F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Katsotaan ensin Barcelonan tapahtumat niin nähdään onko tuossa itua. Ei mikään täysin tyrmättävissä oleva ehdotus kuitenkaan.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Enkä silti usko, että Lotuksella päästään sen lähemmäs tai toisaalta jouduta kauemmas muista. Lähinnä siitä yksinkertaisesta syystä, että samaan malliin muutkin kehittävät kärryjään. Toki Virgin voi jäädä vähän kyydistä, jos heillä tuo kehityspuoli on muutenkin keskittynyt, jonkin tankin koon kehittämiseen.

Huipputallien aikaparannusten on annakoitu olevan parhaimmillaan vain 4 kymmmenyksen luokkaa Barselonaan tultaessa. Lotus pääsee tämänhetkisen arvion mukaan pelkällä aeropäivityksellä 1 sekunnin parannukseen Barselonan osalta. Se, että nopeimmat autot on jo pitkälti saatu kaikista aerodynamiikkaan liittyvistä puutteista vapaaksi helpottaa eron kuromista.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Huipputallien aikaparannusten on annakoitu olevan parhaimmillaan vain 4 kymmmenyksen luokkaa Barselonaan tultaessa. Lotus pääsee tämänhetkisen arvion mukaan pelkällä aeropäivityksellä 1 sekunnin parannukseen Barselonan osalta. Se, että nopeimmat autot on jo pitkälti saatu kaikista aerodynamiikkaan liittyvistä puutteista vapaaksi helpottaa eron kuromista.
Puheet on puheita ja sitä rataa mutta eipä hätää. Näemme tilanteen jo parin päivän kuluttua. Epäilen, ettei Lotus ole yhtään sen lähempänä kärkeä kuin aikaisemminkaan. Jos johonkin eroa saavat niin Virginiin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pian tosiaan nähdään. Kyllä minäkin uskoisin, että Lotuksella, jolla oli puoli vuotta vähemmän aikaa tehdä autonsa kuin muilla, on vastaavasti enemmän potentiaalia parantaa. Lähtökohta kun on paljon puolivalmiimpi kuin muilla. Ensimmäisten kuvien mukaan ponttoonit eivät modernisoituneet niin paljon kuin odotin, mutta eipä se pääpaino niissä sitten ollutkaan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Eli Michelin on ylivoimaisesti vahvin ehdokas Bridgestonen korvaajaksi tingittyään aikaisemmasta vaatimuksestaan saada 18 tuuman vannekoko ja matalaprofiilirenkaat nykyisten tilalle.
Onko ne myös suostunu toimiin monopoliasemassa?
Aiemmin on uutisoitu, että ei ja Pirelli taas suostuis, mikä auttais Pirellin asemaa..

Toisaalta jos sielä on vaan yks rengastoimittaja, niin aiwan sama mitkä fillarit sielä sit on. Toki Nokian Hakka Racingit vois olla komeet kyllä. :rolleyes: Ko. kisatiimin nokkamiehenähän olis tietenkin yli-insinööri Mika Salo. :ahem:
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Onko tästä vielä mitään lisätietoa, sillä hieman ihmeelliseltä kuulostaa miksi pääinsinööri ottaa loparit kesken kauden?

Sportti.com: McLarenin pääinsinööri erosi.
Loppuun palaminen?

McLaren plays down Pat Fry's exit

By Jonathan Noble Friday, May 14th 2010, 10:12 GMT

McLaren is confident that its form will not be hit too much by the departure of chief engineer Pat Fry.

Team principal Martin Whitmarsh confirmed that Fry, who originally joined McLaren in 1993, was leaving the Woking-based operation but said he reckons there was enough strength in depth at the outfit to overcome his loss.

"Pat's been with the company for about 18 years, so he's made a great contribution to the team over a number of years," said Whitmarsh.

"I think it was probably good for him, the right decision for him to take a bit of a break, take a breather. I think he's worked very hard for the team for a number of years.

"Within our team, then, I think we've got quite a bit of a talent and depth, so in these situations it's a great opportunity for someone younger, maybe hungrier, to come along and replace all of us. We're all replaceable. I think the process will be the same but we're manned with fresh new engineers."
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Loppuun palaminen?
Voi olla että on haistattanut paskat koko organisaatiolle, kun ei saanut ylennystä tai palkankorotusta tai ansaittua huomiota. Sitten lähtenyt ovet paukkuen. McLarenin PR-osasto ja Martin Withmarsh tunnetusti voi hieman kaunistella asioita. Sit on tietysti vielä Ronspeak
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Voi olla että on haistattanut paskat koko organisaatiolle, kun ei saanut ylennystä tai palkankorotusta tai ansaittua huomiota. Sitten lähtenyt ovet paukkuen. McLarenin PR-osasto ja Martin Withmarsh tunnetusti voi hieman kaunistella asioita. Sit on tietysti vielä Ronspeak
Tässähän olisi Lotukselle kova nimi. Heitän vaan villin veikkauksen, koska jos joku huippusuunnittelija haluaa haastetta, tässä sitä olisi. Käsittääkesni Mike on tekninen johtaja lähinnä. Tosin eriasia kiinnostaako Frytä hännän huippuna rämpiminen näin alussa, toisaalta menihän Andrian Neweykin "ei huipputalliin".

Eroaminen voi johtua myös sopimuksesta toisen tallin kanssa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Kai tämäkin on F1-uutinen. Mikan Harri-isä on kuollut MTV3:n tietojen mukaan. :/
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tässähän olisi Lotukselle kova nimi. Heitän vaan villin veikkauksen, koska jos joku huippusuunnittelija haluaa haastetta, tässä sitä olisi. Käsittääkesni Mike on tekninen johtaja lähinnä. Tosin eriasia kiinnostaako Frytä hännän huippuna rämpiminen näin alussa, toisaalta menihän Andrian Neweykin "ei huipputalliin".

Eroaminen voi johtua myös sopimuksesta toisen tallin kanssa.
Todennäköisesti sopimuksesta johtuvan pakollisen vuoden puolentoista tauon jälkeen löytää tiensä mercedekselle tai ehkä jopa lotukselle.
 

Krikke

Yleinen höntsäilijä
Liittynyt
25.1.2006
Viestit
755
Sijainti
Selostuskopin katossa
Mies teki uutterasti työtä poikansa harrastuksen eteen aikana, jolloin suomesta ei noin vain ponkaistu formulamaailmalle.

R.I.P Harri Häkkinen.
Syvimmät osanottoni.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös