Tokihan Mercedes-Benz kokeili bensiinin suorasuihkutusta 1950-luvulla legendaarisessa 300SL-mallissan, muttei tietääkseni F1:ssä.Eikös Mersulla ollu suorasuihkutus jo 1950-luvulla
Vai puhutaanko nyt eri asiasta?
Suoraruiskutuksen käyttö F1-moottoreissa on säännöllä kielletty. Luulen että syy tällä halu hillitä tehoja, jos oikein muistan niin kielto tuli voimaan 3.5 litraisten hirmumoottoreiden aikana.Polttoaineen suihkutus suoraan sylinteriin on kuitenkin mielestäni ennennäkemätön asia F1:ssä. :doubtful:
Eipä ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä...Samaisessa uutisessa arvellaan, että Lotus rakentaa ensi kaudeksi oman hydrauliikkajärjestelmänsä.
Päätin tarkistaa, ja Wikipediassa sanotaan W196-aiheessa että Remarkable firsts included the use of Desmodromic valves and fuel injection developed by Mercedes engineers through experience gained on the Messerschmitt Bf 109 fighter engine during World War II.Eikös Mersulla ollu suorasuihkutus jo 1950-luvulla
Vai puhutaanko nyt eri asiasta?
Eikös Mersulla ollu suorasuihkutus jo 1950-luvulla
Joo, mutta mihin sitä bensaa suihkittiin ja miten tää liittyy fykkösiin?Päätin tarkistaa, ja Wikipediassa sanotaan W196-aiheessa että Remarkable firsts included the use of Desmodromic valves and fuel injection developed by Mercedes engineers through experience gained on the Messerschmitt Bf 109 fighter engine during World War II.
-Saattoihan tuossa Mercedeksen 1950-luvun F1-autossa ollakin bensiinin suihkutus suoraan sylinteriin:Päätin tarkistaa, ja Wikipediassa sanotaan W196-aiheessa että Remarkable firsts included the use of Desmodromic valves and fuel injection developed by Mercedes engineers through experience gained on the Messerschmitt Bf 109 fighter engine during World War II.
Sitä kai kaikki haluaisivatkin, jos kustannuksilla ei olisi väliä.rajoittaisivat moottorin ilman ja bensan saantia ja antaisivat muuten vapaat kädet moottorin rakentamiseen.
:thumbdown
-F1:t eivät enää oikein tunnu kuninkuusluokalta Corolla-moottoreilla, varsinkin jos esim.:thumbdown
Mikä vika siinä rivinelosessa ykskuutosessa oikeen on...
Tuntuivatko 80-luvun turbo-ykköset kuninkuusluokalta sitten? Niissähän oli vielä pienemmät koneet-F1:t eivät enää oikein tunnu kuninkuusluokalta Corolla-moottoreilla, varsinkin jos esim.
Formula Renault-luokassa ajetaan mahtavilla 4 l V8:eilla. :thumbfh:
-tuolloin suurin osa koneista oli kuitenkin V6:ia, tätähän Ferrari yrittää juuri puolustaa. Itse olisin myös 1,8 litraisten 6:ten puolella, sylinterijärjestys voisi olla vapaa, tällöin olisi hienoa kun eria autot tunnistaisi jo äänestä, jos jossain olisi B6, jossain R6 ja lopuilla V6. :thumbup:Tuntuivatko 80-luvun turbo-ykköset kuninkuusluokalta sitten? Niissähän oli vielä pienemmät koneet
En, suoraan sanoen, pidä tästä suuntauksesta. 20 on ihan ehdoton maksimi. Tästä ei enää yhtään enempää kisoja. Loppukausi näyttää aivan hirveältä. Kuusi viimeistä kisaa ajetaan Euroopan ulkopuolella, ja näistä kolme on katuratoja. Yhteensä katuratoja on tungettu kalenteriin viisi eli 25 % olettaen, ettei Intiaankin valata betoniränniä. Abu Dhabi ja Interlagos vielä todennäköisesti vaihtavat paikkaansa.F1-kalenteri paisuu ennätyspitkäksi
08.09.2010 16:08
Sebastian Vettel, kuva: Mark Thompson/Getty Images
Formula ykkösten MM-sarjassa ajetaan ensi kaudella ennätykselliset 20 osakilpailua.
Kisat lisääntyvät tähän kauteen verrattuna yhdellä, kun kalenteriin lisätään Intian osakilpailu, joka ajetaan ensi vuonna 30. lokakuuta.
Kauden päätöskisa palaa jälleen Brasilian Interlagosiin, kun Abu Dhabi siirtyy viimeisen kisan paikalta toiseksi viimeiseksi kisaksi.
F1-kalenteri 2011:
13.03. Bahrain
27.03. Australia
10.04. Malesia
17.04. Kiina
08.05. Turkki
22.05. Espanja
29.05. Monaco
12.06. Kanada
26.06. Eurooppa (Valencia)
10.07. Iso-Britannia
24.07. Saksa
31.07. Unkari
28.08. Belgia
11.09. Italia
25.09. Singapore
09.10. Japani
16.10. Korea
30.10. Intia
13.11. Abu Dhabi
27.11. Brasilia
Samaa mieltä.Ihmettelen että miksi ketään ykkösiä seuraavaa haittaa se että kauteen tulee ENEMMÄN kisoja? Ainahan voi jättää katsomatta jos ei kiinnosta. Minulle ainakin kelpaa.