MotoGP uutisia

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
Minua ärsyttää kaikki nämä ajetaan vähemmän, säästetään näin kustannuksissa ajatukset. Ajaminen ja tietysti kilpaileminen on lajin suola. Tekmolokian puolella, yksinkertaistamalla laitteistoa, ne säästöt olisi kätsyintä tehdä ja lisätä keskinäistä kilpailukykyä. Onneksi ei tarvitse olla asioista päättämässä.

Oli muuten raihnaista porukkaa Sepangin testeissä. Toivottavasti jäsenet norjistuvat kauden avaukseen mennessä.
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Ilmeisesti kuitenkin perjantain iltapäivän reenit ajetaan ja kahdeksassa viimeisessä kisassa käytössä vain viisi konetta.

... Stonerin ranteessa kipuja ja uhkaa jättää kauden väliin... jos noin kävisi niin olisikohan mahdollisesti tuossa punaisen pyörän kokassa #36? :doubtful:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Ilmeisesti kuitenkin perjantain iltapäivän reenit ajetaan ja kahdeksassa viimeisessä kisassa käytössä vain viisi konetta.

... Stonerin ranteessa kipuja ja uhkaa jättää kauden väliin... jos noin kävisi niin olisikohan mahdollisesti tuossa punaisen pyörän kokassa #36? :doubtful:
Joo, Stoner oli ollut Sepangin testien jälkeen kovin huolissaan ranteestaan. Leikkaus oli ollut jo 3 kk sitten ja lääkärien mukaan toipuminen oli edennyt odotetusti, mutta Stoner itse tunsi kovaa kipua, eikä voinut ajaa kuin muutaman kierroksen kerrallaan. Oli selkeästi huolissaan tilanteesta (MSa:n mukaan).

Mutta että uhkasi jättää kauden väliin?! Missä näin oli kirjoitettu? Olisi Ducatille paha isku, sillä Hayden ei taida päästä vauhdillisesti Stonerin lähelle.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
MSa:sta:

Fonsi Nieto ei saanutkaan tallipaikkaa superbikeen ja jäi nyt rannalle ruikuttamaan. Tai ainakin melkein; liittyi Suterin Moto2 LaGlisse-Yamahan kehitysprojektiin. Tavoitteena Fonsilla on tulla ensimmäiseksi Moto2-maailmanmestariksi.

Muita Moto2-projekteja ovat ainakin Blusensin ja Moriwakin, kumpikin Hondan moottorilla.

Alex Debon ei rahoistaan huolimatta ole saanut tallipaikkaa täksi kaudeksi ja jäänee katsojaksi.

Stefan Bradlin Kiefer-tiimin pääsponsoriksi tuli Viessman.

Valencian testeissä uusi Maxtra jäi 4,5 sekuntia kärjelle pikkuluokassa. Ransederin mukaan suurin ero tulee tehon puutteesta, rungon suhteen ollaan oikealla tiellä.

Hallitseva pikkuluokan Euroopanmestari Lorenzo Savadori on päässyt hyvään vauhtiin uudella tehdas-Apriliallaan ollen Valencian testien nopein. Marraskuun testikärjestä Simonin ajasta hän tosin jäin sekunnin, mutta petrasi lokakuisesta GP:stä liki 1,5 s. Voipi olla yllättävän hyvä tulevalla kaudella?

Aprilian vihoviimeinen RS 250 on tehty ja matkasi Moskovaan Vladimir Leonoville. Viimeisin venäläinen menestyjä on muuten Nikolaj Sevostyanov, joka ajoi mm. kahdesti 500cc:ssa neljänneksi Imatralla ja kerran 350cc:ssa kolmanneksi Tsekissä (WOS) 1960-luvulla.

Suzukin hieno vauhti on tullut pienoisesta tehonlisäyksestä (ei kuulemma vielä tarpeeksi!) ja rungon parannuksesta. Capirossia veikkaillaan vuoden yllättäjäksi, silti mies harkitsee vakavasti lopettamista kauden jälkeen.
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Tänään motogp ja wsbk aika-ajojen lisäksi on ohjelmassa Isle of Man TT:n jälkeen maailman toiseksi suosituin road race, North West 200, Pohjois-Irlannista. Paikillisen BBC:n sivuilla on vapaa stream. 250cc kisassa oli pientä häslinkiä, joten aikataulu on noin tunnin myöhässä.
Tapahtuma vaarallisuus nähtiin valitettavasti tänäkin vuonna. John Anderton kaatui tiistaina harjoituksissa 250km/h vauhdista ja on edelleen kriittisessä tilassa sairaalassa. Viime vuonna harjoituksissa kuoli legendaarisen Joey Dunlopin veli Robert.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
MSa:ssa oli präntättynä, että ensi kaudella Moto2-luokkaan saavat tiimit viritetyt Hondan CBR-600 -moottorit ilmaiseksi :eek!:. Tämä on vielä epävirallista, mutta toteutunee. Tiimeillä on mahdollista moottoreiden "feintuning", mutta ei isompaa.

