Juustoinen
New member
- Liittynyt
- 7.9.2010
- Viestit
- 4
Mielummin seuraisin 12 kisan kautta hyvillä radoilla, kuin 20 kisaa joista noin puolet radoista ovat enemmän tai vähemmän surkeita.
Luetteleppas huonot radat. Itse keksin 3 (AD, Barcelona ja Valencia)Mielummin seuraisin 12 kisan kautta hyvillä radoilla, kuin 20 kisaa joista noin puolet radoista ovat enemmän tai vähemmän surkeita.
Joo en kyllä tähän hätään muita huonoja keksi, ehkä Unkari. Muutenkaan en kauheasti miettinyt kommenttia kirjoittaessani. Jokatapauksessa 20 kisaa on maksimi. Täytyyhän sitä talvi jännittää kuinka hyvät autot kukin talli väsää.Luetteleppas huonot radat. Itse keksin 3 (AD, Barcelona ja Valencia)
Ja http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=26661&page=56
Eihän tämä mikään ongelma ole. Katsot vain ne 12 kisaa. Ne joita kiinnostaa (kuten minua) voivat katsoa loputkin.Mielummin seuraisin 12 kisan kautta hyvillä radoilla, kuin 20 kisaa joista noin puolet radoista ovat enemmän tai vähemmän surkeita.
Kyllä minä ne loputkin katson. Joitain kisoja (Valencia,Abu Dhabi) ilmankin voisi elää.Eihän tämä mikään ongelma ole. Katsot vain ne 12 kisaa. Ne joita kiinnostaa (kuten minua) voivat katsoa loputkin.
No esimerkiksi NASCARissa homma on mennyt täysin pelleilyksi, kun ensin ajetaan helmikuusta syyskuulle 26 rundia ja vasta sitten aletaan laskea pisteitä loppujen kymmenen kisan aikana kymmenen parhaan kuljettajan osalta. Eli yhteensä 36 osakilpailua, joukkoon mahtuu ymmärrettävästi iso kasa pakkopullaa. Mutta amerikkalaiset toki haluavat tahkoa "riittävän" pitkän perussarjan ja pleijarit päälle, saa kato enemmän fygyy.Ihmettelen että miksi ketään ykkösiä seuraavaa haittaa se että kauteen tulee ENEMMÄN kisoja? Ainahan voi jättää katsomatta jos ei kiinnosta. Minulle ainakin kelpaa.
Chase-systeemin järkevyys on luku sinänsä, muttei liity kisojen määrään. Ihmiset seuraavat jotain Losteja tai ehkä relevantimmin jotain Survivoreita kerran viikossa, joten miksei sitten autokisojakin. Joka viikko uusi jakso, jossa draaman kaari jatkuu. Tai jos urheilun puolelle mennään, futiksen (lähes) jokalauantaista Valioliigakierrosta.No esimerkiksi NASCARissa homma on mennyt täysin pelleilyksi, kun ensin ajetaan helmikuusta syyskuulle 26 rundia ja vasta sitten aletaan laskea pisteitä loppujen kymmenen kisan aikana kymmenen parhaan kuljettajan osalta. Eli yhteensä 36 osakilpailua, joukkoon mahtuu ymmärrettävästi iso kasa pakkopullaa. Mutta amerikkalaiset toki haluavat tahkoa "riittävän" pitkän perussarjan ja pleijarit päälle, saa kato enemmän fygyy.
:mad_old::thumbdown:nope::yuck::alppu::thumbfh:
NobleF1 Nick Heidfeld will race for Sauber from the Singapore GP, replacing Pedro de la Rosa
Viikon kuva-arvoitus: Kuinka monta kertaa löydät kuvasta sanan "Santander"?:thumbfh:
Just. Aletaanko laskemaan kuskien tekemiä virheitä? Ei kyllä kunnian kukko laula Alonsolle siinäkään kategoriassa...Briatore piikitteli Hamiltonia ja Red Bull -tallia
Renault'n entisen tallipäällikön Flavio Briatoren mielestä Lewis Hamiltonin virhe Italian GP:n ensimmäisellä kierroksella osoitti, ettei McLarenin brittikuski kestä vieläkään paineita riittävän hyvin.
Hamilton törmäsi Della Roggia -shikaanissa Felipe Massan Ferrariin ja joutui keskeyttämään.
- Hän teki pahan mokan. Paineet kuuluvat F1-kuljettajan elämään ja jotkut kuljettajat parantavat otteitaan paineen alla. Fernando Alonso sanoi kolme viikkoa sitten pystyvänsä taistelemaan mestaruudesta eikä kukaan uskonut häntä. Hän kuitenkin tiesi omaavansa voittaja-auton ja olevansa edelleen mukana taistelussa. Vaikealla hetkellä paineet auttavat häntä, kun taas toiset kuljettajat tekevät virheitä. Ei pidä unohtaa, miten Hamilton menetti vuoden 2007 mestaruuden, Briatore sanoi italialaisen Sky Sport 24 -kanavan haastattelussa.
Australian GP teki valtavan mittaluokan tappiot
Formula 1 -kisan järjestäminen Melbournessa käy kalliiksi Victorian osavaltion veronmaksajille. Tämän vuoden Australian GP teki peräti 49,2 miljoonan Australian dollarin (noin 35 milj. euron) tappiot.
Järjestäjien mukaan jättitappioiden syynä ovat maailmanlaajuinen talouskriisi ja kasvaneet järjestämiskustannukset. Victorian osavaltion hallitus on kuitenkin sitoutunut tukemaan GP:tä vuoteen 2015 asti.
- Tapahtuman arvo Melbournen kaupungille on 62 miljoonan dollarin (noin 45 milj. euron) luokkaa, hallituksessa suurtapahtumiin liittyvistä asioista vastaava ministeri Tim Holding sanoi ABC-kanavalle.
F1-kilpailun vastustajat ovat kuitenkin vedonneet tutkimuksiin, joiden mukaan GP:n merkitys turismille ja liike-elämälle olisi huomattavasti väitettyä pienempi.
(MTV3-Reuters)
Talkoolaisten merkitys on noista summista puhuttaessa olematon. Jos ajatellaan sillä alueella olevan töissä 1.000 henkeä ja palkka yms kustannusten olevan keskimäärin 150/pv kolmena päivän ajan, niin saman työn tekeminen kokonaan talkoilla vähentäisi kustannuksia 4,5 miljoonaa. Mun käsittääkseni kyllä F1-kisoissakin on talkoopoppoota.Tekeekös ne tuolla vormulotten puolella sellasta talkootyötä ollenkaan, niinku rallissa?
Meinaan esim. makkaranpaistoa, muurinpohjalettuja, reittien merkkaamista ym. omalla ajalla harrastuksen vuoksi, että laji säilyisi omassa maassa.
Ja vielä, kukaan noista talkoolaisista siellä rallissa ei taida edes miettiä, paljonko Loeb tienaa ajaessaan.
F1 on vähän liikaa rahapeliä. :thumbdown
Mikähän ihmeen logiikka tuossa Fernandon lausunnossa oli? Multa meni ainakin täysin yli hilseen! Tuskin monikaan häntä inhoavista tulee koskaan tutustumaan häneen.Alonso: Sitä parempi, mitä enemmän inhoatte minua
Tuo nyt on ihan puhdas yritys horjuttaa Lewista ym. henkisesti. Toisaalta 2008 Lewis kesti nuo paineet, eli aika mautonta alkaa puhua tuollaista. Mutta mitä suurimmalla todennäköisyydellä ihan provona heittänyt Alonsoa auttaakseenhttp://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/09/1186501
Just. Aletaanko laskemaan kuskien tekemiä virheitä? Ei kyllä kunnian kukko laula Alonsolle siinäkään kategoriassa...