F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Käsittääkseni TR:n myymistä on hidastanut se, että sen halutaan säilyvän ainakin jonkin asteisena juniori tiiminä RB:n kuljettaja ohjelmalle. Muuten kyllä varmaan paras vakavasti myynnissä olevista tiimeistä. Williams on pörssissä, joten siitä vaan tekemään lunastustarjousta. En tosin tiedä kuinka suuri osa osakkeista on edelleen vanhoilla henkilöomistajilla eli että pystyisikö siitä tekemään ns. vihamielistä valtausta.
Williamsin osakkeista pörssissä on 27,4% ja Frank omistaa yhä 50,3%. Patrick Headin huhutaan luopuneen osuudestaan tai ainakin pienentäneen sen muutamaan prosenttiin.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Käsittääkseni TR:n myymistä on hidastanut se, että sen halutaan säilyvän ainakin jonkin asteisena juniori tiiminä RB:n kuljettaja ohjelmalle. Muuten kyllä varmaan paras vakavasti myynnissä olevista tiimeistä.
On neuvottelu' ja hintakysymys, jos esimerkiksi toinen kuskipaikka varataan RedBullin juniorikuskille vaikkapa viiden vuoden ajaksi. En usko sen muodostuvan kynnyskysymykseksi.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Onko tämä Maikkarin uutinen jotenkin solmussa itsensä kanssa...?

Ferrarilla F1-historian suurimmat sponsoritulot

Ferrarin F1-talli sai viime kaudella sponsoreiltaan peräti 170 miljoonaa euroa, kertoo F1-rahanjaon erikoisjulkaisu Formula Money.

Ferrarin sponsoripotti on F1-historian kaikkien aikojen suurin. Pelkästään Santander-pankki maksoi Ferrarille arviolta noin 34,5 miljoonaa euroa. Ferrarin keräämät sponsorirahat olivat 32,5 prosenttia kaikkien F1-tallien yhteenlasketusta viimevuotisesta sponsoripotista.

Täksi kaudeksi Ferrarin sponsorirahat ovat pudonneet 11 prosenttia viime kauteen verrattuna, koska abudhabilaiset Etihad ja Mubadala eivät enää sponsoroi tallia. Ferrarin kerää silti edelleen talleista suurimmat sponsoritulot.
Miten voi olla kakkien aikojen suurin jos kuitenkin on pienempi kuin viime vuonna...? Siirretäänkö suoraan Kot.median huonoimpiin F1 juttuihin...?
Yhtään Formula Money -teosta ei just nyt satu kirjahyllyssä olemaan jotta pystyis tarkistamaan mitä siinä oikeasti lukee.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
On neuvottelu' ja hintakysymys, jos esimerkiksi toinen kuskipaikka varataan RedBullin juniorikuskille vaikkapa viiden vuoden ajaksi. En usko sen muodostuvan kynnyskysymykseksi.
Sitähän Sam the Man varmaan meinaskin, että kompastuksena lienee jonkin sortin vaatimus pitää kuski tai kuskit RB:n päätäntä vallassa... ;)
Jos siis oletetaan, että tallia ei ole myyty sen takia, että RB haluaa junnutiimin.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Onko tämä Maikkarin uutinen jotenkin solmussa itsensä kanssa...?

Miten voi olla kakkien aikojen suurin jos kuitenkin on pienempi kuin viime vuonna...? Siirretäänkö suoraan Kot.median huonoimpiin F1 juttuihin...?
Yhtään Formula Money -teosta ei just nyt satu kirjahyllyssä olemaan jotta pystyis tarkistamaan mitä siinä oikeasti lukee.
Ferrarin F1-talli sai viime kaudella sponsoreiltaan peräti 170 miljoonaa euroa, kertoo F1-rahanjaon erikoisjulkaisu Formula Money.

Ferrarin sponsoripotti on F1-historian kaikkien aikojen suurin. Pelkästään Santander-pankki maksoi Ferrarille arviolta noin 34,5 miljoonaa euroa. Ferrarin keräämät sponsorirahat olivat 32,5 prosenttia kaikkien F1-tallien yhteenlasketusta viimevuotisesta sponsoripotista.

Täksi kaudeksi Ferrarin sponsorirahat ovat pudonneet 11 prosenttia viime kauteen verrattuna, koska abudhabilaiset Etihad ja Mubadala eivät enää sponsoroi tallia. Ferrarin kerää silti edelleen talleista suurimmat sponsoritulot.
Ihan oikeinhan siinä lukee. 2010 oli kaikkien aikojen suurin potti, 2011 sponssirahat ovat pudonneet 11 prosenttia siitä. :wink:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sitähän Sam the Man varmaan meinaskin, että kompastuksena lienee jonkin sortin vaatimus pitää kuski tai kuskit RB:n päätäntä vallassa... ;)
Jos siis oletetaan, että tallia ei ole myyty sen takia, että RB haluaa junnutiimin.
Uusilla tulijoilla on yleensä budjetti varsin rajattu, mikäli RB antaa hinnallisesti riittävän alennuksen toimimisesta jonkin sortin junnutiiminä, niin se voi jopa helpottaa myymistä.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
En tajunnut Ferrari-uutista itsekään.

Jos ei näitä vielä ollut, niin Hamilton pahoittelee käytöstään: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/06/1343913/lewis-hamilton-taustoittaa-kaytostaan

mm: - Monaco on suosikkiratojani, jossa haluan elää unelmaani kuten Ayrton Senna ja muut suurkuljettajat tekivät aiemmin. Laitan siellä paljon paineita itselleni ja kun asiat eivät suju hyvin, niin ne paineet keittävät yli. Jos en anna itselleen hengähdysaikaa, vaan menen suoraan mikrofonien eteen, niin ei tule aina vastattua oikealla tavalla, Hamilton kommentoi.