Samalla on melko varmaa, ettei ensi kaudella enää 250cc -pyörät kilju nelitahtisten seassa, sillä Moto2 on paaaljon halvempi kuin 250cc. Kirjoittaja oli jopa huolissaan pienimmän luokan tulevaisuudesta, sillä Moto2 -tiimin pyörittäminen lienee reilusti halvempaa kuin 125cc-tiimin.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Corsi sai tarpeekseen huonosta menestyksestä Jack & Jones -tiimissa ja siirtyy jo seuraavaan kisaan (Assen) Fontanalle. Tosin Terolhan oli podiumilla J & J -tiimin pyörällä viime kisassa, eli taitaa olla Corsilla muutakin ongelmaa (henkinen patti). Viime vuoden pikkuluokan MM-kakkonen on tällä hetkellä pisteissä 23...
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Simoncellillä on vientiä. Neloselta:

Honda ja Yamaha ovat Simoncellin vaihtoehdot MotoGP-luokassa
16.6.2009 14:27:43

250-kuutioisten hallitsevan maailmanmestarin, italialaisen Marco Simoncellin siirtyminen ensi kaudella MotoGP-luokkaan on nähtävästi enää sinettiä vailla valmis.

Simoncelli, 22, on ollut siirtomarkkinoiden kuumin nimi. Simoncellin päätös syntyy lähiaikoina Yamahan ja Hondan välillä, joista jälkimmäinen vaihtoehto vaikuttaa todennäköisimmältä. Ducati ja Suzuki ja ovat molemmat jo poissuljettuja vaihtoehtoja.

Simoncellin on siirryttävä uusien sääntöjen mukaan kuninkuusluokan tulokaskuljettajana ensin niin sanottuun satelliittitiimin, sillä tehdastallien ovet pysyvät säpissä.

Simoncellin, 22, päätös kallistunee Hondan puollelle siksikin, että HRC on lupaillut hänelle tehdaspyörää Gresinin Honda-tiimiin.

- Marco tekee päätöksensä Honda ja Yamahan välillä. Häneltä on kaksi hyvää tarjousta. Toinen niistä on Yamahan Tech3-tiimistä. Marco pitää Yamahasta paljon, mutta Honda painaa vaakakupissa tehdaspyörän myötä, kertoo Simoncellin manageri Carlo Pernat.

- Olemme lähempänä Hondaa kuin Yamahaa. Päätös tehdään ennen Assenin kisaa, jatkaa Pernat.

Yamaha ei tuo viidettä
pyörää MotoGP-luokkaan


Yamahan ympärillä on liikkunut huhuja siltä osin, että se toisi ensi kaudella Ducatin tapaan viidennen pyörän MotoGP-luokkaan Aspar-tiimiä johtavan Jorge Martinezin voimin. Yamaha-päällikkö Lin Jarvis on kuitenkin katkaissut siivet näiltä huhuilta.

- Neljä pyörää on ollut meille aina optimaalinen määrä. Meillä oli neuvotteluja Asparin kanssa jo vuonna 2008 viidennestä pyörästä, mutta päätimme jatkaa satelliittitiimin osalta Tech3:n kanssa.

Yamaha on informoinut asiasta myös jo ensi kauden osalta MotoGP-sarjan kaupalliset oikeudet omaavaa Dornaa.

- Olemme kertoneet Dornalle, että neljä pyörää on ehdoton maksimi. Pysymme tässä formaatissa. Se on aivan varmaa. korostaa Jarvis.

