Honda ja Yamaha ovat Simoncellin vaihtoehdot MotoGP-luokassa
16.6.2009 14:27:43
250-kuutioisten hallitsevan maailmanmestarin, italialaisen Marco Simoncellin siirtyminen ensi kaudella MotoGP-luokkaan on nähtävästi enää sinettiä vailla valmis.
Simoncelli, 22, on ollut siirtomarkkinoiden kuumin nimi. Simoncellin päätös syntyy lähiaikoina Yamahan ja Hondan välillä, joista jälkimmäinen vaihtoehto vaikuttaa todennäköisimmältä. Ducati ja Suzuki ja ovat molemmat jo poissuljettuja vaihtoehtoja.
Simoncellin on siirryttävä uusien sääntöjen mukaan kuninkuusluokan tulokaskuljettajana ensin niin sanottuun satelliittitiimin, sillä tehdastallien ovet pysyvät säpissä.
Simoncellin, 22, päätös kallistunee Hondan puollelle siksikin, että HRC on lupaillut hänelle tehdaspyörää Gresinin Honda-tiimiin.
- Marco tekee päätöksensä Honda ja Yamahan välillä. Häneltä on kaksi hyvää tarjousta. Toinen niistä on Yamahan Tech3-tiimistä. Marco pitää Yamahasta paljon, mutta Honda painaa vaakakupissa tehdaspyörän myötä, kertoo Simoncellin manageri Carlo Pernat.
- Olemme lähempänä Hondaa kuin Yamahaa. Päätös tehdään ennen Assenin kisaa, jatkaa Pernat.
Yamaha ei tuo viidettä
pyörää MotoGP-luokkaan
Yamahan ympärillä on liikkunut huhuja siltä osin, että se toisi ensi kaudella Ducatin tapaan viidennen pyörän MotoGP-luokkaan Aspar-tiimiä johtavan Jorge Martinezin voimin. Yamaha-päällikkö Lin Jarvis on kuitenkin katkaissut siivet näiltä huhuilta.
- Neljä pyörää on ollut meille aina optimaalinen määrä. Meillä oli neuvotteluja Asparin kanssa jo vuonna 2008 viidennestä pyörästä, mutta päätimme jatkaa satelliittitiimin osalta Tech3:n kanssa.
Yamaha on informoinut asiasta myös jo ensi kauden osalta MotoGP-sarjan kaupalliset oikeudet omaavaa Dornaa.
- Olemme kertoneet Dornalle, että neljä pyörää on ehdoton maksimi. Pysymme tässä formaatissa. Se on aivan varmaa. korostaa Jarvis.
Martinez ja hänen ykköskuljettajansa Alvaro Bautista katsovatkin ensi kauden osalta tässä tilanteessa toiveikkaimmin Ducatin suuntaan.