kummallakin on omien (ex)-työnantajiensa lasit silmillä. Michael on Massan miehiä ja Mika liputtaa Hamiltonin puolesta. Keke taitaa olla noista vanhan ajan mestareista se kaikista objektiivisin ja asiallisin kommentoija.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tallipäällikköjen keskuudessa on noussut esiin ehdotus Euroopassa ajettavien kilpailujen aikaistamisesta niin, että ne alkaisivat jo klo 11 tai 12. (IS Veikkaaja)

Kaikenlaista liikettä tuntuu olevan viikonlopun ohjelman uudistamiseksi. Sitä en kyllä ihan ymmärrä ketä tuo aikaistaminen palvelee.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Kaikenlaista liikettä tuntuu olevan viikonlopun ohjelman uudistamiseksi. Sitä en kyllä ihan ymmärrä ketä tuo aikaistaminen palvelee.
FOTA on ottanut tämän taktiikan suoraan Mosleyn kirjasta. Ehdotetaan ensin paljon kaikkea mielipuolista ja sitten neuvotellaan läpi pienet yksityiskohdat. Positiivista tässä on se, että nyt tallit yhtenä rintamana seisovat näiden ehdotusten takana. Yhdessä ne ovat paljon jotain mitätöntä ranskalaista klubia vahvempi pelaaja. Talleilla on myös yhteisenä intressinä tehdä vaihteeksi järkeviäkin sääntömuutosehdotuksia.

Euroopan kisojen aikaistamisen takana on puhtaasti halu helpottaa niiden ihmisten elämää, joilla olisi sunnuntaina muutakin tekemistä kuin istua iltapäivä television ääressä. Itse en kuulu tähän ryhmään, sillä lauantaisen saunaillan jälkeen on aina niin mukavaa nukkua seuraavana aamuna pitkään.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tallipäällikköjen keskuudessa on noussut esiin ehdotus Euroopassa ajettavien kilpailujen aikaistamisesta niin, että ne alkaisivat jo klo 11 tai 12. (IS Veikkaaja)

Kaikenlaista liikettä tuntuu olevan viikonlopun ohjelman uudistamiseksi. Sitä en kyllä ihan ymmärrä ketä tuo aikaistaminen palvelee.
Lopeta jo se Veikkaajan lukeminen. Kertaakaan en ole huomannut, että heidän muista lähteistä poikkeavat juttunsa olisivat osuneet oikeaan, eikä tätä muutoehdotusta mainita missään muualla. Ei toki tarkoita, etteikö tällä kertaa osuisi, mutta hyvin, hyvin vähän luottaisin.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Vanhojen maailmanmestarien höpötyksistä ei kannata ottaa kuuleviin korviinsa. Niki Lauda on jauhanut paskaa vuosikaudet besserwisser-asenteella ja tylytyksen kohteeksi on joutunut Schumacheria, Häkkistä, Villeneuvea, Räikköstä ja Hamiltonia. Jackie Stewart on ollut ehkä äänekkäin vanhoista patuista. Scheckter ei taida niin usein julkisuudessa avauta, joten hänelle se suotakoon. Tietenkin "Enzo Ferrari antaisi potkut" -tyylinen heitto on sinänsä aika hervoton, sillä 110-vuotias rautapappa varmasti päättäisi kaikista Ferrarin sisäisistä asioista ja antaisi rautamonoa perseeseen niin että kuuluu. Mutta kenties ne maailmanmestaruudet olisivat jääneet ottamatta vanhan seniilin pyöriessä vaipoissaan tekemässä päätöksiä Schumacherin kisakuskin paikasta. Varmaan siellä ajaisivat tällä hetkellä Enzon papereissa edelleen Gilles Villeneuve ja Didier Pironi.

Häkän ja Schumin jutut ovat ihan asiallisia, mitä nyt kummallakin on omien (ex)-työnantajiensa lasit silmillä. Michael on Massan miehiä ja Mika liputtaa Hamiltonin puolesta. Keke taitaa olla noista vanhan ajan mestareista se kaikista objektiivisin ja asiallisin kommentoija.
Suurin osahan niistä ei kommentoi kummemmin. Mitä nyt muutama sitäkin änekkäämpi. Häkkinenkin on enimmäkseen älynnyt olla hissukseen, mutta johtunee varmaan siitä että ei pääse kotoa ulos...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Lopeta jo se Veikkaajan lukeminen. Kertaakaan en ole huomannut, että heidän muista lähteistä poikkeavat juttunsa olisivat osuneet oikeaan, eikä tätä muutoehdotusta mainita missään muualla. Ei toki tarkoita, etteikö tällä kertaa osuisi, mutta hyvin, hyvin vähän luottaisin.
Johonkin nekin perustuu. Don't shoot the messanger. Onhan tänne referoitu Bildin ja AS:kin "uutisia".
 

Jackson5

Well-known member
Liittynyt
23.8.2008
Viestit
136
Häkän ja Schumin jutut ovat ihan asiallisia, mitä nyt kummallakin on omien (ex)-työnantajiensa lasit silmillä. Michael on Massan miehiä ja Mika liputtaa Hamiltonin puolesta. Keke taitaa olla noista vanhan ajan mestareista se kaikista objektiivisin ja asiallisin kommentoija.
Kyllä, Kekellä on näkemystä asioihin. Häkkinen on suorastaan noloin kaikista kommentoijista kun muistaa Häkän kommentit McSpygate ja Kimin tallinvaihto yms. tapauksissa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jody on vaan katkera kun häneltä itseltää loppui hommat aikoinaan mestaruuskauden jälkeisen kauden tupeltamiseen. Oli Ferrari toki heikko -80 mutta osansa kuljettajillakin. Joten katkeruus paistaa läpi. Italiaanot hakee kaikella mahdollisella sensaatiota suurenpaa tarinaa.

Ei säästynyt Schumikaan 2005 kun Ferrari kärsi rengasongelmista. Useaan otteeseen Schumi sai valituksia vaikka syypää pääosin oli auto. Mutta eihän se nyt Italialaisille sovi, että heidän Ferrarissa olisi vikaa. Olisko tuolloin pitänyt laittaa kuski vaihtoon? Jodyn puheiden mukaan Enzo olis vipannu Schumin pellolle.

Tosiaan kuten joku sanoi, niin italialaismedia on sitä mieltä, että heidän autolla pitäisi aina ajaa se edellisen kisan voittaja. Kukaan muu ei ole heidän jumalaisen ihanan Ferrarin arvoinen kuin voittaja. :yuck:

Kaiken kaikkiaan Ferrari ja italialaiset on syvältä. Kaikki kunnioitus McLarenille :ahem:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Jody on vaan katkera kun häneltä itseltää loppui hommat aikoinaan mestaruuskauden jälkeisen kauden tupeltamiseen. Oli Ferrari toki heikko -80 mutta osansa kuljettajillakin. Joten katkeruus paistaa läpi. Italiaanot hakee kaikella mahdollisella sensaatiota suurenpaa tarinaa.

Ei säästynyt Schumikaan 2005 kun Ferrari kärsi rengasongelmista. Useaan otteeseen Schumi sai valituksia vaikka syypää pääosin oli auto. Mutta eihän se nyt Italialaisille sovi, että heidän Ferrarissa olisi vikaa. Olisko tuolloin pitänyt laittaa kuski vaihtoon? Jodyn puheiden mukaan Enzo olis vipannu Schumin pellolle.

Tosiaan kuten joku sanoi, niin italialaismedia on sitä mieltä, että heidän autolla pitäisi aina ajaa se edellisen kisan voittaja. Kukaan muu ei ole heidän jumalaisen ihanan Ferrarin arvoinen kuin voittaja. :yuck:

Kaiken kaikkiaan Ferrari ja italialaiset on syvältä. Kaikki kunnioitus McLarenille :ahem:
Espanjan lehdistö, erityisesti AS, on yhtä syvältä kuin Italialainen lehdistö. Niiden mielestä puolestaan Alonso ei tee koskaan mitään väärää, vaan vika löytyy aina autosta tai tallista. Sekin on tullut huomattua, jos ei auto pysy hanskassa, niin vika on auton huonossa pidossa, ei Alonsossa :jaska:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös