Hankintoja!

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tunne meni totaalisesti yli järjen, vaihdoin vanhempaan. Elämäni nopein autokauppa. Vanhassa vara parempi, kyllä vanha kettu metkut tietää jne.. :D

Mk1 Audi TT. Lastutus viikolla 34, loppu kikat heti kun rahaa on.
Hieno vehe. Joo isommat monipuolaset vanteet nyt ainakin alkuun. Sit tietysti joku maltillinen madallusarja ja ehkä joku maltillinen korisarja. Niin ja sit vaihda toi etusäilekko uudempaan.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Hieno vehe. Joo isommat monipuolaset vanteet nyt ainakin alkuun. Sit tietysti joku maltillinen madallusarja ja ehkä joku maltillinen korisarja. Niin ja sit vaihda toi etusäilekko uudempaan.
Kiitoksia.
En muuten vaihda. Haluan pitää tuon just tuon näköisenä eli Mk1 mallisena.
Kaikki mitä tehdään on koneeseen ja pakoputkistoon/ilmanottoon eli muskeliin panostetaan. Saatan ostaa myös wunderbaumin ja alpulle yrjöpussin.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kiitoksia.
En muuten vaihda. Haluan pitää tuon just tuon näköisenä eli Mk1 mallisena.
Kaikki mitä tehdään on koneeseen ja pakoputkistoon/ilmanottoon eli muskeliin panostetaan. Saatan ostaa myös wunderbaumin ja alpulle yrjöpussin.
No mut voithan sä hommata isomman monipuolaset Mk1 vanteet tohon. Sopii meinaan hyvin.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Joissain tapauksissa auto muuttuu lastuttamalla taloudellisemmiksi.
Eikös se kuitenkin ole lähinnä sellaisissa tapauksissa, joissa epätaloudellisuuden perimmäisenä syynä on epätaloudellinen ajotyyli?

Vitut mää silti näistä mitään tiedän, kunhan ihmettelen.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Eikös se kuitenkin ole lähinnä sellaisissa tapauksissa, joissa epätaloudellisuuden perimmäisenä syynä on epätaloudellinen ajotyyli?

Vitut mää silti näistä mitään tiedän, kunhan ihmettelen.
No siis joissain tapauksissa samasta koneesta on monta eri tehoversiota. Sitten ne on tehty lastulla erilaisiksi. Esimerkiksi vääntöä on pienennetty jolloin auto voi kuluttaa enemmän kun joudutaan ajaa haluttua pienemmällä vaihteella. Näin siis käytännössä. Noissa EU-kulutustesteissä taas lukemat voivat olla erilaisia, koska eivät vastaa käytäntöä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Pakko kysyä, että miksi ihmeessä kukaan vaivautuu lastuttamaan henkilöauton näillä liikennelaeilla?
Helpottamaan ohituksissa ja esim motarilla on mukavampi körötellä isomman väännön kanssa...
eli käytännössä ajoa helpottamaan, ei tietenkään lakien rikkomista helpottamaan ;)
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Uskallanko kysyä millasella motilla tuo on varustettu? Joka tapauksessa ihan messevä auto. :thumbup:
Tuhnu 180 hv ja Mk1 versio mutta tilaan lastutuksen samantien = 212 hv ja sitten myöhemmin kaikki muut tilpehöörit eli kaikki puristetaan mitä irti lähtee.

Toi tekniikka on hyvää ja koeteltua ja 1.8 urpo hyvä perussetti tehdä auto.


-
 

Örfil

Guest
Pakko kysyä, että miksi ihmeessä kukaan vaivautuu lastuttamaan henkilöauton näillä liikennelaeilla?
Olet kuin mun faija :nope:

a) kyse ei ole huippunopeudesta vaan kiihtyvyydestä, se on se mikä tuntuu mahanpohjassa. Lisäksi se on turvallisuusasia.
- ohitukset sujuu sähäkästi
- liittymiset rampilta toimii

Ps. karttikuskille luulis tämän olevan selviö ;)

b) kulutus laskee hitusen
-lisäksi taloudelliseen ajotapaan kuuluu nopea kiihdytys sallittuun ajonopeuteen :thumbup:

Ainahan homma on kaasujalasta kiinni, mutta moni auto on turhaan "kuristettu" ja nämä kuristukset vapauttamalla auton oma henki palaa esille.

Kokemusta kolmesta autosta: 1.9 TDI Polo, 1.8T Paskatti, 2.0 TDI Leon - kaikissa auto muuttui aivan totaalisen erilaiseksi ajaa toimenpiteen jälkeen. Kaikki lastutettu/ohjelmoitu Upsoluten lastulla/softalla. 399e hintaan ei paha sijoitus.

Tampereella on vakimesta tähän.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Mulla olis ylimääräisiä lastuja mökillä sanotaanko nyt sillai kosolti. Sanotaan vaan: nyt sillai kosolti.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
No mut voithan sä hommata isomman monipuolaset Mk1 vanteet tohon. Sopii meinaan hyvin.
Mä oon tästä samaa mieltä.. Alkuperäiset vanteet tuo pienehkön New Beatle vaikutelman, mutta monipuolisilla vanteilla tulis lisää munanjatketta!

Edit: lisäksi tuo auto kaipaa helvetin isoa lintulautaa taakse! Tai pienikin riittäis.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Olet kuin mun faija :nope:

a) kyse ei ole huippunopeudesta vaan kiihtyvyydestä, se on se mikä tuntuu mahanpohjassa. Lisäksi se on turvallisuusasia.
- ohitukset sujuu sähäkästi
- liittymiset rampilta toimii
Minä pyrin tieliikenteessä viimeiseen saakka välttämään sitä, että tuntuisi mahanpohjassa yhtään mitään. Karting on sitä varten, tieliikenne siirtymiseen pisteiden B-Ö -välillä käymättä väliasemien O-J-A kautta.

Ja anteeksi nyt va, mutta tuo "tarttee tehoa, että pääsee nopeemmin ohi. Kato turvallisuuskysymys." ei uppoa. Liikenteessä rajoitusten mukaan ajava on enemmänkin ohitettavana ja rekasta pääsee ohi vaikka lastuttomalla Ladalla. Tosin se nyt onkin Lotus...

Toki asioitanne tämäkin.

Kummatkin Jussit on VÄÄRÄSSÄ!
Tässä ollaan kyllä asian ytimessä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös