rFactor?

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Tänään ensimmäistä kertaa latasin netistä muiden tekemiä säätöjä. Ongelmana vain on että ei ole hajuakaan minne nämä setupit pitäisi laittaa, sillä mitään gpl:n tapaista setup-nimistä kansiota ei pelin tiedostoissa näy. Netistä löytyneissä ohjeissa neuvotaan pistämään setupit kansioon rFactor/UserData/(pelaajanimi)/settings, mutta omista tiedostoista kyseistä kansiota ei löydy. Pelin versio on 1.255
Setupit löytyivätkin C:/-asemasta, vaikka peli on asennettu D:hen. Ihme kikkailua:frank:
 
Viimeksi muokattu:

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Tulipahan tässä mieleen, että rFactorcentral josta voi ladata modeja on siirtynyt Simracewayhin, johon on siirretty rFC:n vanhat käyttikset. Eli sinne siis, jos on elänyt kiven alla. Vähän vielä tuo systeemi takkuaa, mutta kyllä tuota taidetaan aktiivisemmin päivitellä.
 

Kanzo

Totaalirankka
Liittynyt
21.8.2004
Viestit
120
Sijainti
Helsinki
Setupit löytyivätkin C:/-asemasta, vaikka peli on asennettu D:hen. Ihme kikkailua:frank:
Mmm... joo, samaa ihmettelin uudella Vista 64 -koneella minäkin. Ihan persiistä koko käyttis. Mutta tokenihan se siitä, kun otin käyttäjätilien valvonnan pois päältä (ohjauspaneeli - käyttäjätilit). Johan tallentuvat taas sinne rF-kansioon oikeaan paikkaan. ;)
 

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Joo kait rFactor menee itellä kans hankintaan..viikonloppuna latasin ja kokeilin. Ainut mikä vähän laittaa harkitsemaan on toi graafinen puoli..radat näyttäis olevan aika heikkoja. Autoihin en niin kiinnittäny huomiota, koska ei varmaan muuta tulisi pelattua ku modeja.
Modit onki varmaan aika hyvin sitte toteutettu..näin ainakin olen ymmärtäny. :rolleyes:
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3565
Joo kait rFactor menee itellä kans hankintaan..viikonloppuna latasin ja kokeilin. Ainut mikä vähän laittaa harkitsemaan on toi graafinen puoli..radat näyttäis olevan aika heikkoja. Autoihin en niin kiinnittäny huomiota, koska ei varmaan muuta tulisi pelattua ku modeja.
Modit onki varmaan aika hyvin sitte toteutettu..näin ainakin olen ymmärtäny. :rolleyes:
Radoissa on kanssa modista riippuen ihan älyttömän suuri ero ;)
 

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Radoissa on kanssa modista riippuen ihan älyttömän suuri ero ;)
Joo GTR2 modeissa vähän sama homma..taitavat olla aika samoja modeja rFactorin kans? Mutta lähinnä tarkoitin näitä autoja näissä modeissa. :) Tarkemmin ku miettii niin eipä ne graffat ne tärkein asia ole.. :rolleyes: Jos tällä viikolla vaikka sais hommattua..ajohalut vaan kasvaa kokoajan! :D
 

mattipuh

Well-known member
Liittynyt
9.8.2009
Viestit
709
Sijainti
Full send
+1 grafiikat saakin olla semikököt, pyöriipähän peli hyvin vanhemmallakin raudalla. auton ajotuntuma on se tärkein hommeli. ja se on aika hyvä rfactorissa.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Tuli sitten tämäkin asennettua koneelle ja vähän tahkottuakin. Onko mitään mahdollisuutta saada vaihtelua AI:n tasoihin. Meinaan sitä, kun ajaa itsekseen n. 15 AI:tä vastaan, niin vähän turhauttavaa, kun kaikki vastustajat ovat käytännössä saman tasoisia. Yhdessä nipussa siis mennä huristavat. Tämä syö yksinpelin mielekkyyttä.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3565
Tuli sitten tämäkin asennettua koneelle ja vähän tahkottuakin. Onko mitään mahdollisuutta saada vaihtelua AI:n tasoihin. Meinaan sitä, kun ajaa itsekseen n. 15 AI:tä vastaan, niin vähän turhauttavaa, kun kaikki vastustajat ovat käytännössä saman tasoisia. Yhdessä nipussa siis mennä huristavat. Tämä syö yksinpelin mielekkyyttä.
Player filea muokkaamalla saat ;)
Tarkkaa muokattavaa linea en muista, mutta sieltä sen saa korjattua
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3565
Nyt on julkaistu fsone 2009 ja päivitetty versio ctdp 2006 modeihin ja pakko sanoa että tykkään molemmista erittäin paljon.

Etenkin 2006 on aivan uskomattoman hienosti tehty modi, ei voi kuin ihailla.:ahem:
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Tulipa tämäkin hommattua viimein.

Mitäs modauksia ihmiset suosittelee? GPL:ää tullut joskus ajeltua, joten sen aikakauden Formulat kiinnostavat. Ja kun tuota KKWCS-sarjaa tulee ajettua, niin joku karting-modikin voisi olla mukava, jos niistä joku on toimiva. Mutta noin yleensä ottaen minkä tahansa sarjan modi kiinnostaa, jos se on hyväksi todettu.

rF Rank tuli vastaan, kannattaako sitä käyttää vai onko sille parempia vaihtoehtoja?

Muitakin vinkkejä otetaan vastaan ja nettisivuja saa suositella myös. Ilmeisesti ainakin rFactor Centraliin kannattaisi tutustua paremmin, vilkaisin sitä vain nopeasti vasta.
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3565
On rfactorcentralissa ainankin (ollut, en ole käynyt hetkeen, joten en varmana sano) '71 ja '75 modit.

(71 modi oli ihan hyvä, tosin en itse ole kovin hyvin perällä tämän ajan autoista ja kuskeista, mutta mukava ja haastava ainankin oli ajaa.)

Jotain juttua olen kuullut 55 ja 67 modeista, näitten valmiudesta en tiedä...

79 modi on aivan loistava, sitä suosittelen

(Nuo siis vanhoista modeista)

Uudemmista suosittelesin ctdp 2005 ja 2006, mmg 2007, fsone 2008 ja '09.

Hieman vanhempia mutta hyviä on myös f1 s-r:n modit (91 ja 93), mutta nämä eivät ole kovin hyviä offlinessa ;)

1988 ja 1985 ovat kanssa hyviä, mutta erittäin vaikeita ja vaativat ainankin minulta todella paljon aikaa ennenkuin opin niitä kunnolla hallitsemaan ja pärjäämään.

Toivottavasti oli apua.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Kiitokset, eiköhän näistä apua ole. Luultavasti kokeiluun menee ensimmäiseksi '67 tai '79 jossain.
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Mäkin voisin kontribuutata tähän ketjuun.
Omat suosikkini kokeilemistani modeista listaan seuraavassa:

Bathurst Legends 1972
Toistaiseksi paras modi joka mallintaa... muskeliautoja! Vaikkakin pääpaino on tietenkin vuoden 1972 Australian Bathurst 1000 kapinoissa, onnistuu modi hienosti mallintamaan aikakautensa isoja tehokkaita autoja, joissa on huonot ajo-ominaisuudet ja jarrut. Joskin Holden Torana menee enemmänkin pikkuauto kategoriaan. Toiset kaksi, Ford Falcon ja Chrysler Charger ovat enempi amerikkalaistyylisempiä. Varsinkin Charger on todella hauska ajettava, vaikka häviääkin nopeudessa Falconille. Torana ei oikein pärjää näille kahdelle. Autojen mallinnukset ja maalaukset ovat nättejä ja tarkkoja, äänet myös hienoja. Puutteena on se ettei 70-luvun Bathurstia kai ole saatavilla vieläkään? Sen sijaan pitää tyytyä moderniin versioon radasta.

F1 1979
Mieletöntä laatutyötä. Mallintaa monipuolisesti ja kunniallisesti aikansa formuloita. Erilaisia autoja on paljon valittavana, ja jokaisessa tietenkin omat luonteenpiirteensä. Yleisesti ottaen ajettavuus on sopivassa tasapainossa tehojen ja ajettavuuden suhteen, autoja on melko helppo ajaa äärirajoilla. Autoissa alkaa olla myös vauhtia aika mukavasti ja maaefekti tuntuu. Sopii huomattavasti paremmin aloittelijalle kuin vaikkapa F1 1985. Aikakauden radat taitaa kaikki olla saatavilla, ja sekös hymyilyttää. Sivuhuomiona, mielestäni 71 modi ei yllä lähellekkään 79 tasolle. Fiilis puuttuu!

F1 1985
Jälleen upea ja laadukas modi. Varmaankin haastavin kaikista mitä olen kokeillut, mutta täysin opeteltavissa silti. Autot ovat tehokkaimmillaan, mutta samanlaista pitoa ja downforcea ei löydy kuin 1979 versiossa. Tämä lisää tuntuvasti haastetta ajamiseen. Suurin merkitys aloittelijalle on kokeilla modia helpoimmin ajettavilla autoilla. McLaren on oikeasti anteeksiantavin, kiitos mielettömälle aliohjautuvuudelle joka tosin tappaa aikaa syheröimillä radoilla, kuten katuradoilla. Alfa Romeo (!) saattaa sopia aloittelijalle parhaiten, vauhti ei ole tappavaa pisimmän suoran päässä, ja ajettavuus on hyvä kompromissi pitoa ja yliohjautuvuutta. Williams on modissa haastavin ja palkitsevin auto. Tehoa ja vauhtia kaikista eniten, pidon kustannuksella. Mutta kun hallitsee Williamsin, on voittamaton. Itse en ole vieläkään saanut ehjää kierrosta Ahvenistolla Williamsilla :rolleyes: Ja muista, ensimmäisellä kierroksella mikään auto ei toimi! Vasta toisella renkaat ovat sen verta lämmenneet että voi alkaa puskemaan kunnolla.

1970 World Sport Car Championship
Ehkä upein modi mihin olen törmännyt. Helvetisti hienosti mallinnettuja aikansa urheiluautoja joka luokasta, joista jokainen vaikuttaa todella autenttiselta. Kuten kuuluu, autojen erot ovat selvät ja jokainen yksilö tarjoaa oman erilaisen ajonautintonsa. Yhdessä autenttisen 70-luvun Le Mans Sarthe radan kanssa tätä modia on vaikea peitota. Joskus vielä ajan oikeasti 24 tuntisen tällä modilla, kun vain osaisi päättää missä luokassa. Hitaimmilla autoilla on helpompi pysytellä radalla ja tulee tehtyä vähemmän virheitä, mutta ainoastaan nopeimmilla on oikeasti mahdollisuus voittaa koko kisa. Äänet ovat myös loistavat. Nopeimman luokan autoista Ferrari on varmaankin anteeksiantavin ajettava, kilpaileva Porsche tuntuu vikuroivan melkoisesti. Mutta voiko Ford GT40 todella olla niin huono auto kuin modi antaa ymmärtää? :eek!:

Touring Car Legends
Jälleen valtava läjä autoja ajettavaksi. Modi sisältää 80-luvun vakioautosarjojen ajoneuvoja, lähinnä DTMn, WTCCn, BTCCn ja Australian sarjojen pohjalta. Monenlaisia härveleitä varmasti jokaiseen vakioautomakuun. Ajotuntuma meinaa olla vähän geneerinen ja samankaltainen eri autoissa, tosin tuskin isoja eroja koskaan ollut oikeastikkaan. Modi sisältää autenttiset maalaukset eri sarjoista eri vuosilta, sen sijaan autenttisia ratoja onkin vähän hankalampi löytää. Itse olen tykästynyt ajelemaan pikkubemarilla, ajettavuutta ja nopeutta hyvässä suhteessa. Äänet ovat aika yksitoikkoiset, taitaa käyttää rFactorin standardiääniä. Modista hauskan tekee kuitenkin sen että ajaminen on kuin ajamista vakioautoilla. Tönimistä, puskemista, sähläämistä jne. Autot myös kestävät damagea hyvin.


Itse en pelaa peliä online, se tuntuu olevan valtavan säädön takana enkä edes tiedä missä sitä voi pelata ja onko esim Suomessa servereitä. Offline pelaamisesta sen verran että varsinkin formulatyyppisissä lajeissa tekoäly saa paljon anteeksi. Kun omat renkaat ja tukivarret lentävät pellolle pienimmissäkin törmäyksikssä, tekoäly runnoo vahingoittumattomana surutta päälle kuin ajaisi NASCARia. Myöskään se ei ole hauskaa että tekoäly jatkaa kaasu pohjassa ajolinjalla vaikka on menettänyt toisen eturenkaistaan... Arvatenkin seuraavassa mutkassa tapahtuu ikäviä. Näillä puhein, rFactorin tekoäly toimikiin loistavasti koppiautoluokissa!
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
F1 1985
Jälleen upea ja laadukas modi. Varmaankin haastavin kaikista mitä olen kokeillut, mutta täysin opeteltavissa silti. Autot ovat tehokkaimmillaan, mutta samanlaista pitoa ja downforcea ei löydy kuin 1979 versiossa. Tämä lisää tuntuvasti haastetta ajamiseen. Suurin merkitys aloittelijalle on kokeilla modia helpoimmin ajettavilla autoilla. McLaren on oikeasti anteeksiantavin, kiitos mielettömälle aliohjautuvuudelle joka tosin tappaa aikaa syheröimillä radoilla, kuten katuradoilla. Alfa Romeo (!) saattaa sopia aloittelijalle parhaiten, vauhti ei ole tappavaa pisimmän suoran päässä, ja ajettavuus on hyvä kompromissi pitoa ja yliohjautuvuutta. Williams on modissa haastavin ja palkitsevin auto. Tehoa ja vauhtia kaikista eniten, pidon kustannuksella. Mutta kun hallitsee Williamsin, on voittamaton. Itse en ole vieläkään saanut ehjää kierrosta Ahvenistolla Williamsilla :rolleyes: Ja muista, ensimmäisellä kierroksella mikään auto ei toimi! Vasta toisella renkaat ovat sen verta lämmenneet että voi alkaa puskemaan kunnolla.
Tätä on tultu viime aikoina sahattua aika paljon. Keken Williamsilla olen pelkästään ajellut, ja on todellakin hieno fiilis sillä ajellessa.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3565
Tätä on tultu viime aikoina sahattua aika paljon. Keken Williamsilla olen pelkästään ajellut, ja on todellakin hieno fiilis sillä ajellessa.
Itse suosin Tyrreliä :D
Mielestäni se turboton versio on niin paljon parempi ajaa jo, että voitan sillä omat aikani turbohirviöillä.
Etenkin Brabhamin kiskominen äärirajoilla on VAIKEAA. Ja siksi kai niin hienoa kun siinä onnistuu :D

Mielestäni monikin modin autoista aliohjaa aikas reippaasti (Renault varsiinka ei istu omaan käteen helpolla), mutta McLarenia en erityisemmin yhdistänyt tähän seikkaan, mutta samaa mieltä olen että yksi parhaista se on kyllä.
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Mielestäni monikin modin autoista aliohjaa aikas reippaasti (Renault varsiinka ei istu omaan käteen helpolla), mutta McLarenia en erityisemmin yhdistänyt tähän seikkaan, mutta samaa mieltä olen että yksi parhaista se on kyllä.
Muistaakseni Renault oli todella paska kyllä, saattoi johtua yliohjaavuudestakin. McLaren kyllä tuntuu eniten veturimaisemmalta. Hyvin kuolee aikaa esim Österreichringin nopeissa kurveissa kun auto ei käänny millään. Mielelläni suhaisin jollain Tolemaneilla ja RAMeilla, mut vauhti ei riitä kärkeen :D
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3565
Muistaakseni Renault oli todella paska kyllä, saattoi johtua yliohjaavuudestakin. McLaren kyllä tuntuu eniten veturimaisemmalta. Hyvin kuolee aikaa esim Österreichringin nopeissa kurveissa kun auto ei käänny millään. Mielelläni suhaisin jollain Tolemaneilla ja RAMeilla, mut vauhti ei riitä kärkeen :D
Itse en vaan saa Renua kääntymään kunnolla sitten millään xD :)
Itse en muistaakseni kovinkaan korkeilla ai-leveillä tätä modia pystynyt pelaamaan, olen liian hidas näillä :p
Mutta ajaminen on loistavaa, spa, adelaide ja jerez erityisesti ovat iskeneet näillä autoilla :D
 
Ylös