Martinez ja hänen ykköskuljettajansa Alvaro Bautista katsovatkin ensi kauden osalta tässä tilanteessa toiveikkaimmin Ducatin suuntaan.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
MotoGP-luokassa alkaa kohta olla tunkua. Simoncellin lisäksi sinne on tulossa varmuudella ainakin myös Bautista. Paikkoja näyttäisi olevan rajattu määrä, joten useampaankin satulaan taitaa ilmestyä kohtpuoliin kylmiä rinkejä eräälle anatoomiselle alueelle. Onneksi Mikan käyrät sojottavat hienosti ylöspäin!
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
MotoGP-luokassa alkaa kohta olla tunkua. Simoncellin lisäksi sinne on tulossa varmuudella ainakin myös Bautista. Paikkoja näyttäisi olevan rajattu määrä, joten useampaankin satulaan taitaa ilmestyä kohtpuoliin kylmiä rinkejä eräälle anatoomiselle alueelle. Onneksi Mikan käyrät sojottavat hienosti ylöspäin!
Toseland on melko varma superbike-ukkeli ensi kaudella. De Angelis on toinen selvä vapisija.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
Toseland on melko varma superbike-ukkeli ensi kaudella. De Angelis on toinen selvä vapisija.
Asiasta lisää pekulaaratakseni laitan kysymysmerkin myös Vermeulenin nimen perään. Enkä voi uskoa, että Setenkään suorituskyky tuosta nykyisestä juuri ihmeemmäksi muuttuu, joten äkkiäkös me näitä paikkoja uusille tulokkaille keksitään. :)
 

Mietiskelijä

Active member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
32
Sijainti
Suomi
Todellakin alkukausi vielä periaatteessa käynnissä. Kärkikolmikko tasapisteissä, mutta miten on tilanne muiden kuskien sopimuksien suhteen ensi vuodesta? Onko Mika Kalliolla jatkosopimus vuodesta 2010 Ducatin kanssa, vai joutuuko hänkin kenties katselemaan paikkaa superbiken puolelta. Selityksiä suomalaiskuskilla on ollut, mutta tuloksia ei kovin mairittelevia ajatellen sopimusneuvotteluja. Taas taidan olla pessimistinen:jaska: ellen sitten realisti:cool:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Ai niin, Edwardsia on huhuttu ensi kaudeksi Aprilian superbike-tiimiin.

En tiedä onko Mikalla sopparia ensi kaudeksi. Näytöt on kuitenkin vahvat ja arvostus lajin sisäpiirissä kova. Hän on kuitenkin rookie ja ohjaa vaikeaa Ducatia. Enemmän selityksiä on kuulunut esim. Melandrilta viime kaudella ja Haydenilta tältä kaudelta - tai oikeastaan tuskailua.
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Kyllähän Kallio paikkansa pitää se on varmaa se, saas nähdä kuinka "Marcon" käy, nimittäin Haydenin? :doubtful:

#36 ja muutkin "alokkaat" ovat kyllä kärsineet reeniajan vähyydestä. Testeissähän Mika sai jo kärkeä kiinni kun sai riittävästi rataa Ducatin alle.

Eihän tuo Bolognan Bullet ole mikään helppo pyörä kuten on Yamaha. Eilenkin jopa Toseland oli "korokepaikalla" reenien alussa ja taisi olla kaikki neljä yammua viiden sakissa jossain vaiheessa. Onhan Yammu tällä hetkellä paras pyörä, senhän kertoo tuloslistakin:

1. Yamacka
2. Ducati (Stoner & Kallio, siis ei Marco))
3. Honukka
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
YLE sanoi:
Uutta suomalaisväriä MotoGP:hen

18-vuotias Eeki Kuparinen osallistuu moottoripyöräilyn MotoGP-sarjan Saksan Sachsenringin osakilpailuun. Kuparinen pääsee 125-kuutioisten kisaan mukaan "villillä kortilla". Nuori Ajo Motorsportin Junior Project-kuljettaja on innoissaan mahdollisuudesta päästä kisaamaan kovassa seurassa.

- Kyllähän tämä aikamoinen uutinen on, vaikka sitä hieman osattiin odottaakin. Rata on tuttu ja varsin tuoreessa muistissakin, joten nyt tehdään kovasti töitä ja opetellaan kaikki mahdollinen edellisistä Sachsenringin vierailuista. Tietysti MM-miesten joukkoon pääseminen on kova juttu, mutta koitetaan pitää silti jalat tukevasti maassa, Kuparinen kertoi.

Myös MotoGP-luokkaan täksi kaudeksi siirtyneen Mika Kallion GP-ura alkoi aikoinaan Ajo Motorsportin kalustolla juuri Sachsenringillä ajetulla villin kortin kilpailulla.

Sachsenringin kilpailu ajetaan 17. - 19. heinäkuuta.
Olikos tämmöisestä tietoa aiemmin?
 
Ylös