Hamilton oli myös pyytänyt anteeksi puhelimitse sekä Maldonadolta että Massalta.
 
Viimeksi muokattu:

warre1

Well-known member
Liittynyt
8.7.2005
Viestit
386
Sijainti
Kouvola
Jaahas:

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/06/1344331/karkiautoihin-vaaditaan-iso-muutos-silverstonessa

Kansainvälinen autoliitto FIA haluaa kitkeä pois auton omien pakokaasujen hyödyntämisen diffuusorissa silloin, kun kuljettaja ei paina autossaan kaasupoljinta. Kaikki kärkitallit ovat kehittäneet tällä kaudella järjestelmiä, joissa pakokaasuja ohjataan jatkuvasti diffuusoriin lisäämään pitoa parantavaa downforcea. Bensaa poltetaan pakokaasujen tuottamiseksi myös silloin, kun kaasupoljinta ei paineta.

FIA:n kilpailujohtajan Charlie Whitingin mielestä on sääntöjenvastaista hyödyntää moottoria auton aerodynamiikan parantamiseksi, koska säännöt kieltävät liikkuvat aerodynaamiset apuvälineet. Alun perin kiellon piti astua voimaan jo toukokuisessa Espanjan GP:ssä, mutta Whiting lähetti lauantaiaamuna F1-talleille kirjeen, jossa määrätään heinäkuisesta Silverstonen kisasta lähtien voimaan sääntö, jonka mukaan pakokaasuja saa tuottaa vain 10 prosenttia maksimimäärästä silloin, kun kaasupoljinta ei paineta.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jaahas:

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/06/1344331/karkiautoihin-vaaditaan-iso-muutos-silverstonessa

Kansainvälinen autoliitto FIA haluaa kitkeä pois auton omien pakokaasujen hyödyntämisen diffuusorissa silloin, kun kuljettaja ei paina autossaan kaasupoljinta. Kaikki kärkitallit ovat kehittäneet tällä kaudella järjestelmiä, joissa pakokaasuja ohjataan jatkuvasti diffuusoriin lisäämään pitoa parantavaa downforcea. Bensaa poltetaan pakokaasujen tuottamiseksi myös silloin, kun kaasupoljinta ei paineta.

FIA:n kilpailujohtajan Charlie Whitingin mielestä on sääntöjenvastaista hyödyntää moottoria auton aerodynamiikan parantamiseksi, koska säännöt kieltävät liikkuvat aerodynaamiset apuvälineet. Alun perin kiellon piti astua voimaan jo toukokuisessa Espanjan GP:ssä, mutta Whiting lähetti lauantaiaamuna F1-talleille kirjeen, jossa määrätään heinäkuisesta Silverstonen kisasta lähtien voimaan sääntö, jonka mukaan pakokaasuja saa tuottaa vain 10 prosenttia maksimimäärästä silloin, kun kaasupoljinta ei paineta.
Ilmeisesti pitää korottaa sitä maksimimäärää mahdollisimman korkealle.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
FIA vahvisti: Formuloissa ajetaan V6-moottoreilla

Formula ykkösten moottoriuudistus siirtyy kauteen 2014, jolloin voimanlähteiksi tulevat turboahdetut 1,6-litraiset V6 -moottorit, kertoi Kansainvälinen autoliitto FIA keskiviikkona.

Päätös tehtiin yksimielisesti asiaa selvittäneen F1-komission äänestyksessä keskiviikkona. Uudistus tarvitsee vielä muodollisen hyväksynnän FIA:n maailman moottoriurheiluneuvostolta.

Aiemmin FIA kaavaili nykyisten V8-moottorien korvaamista nelisylinterisillä kaudelle 2013. V6-moottoreihin siirtyminen on kompromissiratkaisu, jonka F1-sarjan moottorivalmistajat hyväksyivät.

Nelisylinterisillä hybridimoottoreilla haluttiin tehdä lajista ympäristöystävällisempi ja toisaalta leikata polttoaineenkulutusta. Nelisylinteristen moottoreiden vastustajien mukaan autojen ääni muuttuisi uudistuksessa merkittävästi, mitä F1-fanit eivät välttämättä sulattaisi. Moottorivalmistajien näkökulmasta taas täysin uuden nelisylinterisen voimalähteen kehittäminen tulisi V6-konetta kalliimmaksi.

Autovalmistajista vahvimmin nelisylinterisen vaihtoehdon puolesta liputti Renault, kun taas jyrkimmin sitä vastusti Ferrari, jonka katuautoista useimmat kulkevat V8-moottoreilla. Renault'n ja Ferrarin ohella myös Mercedes sekä yksityinen Cosworth rakentavat moottoreita formula ykkösiin.

MTV3-Reuters
Sellaista. V6 tuplaturbo olisi kyllä ihan legenda motti :wink:
 

Henkaboy

Well-known member
Liittynyt
6.1.2011
Viestit
406
Kyllä tuo on minusta paljon parempi ratkaisu kuin nelisylinteriset, ei ihan mopon äänet tule.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
maiggari sanoi:
Renault'n ja Ferrarin ohella myös Mercedes sekä yksityinen Cosworth rakentavat moottoreita formula ykkösiin.
Ovatko Renault, Ferrari ja Mercedes kenties valtionyhtiöitä, vai miksi täytyy erikseen mainita Cosworthin olevan yksityinen?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös